Noskoolfab

Aloittaja Spöke, 04 joulukuu 10, 22:19:12

« edellinen - seuraava »

Spöke

Jäi jokunen tunti aikaa leipätyöltä ja puunkantamiselta, niin tein noi jarrut loppuun. Toi etujarruproggis löytyypi nyt toisaalta, missä pojat jäivät pohtimaan miksi näillä härveleillä uskaltaa ajaa. Takajarru pääsylintereineen on samasta 800GS penarista kuin etunenkin. Etujarrun pääsylinteri on taasen jostain Hondasta, tuntuu vaan helpommin löytyvän 5/8" porauksella, oli tuo 14mm:nen hakusassa. Asiaan, takajarru meni melkein heittämälllä, mikä on suoranainen ihme, ostinhan ne pitstopin nuhruisten kuvien perusteella. Tellinkiä piti hieman ohentaa, missäpä se helpommin käy kuin sorvissa. Juu, pelotti kyllä itseänikin...

Ei se lisäksi tarvinnut kuin speisserin ja runkoputkeen hitsatun natsan, niin siellä lepää. Pitää toki kötöstystä hieman siistiä, eli korvakoita snurrata jnejne...

Etujarrusylinterille yritin rakentaa kaksipuoleisen vaijerivedon, tässä 1.0 versio aiheesta, joka oli liian raskaan näköinen

Keppiraudasta syntyi sitten lopullinen versio, jonka pää muistuttaa toisten mielestä silmää, minun mielessäni oli .....no sanotaan vaikka...silmä.

Molemmat pääsylinterit ovat nätisti vierekkäin, etujarrusylinterin asento johtuu lähtevän vaijerin kulmasta, ei tarvitse kuoreen tehdä jyrkkää mutkaa. Yhteinen nestesäiliö tulee satulaputken kylkeen, aihion sille löysin äsken käydessäni heittämässä pannun pesään puita. Siinä se sojotti kattilan päällä. Jatketaan siitä tuonnempana. Parin viikon päästä olisi tarkoitus aloittaa maalaustyöt, jos noi kelit jäähtyy. Ei tuolla ulkona ainakaan nyt tarkene hiekkapuhaltaa. En ainakaan minä.

-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

jiihuima

Nerokas tuo kahdenpuolen veto tuohon sylinterille. Ei tarvii  mitn ylimonimtkasia vimpstankeleita tuolleen. Simppeli on siistiä.

-J-
Öölari 1966

Spöke

Pakkanen laski hetkellisesti alle kahdenkympin, raatsi taas talliakin lämmittää. Tän päivän tuloksena umpio on kiinni kuupassa. Aiemmin tein jo kehyksen kiviritilällä, kas näin:

No tuollaisia on alkanut ilmestymään yhsellä jos toisellakin. Olen aina pitänyt Oldsmobilen "Fiesta"-pölykapselia maailman hienoimpana, piti siis apinoida sen mallia. Tein siis Fiesta-ajovalon (tällä en tarkoita Ford-konsernin piskuista kauppakassia):

No nyt kun maalit on jo hankittuna, onkin oikea hetki kysellä, minkähän väriseksi Spöke moponsa suttaa?
Ens viikolla mopo palasiksi, rungolle hiekkaa ja happovärit niskaan.
-Spöke-

fullhandjp

pirun komee maski valossa...

Smokie

Heisulivei Spöke, minä täällä perisjoella ihan hykertelen kun sulta tuntuu tämä rakentelu sujuvan niin mainiosti. Jos tuo jarrun koneistus jänskätti niin voin paljastaa että mua ei olis jänskättänyt ja tänään tein pari jutskaa mitkä jopa jänskätti mutta onnistuin kumminkin ja ihan jopa ilman raivo roosna kohtauksia ;D Kaikkee pitää kokeilla kun vain suppea mielikuvitus on esteenä luovalle koneistamiselle.

Enivei, neuvoisin vahvasti unohtamaan koko maalaamisen ellei tavoitteena ole joku tavallinen mattamusta tai kesoil väritys. Tein tässä männäviikolla kokeellista kemiaa, kaveri jolle olen palveluksen tartti avaimen aihioita, toinen oli pitoavain ja toinen hukattamisen varaa. Mä sitten hoksasin tehdä semmoisen minkä mukana tuloo takuu ettei se mee hukkaan kun siinä on reikä mistä sen voi lyödä seinään. Enivei, koitin ensin viritetyssä 360 asteisessa uunissa jotain sinistystä, näytti tulevan jotain arjen harmaata toyota anjovis pintaa niin otin sen uunista pois, pillillä punaiseksi ja jätskiöljyyn niin jopas tuli makea läpikuultava mattamusta pinta. Sen karskimman avaimen peittasin vetyfluorihapolla jonka jälkeen hyppyytin sitä uunissa 300 asteessa mistäpäin lykkäsin sitä koiran kusemaan hankeen, lisää kuumaa, lisää kusta yms. ja kun ei meinannut tepsiä niin laitoin uunivuokaan aika hyvää suolavettä, sinne kun upotti karpalon punaisen avaimen niin johan rupes tuo ruostuminen sujumaan. Sääli ettei ollut saatavilla AIVOhappoa vaikka täällä maaseudulla asunkin, no kaippa kananpaska tai tavis apulantakin olis toiminut kun olis vaan ollut aikaa.

