Finnbikers

  • 23 Tammikuu 2022, 21:19:33
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : 22 Tammikuu 2022, 19:46:35 
Aloittaja ranze - Uusin viesti kirjoittanut ranze
Käväisin hakemassa moottorin koneistamolta. On nyt käyty kokonaan läpi.

Anteeksi kerettiläisyyteni, mutta tuollainen 4,5" iskulla oleva kampura jäi nyt tähteelle. Tapit on -52 koneelle, mutta nehän on vaihdettavissa. Harvinaisen värinättömästi ja siististi käyneestä koneesta. Kampuralle sopivat 0,40" ylikokoiset sössön pattipää männätkin olis, helmoissa oli pieniä naarmuja.

Ammattilaisen silmä tunnisti että tämähän on made in Finland. Sanoi nimenkin mutta unohdin. Joku kuitenkin on teettänyt noita limppuja, näyttäis CNC koneella työstetyltä. Ja tuo on yksi niistä.



Ilmanputsarin ajattelin vaihtaa alkuperäistyylliseksi, kaveri sorvasi muunnoslaipan Mikuni-Linkert. Nyt pitäisi miettiä että mitkä suuttimet laittaa lähtökohdaksi Mikuniin. Orkkis 1200 moottori, Andrews J nokka, Mikuni HSR 42 ja pannun orkkis putsari. Niin ja edellisessä viestiketjussa olevat dragpipet huiluilla. Ajattelin lähteä 160 ja 20 pilot jettiin. Se lienee lähellä orkkis Evon suuttimia, jos olen oikein tulkinnut.

Rikrakki meni työn alle.

 2 
 : 20 Tammikuu 2022, 09:49:56 
Aloittaja flhx - Uusin viesti kirjoittanut Ropsoni88
Mulla tulee 2003 dynaan 95pytyt,110kannet,45mikuni,isompi sössön imusarja, 574reaperinokat, 2-1rinehartti..saapi nähä liikkuuko miten paljo paremmin ku vakio 88 cv keihinillä🤣🤣🤣 pitää joku seosmittari värkätä ni saa tiellä sääjettyä.

 3 
 : 20 Tammikuu 2022, 08:32:55 
Aloittaja Kaitzu_8 - Uusin viesti kirjoittanut Kaitzu_8
Eli 93vm. Softail kaipailis orggis jalkahallinta laitteita.
Myös billet malliset kelpaa mutta maksimissaan +1".
Tarjoa yv:llä tai
050-5364055.

 4 
 : 20 Tammikuu 2022, 08:26:09 
Aloittaja Noisemaker - Uusin viesti kirjoittanut Noisemaker
No niiiiiin, ny piästiin piirustuslaavan puolelta oekeen hommiin.
Läksin eelis iltasella värkkää jonnii moesta protomalliva girderistä jakkarputkella ja näe äkkisiltää ni iha passelilta näättää mutta pittää tosiaa vielä kahella tuota iskarin paekotusta, jarrusatulan paekkoo...no sen semmosta, ya nou.
Lopulline keula matskuhan tulloo siis olemaa muuta ku jakkaraputkee ;)
Hyvi alakanna hommat keskeenty ku napa hankas selekärankoo eli tul näläkä ja pit lähtä kotio.
Poustaampa tuas jottae ku jokune ilta tuas suan rojektii etiäpäe ja pitänöö ottoo ens kerralla viisikko evväät mukkaa ni ee eto homma keskeevy nälän takia.

 

 5 
 : 18 Tammikuu 2022, 19:29:29 
Aloittaja filtteri - Uusin viesti kirjoittanut filtteri
ok..täyty huomenna mitata se vanteen sisäkehä kirirgin tarkasti ja käyttää noita mittoja vertailukohtana ja yrittää sit tilata wheel factorysta mittatilauksena sopivat..tai toivotaan et tulee sopivat :P

 6 
 : 18 Tammikuu 2022, 19:10:20 
Aloittaja filtteri - Uusin viesti kirjoittanut Kiwi
Onko se minkä merkkinen vanne?

W&W sivuilta on ihan näppärää katsoa noita pinnan mittoja, Morad kehille on omat pinnat ja ne onkin listattu 397 mm sisähalkaisija 4.5" vanteelle ja 398 mm 5.5", näille molemmille kauppaavat 186 mm pitkiä pinnoja (188 mm rosteriset). Muita 17" kehiä ei sielläkään ollut valikoimissa ja nuo pinnat on ainoat joita sieltä 17" vanteelle näyttäisi saavan. Aika liki se menee sisäkehän muutosta kuten jo laskitkin.

 7 
 : 18 Tammikuu 2022, 18:39:34 
Aloittaja filtteri - Uusin viesti kirjoittanut filtteri
moro apuja tarttis..eli tarkotuksena on pinnata 17" vannekehä sportsterin takanavalle ja orkkis pinnan mitta on 170mm ja orkkis 16"dropcenter vanteen sisäkehä on 36cm ja uuden 17" vanteen sisäkehä 40cm..eli meneekö se niin yksinkertasesti että lisään 20mm orkkispinnan pituuteen vai mennäänkö sillä metsään..noi halkaisiat on mitattu rullamitalla..mutta ääretöntä tarkkuutta noudattaen ::)

 8 
 : 14 Tammikuu 2022, 19:29:45 
Aloittaja Noisemaker - Uusin viesti kirjoittanut Hessu
Muutaman girderin ja springerin tehneenä suosittelen tekemään ton keulan niin, että noi rockerit eli linkut on vähintään vaakatasossa. Mieluummin vielä etummaiset silmät alempana kuin takimmaiset.
Mä oon käyttäny Calleksella myytäviä iskareita.
Olis hyvä kun jousessa olisi progressiota ja huomattavasti enemmän joustovaraa kuin on tarvis.
Sillon toimii jarruttaessa paremmin. Jos jousi jäykistyy kovassa jarrutuksessa liikaa, vaik ei pohjaa, irtoo pito renkaalta ja alkaa pompottaa. Eli oot ihan oikeessa pähkäilyissäs.

Niinkuin insinöörit tietää, jousen kiinnityspisteiden paikka vaikuttaa yllättävän paljon. Eli sen asento.

 9 
 : 14 Tammikuu 2022, 15:02:26 
Aloittaja Noisemaker - Uusin viesti kirjoittanut Noisemaker
Jou pase joo.
Tattista vua näkemyksistä.
Pitänöö kalkuleerata ja tuumailla tuota jousta, ee piä hosua.
Jos jottae kuvia saes immeisiltä nuista keulan jousista ja onko tyyliin takaiskareita vae mitä.
Tuossa eelis illan kähmyyn tekasin visiointikuvan (Huom! luonnos ei lopullinen) tulevasta hippi chopperista työnimellä Paha-Viitanen.
Paha-Viitanen on psykoottista rokkia soittava trio jossa ihe soitan rumpuja.
Netissä tarkempoo tietoo jos heräs sävelkorva kuulolle.


 10 
 : 13 Tammikuu 2022, 23:18:16 
Aloittaja Noisemaker - Uusin viesti kirjoittanut 013
Tuo mun girderi joustaa paikallaan jarrua vasten työntäessä jonkunverran ehkä puolet liikematkasta, ajaessa sentin pari ja jarrutuksessa sitten enemmän. Pohjaamista en ole huomannut. Tää vehe on tuplaiskareilla.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10