Finnbikers

  • 11 Toukokuu 2021, 08:02:23
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : 10 Toukokuu 2021, 18:50:28 
Aloittaja jouni-K - Uusin viesti kirjoittanut rodchop
No nyt sain kaasarin taas pelaamaan ainakin tallilla, en ole sitä vielä ulkoiluttanut. 8 vuotta tulla liukuraakeloidulla mallilla ajelin siihen koskematta. ainoastaan tuohon piikumäntään öljyä suihkauttelin. Paras kaasari jka mulla ollu.
Nyt alkoi kone remontin jälkeen kiukuttelemaan ko en kaasaria jaksanu irroittaa. Putsasin sen ja tilasin uudet ryypyn tiivisteet.
Tuolta Kaasutin expertiltä. Kiitos vinkistä. tuo Ticlerpumpun Vitoncup myös finaalissa eikä sitä saanut tiivistekeskuksesta, niin tilasin sen seuraavan linkin firmasta.
Samalla tilasin tuollaiset imusarjan tiivisteet, onko näistä kellään kokemuksia. https://americanprimemfginc.com/product/manifold-adapter-rings-1133-1301/

Sitten tuohon toiseen Su kaasariin jossa tuo kuulalaakerointi. Kuvassa vierekkäin eri mallit, joista näkee että tuo Dome keskeltä paljon korkeampi jolloin Piston pääsee nousemaan ylös asti. Onkohan niin että Primo omassa mallissaan on lyhentänyt tuota Pistonin keskiputkea jonka sisällä tuo korkin pikkumäntä liikkuu. Olen myös käsittänyt että Primon Piston-Dome setti tehty eri välyksillä kuin normi SU. tiedä sitten.
https://riveraprimo.us/collections/all-products/products/1042-0531?variant=19650598207576
Kysymys kuuluu, onko ideoita tuon Pistonin keskiputken lyhennykseen vai mitä kannattaisi tehdä esim sorvata korkeamman korkin jonka sisään tuo keski putki mahtuisi nousemaan. Olimpas taas sekava Sorry.

1-Kuva laakeroitu ja laakeroimaton SU
2-Kuva Laakeroitu piston ylhäällä ja keskiputki tulee liian korkealle.

Edit tuolla hyvät ohjeet purkuun ja kasaukseen.
https://americanprimemfginc.com/wp-content/uploads/2018/08/APM-SU-Rebuild-Disassembly.pdf
https://americanprimemfginc.com/wp-content/uploads/2018/08/APM-SU-Rebuild-Assembly.pdf

 2 
 : 10 Toukokuu 2021, 13:10:36 
Aloittaja johannes - Uusin viesti kirjoittanut eeko
Halvin osa on yleensä se joka hajoaa eli starttirele.
Se on vähän omituinen navoitukseltaan, mutta hyvin
varustetusta autotarvikeliikkeestä pitäisi löytyä.
Tsekkaa myös amppeerimäärä siitä kotelon kyljestä.
-eeko

 3 
 : 09 Toukokuu 2021, 15:24:14 
Aloittaja ranze - Uusin viesti kirjoittanut sekatyömies
Hivelitkö kytkinlevyjä ATF:llä ennen kasaamista? Saattaa vaikuttaa kytkimen ”kulmikkuuteen”.

 4 
 : 08 Toukokuu 2021, 17:30:29 
Aloittaja ranze - Uusin viesti kirjoittanut ranze
Neitsytmatka suoritettu. Löylyä riittää ja susiruma Mikuni tuntuu toimivan hyvin. Saa käyntiin kylmänä ja lämpöisenä. Jalkakytkinopinnot on vielä vaiheessa. Käsi välillä hakee kytkinkahvaa. Avoenskastako johtuen; kytkin on hyvin on-off tyyppinen ratkaisu. Polkimen ergonomia ei ole kaksinen tai en vain vielä osaa. Hauskaa oli.. ei muuta kuin lisää treeniä. Nyt vasta 1,5 kilsaa mittarissa.


 5 
 : 08 Toukokuu 2021, 17:01:18 
Aloittaja Yapa - Uusin viesti kirjoittanut Yapa
Alkaa pikkuhiljaa kipu löytyä.

Laitoin jonkun ikivanhan rautiksen puolan kiinni ja johan alko rähjäämään. Koeajo lenkillä pikkusen röpelsi välillä, mut yleisesti ottaen möyhäs niin v....ti, et meinas tulla kakka housuun, sit toinen tulpan johto irtos puolalta ja pyörä sammu, johto takas mut ei enää jaksanutkaan pyörittää, akussa ainoastaan 11.7V(uusi Odyssey),  joten taitaa lisäks olla vielä latauksessaki häiriö...

Mittaamalla puola oli ok, 5,2ohm ja 17,1Kohm.
Tämä vanha hyllynkoriste 5,1ohm ja 12,4Kohm

 6 
 : 08 Toukokuu 2021, 14:36:03 
Aloittaja Down - Uusin viesti kirjoittanut Down
Hakusessa Harley-Davidson vakio pukinsarvi ohjaustanko.
Kunnolla niinkään ole väliä, kunhan on suorat.

Jos nyt sattuu nurkista löytymään Dyna Super Gliden vakiot jalkatapit kiinnikkeineen, niin nekin kiinnostaa. Pelkät runkoon tulevat kiinnikkeet kiinnostaa myös!

Nolnelviis-1690027 tavoittaa.
Lohjalla tarve.

 7 
 : 08 Toukokuu 2021, 10:52:15 
Aloittaja Yapa - Uusin viesti kirjoittanut shoveltimppa


 Koska vehkeessä on kuparijohdot, niin täytyy olla vastukselliset tulpat tai tulpanhatut.

Mihis tämä perustuu?   ei tavan kärkisytkä mitään vastuksellisuuksia kaipaa, naapurin radio vaan rätisee...



Virheelliseen käsitykseen, kiitos korjauksesta.

 8 
 : 08 Toukokuu 2021, 10:37:37 
Aloittaja johannes - Uusin viesti kirjoittanut johannes
Magnetointi käämi ei toimi tai sille ei tule virtaa.

Okei, eli tällöin sitten uus startti vaan helpoin ratkaisu.


 9 
 : 08 Toukokuu 2021, 10:28:40 
Aloittaja Yapa - Uusin viesti kirjoittanut Jack


 Koska vehkeessä on kuparijohdot, niin täytyy olla vastukselliset tulpat tai tulpanhatut.

Mihis tämä perustuu?   ei tavan kärkisytkä mitään vastuksellisuuksia kaipaa, naapurin radio vaan rätisee...


kyllä toi tulppien mustuus kuullostaa siltä et on liian rikkaalla.

mä kerran koitin "parantaa" ihan ojheiden mukaan CV'tä ja pääsin sata metrii... toiset tulpat ja uusiks, paikallaan, no ne kuoli kans, kolmannet kiinni ja samalla ilmanputsari irti. Kurkkasin sinne kaasarin kurkkuun kun kone kävi, kaasari oli ku niagara...alkuperäset osat ja säädöt kaasariin, ni johan pelas moitteetta.

Tulpat ei ollu märät vaan umpimustat ja nokiset...

 10 
 : 08 Toukokuu 2021, 10:19:16 
Aloittaja Yapa - Uusin viesti kirjoittanut Yapa
Bensapinta, neula, ryyppy ja kiihdytys pumppu tsekattu, uusia osia ja tiivisteitä laitettu kaasariin. Tulpat on mustat, ei niinkään märät.

Kone siis 2004 Revtech 100"

Sivuja: [1] 2 3 ... 10