Hauskaa harrastamista sinulle enivei, suosittelen hommaamaan monenlaista erilaista kusta, sian kusi on perinteisesti ollut aika tehokasta noissa vanhennushommissa. Jos puutarha vituttaa niin sinne kantsii levittää lehmän kusta, ei tarvi paljoa marjoja poimia ja saa askarrella tallissa senkin aikaa ;D

välly

Tuohon värikysymykseen:
uusimmassa MCM oli tosi komee pyörä etusivulla, samantyylinen kuin Spöken projekti ja siihen sopi erittäin hyvin vaaleansininen, elikkäs veikkaan väriksi "wanhan ajan vaalean wihreää"...?
Nopeat moottoripyörät ovat vain ohimenevä ilmiö!

Spöke

Eikös vihreä oo no no väri mopoissa ::) Väittävät tuovan huonoa onnea.
Väri liittyy the Kukkoon olematta kuitenkaan vihreä.
-Spöke-

Spöke

Näyttää kelit lauhtuvan, että pääsee vkl:nä hiekkapuhallushommiin, vehkeet on viimisen päälle;
1960- luvun V-2 Atlas copco puskee omavalmisteiseen hiekkapuhalluskelloon kuution ilmaa minuutissa. Olohuoneen valot välkkyvät kompressorin tahdissa, kun Spöke puhaltaa hiekkaa isoisän karvareuhka ja AGA:n hitsausmaski päässä. Takapihakustomointia :P

Tänään olinkin toisennäköisten vempaimien ääressä; on se helpon näköistä, kun on taitoa ja pelit ja vehkeet. Jyväskylän soodapuhallus siivosi odotellessa koneen ja lootan puhtaaksi, ihan alkoi hymyillyttämään lopputulos. Kaveri tosin lohdutti, että nyt jää ne pari kaljalaatikkoa juomatta, mikä olisi mekaanisen puhdistuksen ohessa lipitetty. Alko melkein vituttaan. Melkein.

Loota before:

The moottori before:

Lopussa seisoo

-Spöke-

rieska

Kas, tais olla pidempi puhaltelutauko soodapuhalluksella. Mä koitin kk sitten saada takalokariani puhkutettua, mutta piti sitten pidemmällä kaavalla vetää kun ei ollu muita puhallettavia.

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!

Spöke

Puhaltelut jatkuu...kolmen pisteen vihje, kolmen pisteen:
Missä kohdin tallin seinustalla on hiekkapuhallettu ;D

Runkko ja masturbo saivat ylleensä maalipeiteen. Eka kerros Du Pontin happoväriä ja toinen Auto Bodyn hinkkaväriä. Huomenna hinkataan. On vissiin pakko maalata runko ja keula pintaväriin eri kerralla, kuin tankki ja lokari, niihin kun tulee muutakin kuin yhtä väriä. On iso riski, että sävystä tulee erilainen, toisaalta onko kellään niin tarkkaa silmää erottaan hienoinen värisävyn ero???
House of Koloria tulee siis seuraavaksi ja kuorrutteeksi DuPontin lakkaa. Pintaväriruiskuna mulla on DeVillbis-paholaisenpisu. ::) Jos sitten loppuviikosta olisi niiden aika.

Ai niin, Itella toi kummit, takunen on Avon SMII, etunen Heidenhain K34 tai jotain.

-Spöke-

Spöke

Väriä runkoon ja keulaan. Pohjalle tuli House of kolorin sunburst, tollanen lkullanvärinen base.

Tuohon päälle sideaineeseen sotkettuna samana valmistajan Root Beer Candy

Ja päälle pari varvia DuPontin lakkaa. Oishan tuota voinut vielä hieroa, virheitä pohjissa on omaksi tarpeeksi... Tankki ja loksu on vielä vaiheessa. Tuon em. candyn lisäksi niihin tulee taitettua valkoista ja kullanvärinen raita.  Valokuva ei tee kändille oikeutta, etenkään kännykuva.

-Spöke-

Jake

fullhandjp

Smokie

Minä tykkään tästä rojektista tosi paljon. Tulee jopa hetkittäin mieleen että pitäiskö tehdä omille romuille jotain kun kaikki vaikuttaa niin helpolta ja mukavalta ;D Mutta mitäs täs täpisemään kun suomen talvi on niin kylmä ja etenkin pitkä!!

Miihkali

Kyllä tuosta tulee tosi hieno. Mahtava seurata rakentamista ja vielä kun ennätät kaikelta, niiltä halkojen rahtaamiselta yms.... vielä päivittää juttua tänne.