Takajarrusta pari sanaa...

Aloittaja Rautahauli, 23 helmikuu 11, 21:29:20

« edellinen - seuraava »

Rautahauli

Eli mitäs tälle on tapahtunut, mitä hajalla? Näyttää jonkin sortin viritykseltä.

FXEF-81

Rautahauli

Mikä mahtaa olla banskun kyljessä olevien ruuvikantojen tyyppi? Luulin että Torx mutta ne urat on paljon tiuhemmassa.
FXEF-81

JPP

Kokeilepa 12-kulmaista vaikka 10mm hylsää. Muistaakseni sellaisella irrotin omasta aikoinaan.

Rautahauli

Kiitoksia, KVG kertoo että amerikan Joet käyttää samaa konstia.
FXEF-81

Kokkonen

Jokos tuon kuvassa näyvän akselin "kangasvällyjen" tarkoitus on selvinny? Välyksen poistoa vai mitä ihmettä sillä on haettu  :o
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jarkko

Moikka

Eikös tossa kiinnikkeessä ole alunperin joku kumi ton tapin ympärillä...mulla siellä oli jotain silikoonia tms.

http://www.retrocycle.com/CustomChromeSku/13036/Caliper_Mounting_Y_Brackets.html

Jarkko

Rautahauli

Jotain välyksen poistoa tuolla on varmaan tehty. Kuori on jotain pien tapaista töhnää ja alta irtosi ohut, halkaistu muovikuori. tappi on niin tiukassa ettei liikkunut pihdeillä.

Tilasin 10mm:n 12-kulmaisen hylsyn lähikauppaan ja avaan paketin ensiviikolla.

Joku Damper ja Sleeve siihen liukutapille kuuluu, korjaussetti haussa.

FXEF-81

Jarkko

Muistaakseni sellaista korjaussettiä ei löytynyt...tein nailonista holkin.Ihan toimiva vaikka tuli vähän liian tiukka.

Jarkko

Rautahauli

Olisko noi vasurilla alhaalla jotain vastaavia holkkeja. Pistin kyselyä Hotbikeen onko siellä tuollaista settiä hyllyssä.

Purolan sivuilta
FXEF-81

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Rautahauli - 26 helmikuu 11, 10:44:25
Mikä mahtaa olla banskun kyljessä olevien ruuvikantojen tyyppi? Luulin että Torx mutta ne urat on paljon tiuhemmassa.

Moni ihmettelee näitä pultteja, itse kun olen työkalualalla töissä niin tulee aika hassujakin kyselyjä aiheesta. Todellisuudessa ne on ihan tavallisia kantoja, kunhan nyt vaan ovat 12-kulmaisia. Niihin sopii oikean kokoinen 12-kanttinen hylsy tai sitten ihan vaan lenkkiavain. Veikkaanpa että kysyjän tapauksessa oikea avain on 3/8".
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

Ameriikan poijjaatkin tuota jollain sivuilla tosiaan pähki ja siellä tarjottiin 10mm:n hylsyä. Pitää käydä sovittamassa 3/8" kokoa, tuskin multa 12 kulmaista löytyy mutta jos siihen 6-kulmainen sopii niin pitää sitten hommata 12-kulmainen.
FXEF-81

Hemuli

Twincam-ikäisissä pyörissä on noita millisiä ruuveja, rohkenen epäillä että shovelissa niitä ei ole ellei joku sitten ole mennyt vaihtamaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Rautahauli

Ei sovi 3/8" hylsy. 10mm menee jämptillä sovituksella mutta en edes yrittänyt vääntää auki koska sopivampikin työkalu on tulossa. Noi oli siis 6-kulmaisia millä koitin.
FXEF-81

Jarde1

Itse olen aukaissut 3/8" 12-kulmaisella hylsyllä, 10mm 12-kulmainen on jo ollut liian iso.
Shovelhead FLH80 -80

Rautahauli

No tuossa omassa on kuitenkin milliset. Näkeehän sen varmaan kierteistä jos sinne on joku vääntänyt väkisin liki samankokoisen millisen ruuvin tuumaisille kierteille. Tai voihan siellä olla Helicoilit. :D
FXEF-81