Finnbikers

  • 16 Lokakuu 2021, 03:43:47
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : 15 Lokakuu 2021, 11:14:52 
Aloittaja brocka - Uusin viesti kirjoittanut filtteri
noi rautiksen ja shovelin rockerboxit on melko huokosta tavaraa muutenkin et noi "syöpymät" tuskin on tuon krominpoiston aikaan saamia

 2 
 : 14 Lokakuu 2021, 17:11:53 
Aloittaja johannes - Uusin viesti kirjoittanut johannes
Eli otsikon mukaiset kamat hakusessa.

Ei ohutpinnaista. Muuten oikeastaan speksei oo.

 3 
 : 14 Lokakuu 2021, 09:57:56 
Aloittaja brocka - Uusin viesti kirjoittanut Jack
lähtökohtakin aika huonon näköinen, en epäilis vaikka siellä ois ollu syöpymää valmiiks.

En ole itse kokeillut, mutta ei kai suola vesi ja sähkövirta syövytä alumiinia???


Viksummat kertoo kohta.

 4 
 : 13 Lokakuu 2021, 21:21:37 
Aloittaja brocka - Uusin viesti kirjoittanut brocka
Kannustuksen saattelemana päätin kokeilla kromin irrotusta elektrolyysillä. En tiedä mitä tein väärin tai jätin tekemättä, mutta lopputulos ei ollut optimaalinen. Kromi kyllä lähti pääosin, mutta perusaineeseen tuli samalla syöpymiä.

Onpahan viikonlopulle tekemistä kun hioo osat siistiksi. Käytetty vesi pitää käydä heittämässä ongelmajätelaitokselle. Yhden akunkin käräytin. Ehkäpä seuraavalla kerralla teetän krominpoiston ammattilaisella.  ;D

 5 
 : 13 Lokakuu 2021, 08:40:55 
Aloittaja brocka - Uusin viesti kirjoittanut Jack
tältä foorumilta hakutoiminnolla

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=2196.0

 6 
 : 13 Lokakuu 2021, 06:01:04 
Aloittaja JKKo - Uusin viesti kirjoittanut JKKo
Ajokauden kokemuksia. Laite on pysynyt edelleen hyvin luotettavana. Lähtee käyntiin, toimii ajaessa kohtuullisen hyvin ja kulutuskin reissuajossa on ollut yllättävän pieni.

Käyntiinlähtö on parin sekunnin sahaus. Ohjaimella meni se alun alkaen tuommoiseksi, eikä ole siitä muuksi muuttunut. Olen päätellyt, että ECUn ainoan, sytytyksen paikalle laitetun anturin kanssa järjestelmä tutkii ajan kanssa varmaksi etu ja takasylinterien sijainnit, ennen kuin antaa polttoaineen liikkua. Tätä tukee se, että tämä on yksittäistapauksissa joskus paukauttanut putkeen kerran heti startin alussa. Silti paukautettuaankin sahauttaa sen pari sekuntia.

Koska ei ole tyhjäkäynnin säätömoottoria, joka pitäisi heti kierroksia yllä, pidän laitetta startin jälkeen käynnissä kaasukahvalla pienen hetken, jonka jälkeen voin jättää käymään omillaan. Voisi lähteä ajoon saman teinkin ja niinkin olen tehnyt. Lämpöisen koneen kanssa ei tarvitse pidellä käynnissä, on heti valmis liikkeelle lähtöön.

Maantiekulutuksen pohjat ovat alle neljän ja puolen litran. Kylillä kuluu lähemmäs kuutta, viiden puolelta läheltä. Nyt syksyllä kylmällä on mennyt jopa 7,5 kaupunkimatelussa. Tähän syksyiseen liittyy jonkin verran säätömuutoksien tekemää lisää.

Penkissä ajetut säädöt toivat mukanaan ajettavuuden huononnuksen. Voimaahan siellä ei saavutettu juuri mitään lisää, mutta kun ulkopuolisella lambdalla katsottiin ja muutettiin säätöjä systemaattisesti rikkaammalle, niin ajo oli vähän kulmikasta. Laitoin kotona ja lähimotarilla tekemäni kartat takaisin. Parani.

Ainoa kohta, joka ei seosanturilla tullut hyväksi oli tienoo juuri ennen ahtojen nousua. Siinä kohdassa kun käänsi kaasun auki toiveissa hävitä joutuisasti maisemaan, tuli vastauksena muutama terävä nykäisy ennen kuin veto alkoi. Voimakas seoksen rikastaminen alueellisesti samanaikaisen sytytyksen myöhästämisen kanssa sai turboon liikettä nopeammin. Nyt se on aika hyvä. 2000-2500 rikastus näkyy jonkin verran kaupunkikulutuksessa. Sytytyskartta on välillä 800-2000 melkein vakio 18-20 astetta. Laitteelta lähti sytytysennakon hidastuksella pintakaasuajossa intoa tempoa kuskia käsistä. Nyt on helppo ajaa kaupungissa hiljaisilla kierroksilla huomiota herättämättä.

Toistaiseksi laiskuus on ollut este, ettei tässä ole vaihteiden mukaan muuttuvia säätöjä. Kaikkihan olisi valmiina. Nopeustietokin on kytketty ecuun valmiiksi.

Puhtiakin on. En ole ajanut tällä kertaakaan ns täysillä ja tuskin heti ajankaan. Sportsteri ei ole tehty vauhteihin, johon tällä pääsisi. Suljetulla alueella kokeilin 1-2-3-4 ja just kun nelonen oli silmässä vilkaisin nopeusmittaria joka näytti 180 ja samassa mittari sekosi ja neula alkoi heilua hullun lailla. Kierroslukumittarilla (originaall) on myös sekoilutaipumuksia täysahdoilla yli 5000 kierroksen alueella. Mittaristo yrittää kertoa jotakin? Ei kuulu mennä sellaisiin vauhteihin?

Jos alusta alkaisi, pari tonnia saattaisi riittää kaasarisporan ruiskutukseen ja turbotukseen yhdessä. NIillä saa kolminumeroiset hevosvoimat 1200 kokoisesta jos vaan moottori on ehjä ottamaan kaiken tulevan vastaan. Minä aloitin väsyneestä. Nyttemmin tämä Kuopiossa koottuine alakertoineen on tehnyt sen tosi hyvin.

Just asensin tähän kuminauhavedon ketjun tilalle ja samalla uusin jarrun taakse. Eteen aiemmin tullut tuplalevysäätökeula Sportster Sportista on ollut odotusten mukainen. On yhdellä sormella jarrutettavissa hyvinkin suurista nopeuksista nollaan. Jätin tuplalevyille yksilevyisen kahvan. Kun siihen tottuu, se on ihan hyvä noin.

Edit. Olisi pitänyt vaihtaa ketjuista remmiin jo 20 vuotta sitten. On mulla StBobissa remmi, mutten osannut mieltää eroa näin suureksi kuin mitä nyt tuli tässä pyörässä muutosta.

 7 
 : 12 Lokakuu 2021, 12:56:23 
Aloittaja brocka - Uusin viesti kirjoittanut brocka
Hiomalla lähtee. Oon kerran tehnyt moisen operaation, toiste en tee... ;D

No voi perse  ;D Jo maalien poisto oli yllättävän työläs.

Laitoin tutulle kemianopettajalle viestiä, jos sieltä löytyisi apuja. Ei kiinnostaisi montaa päivää hinkata.

 8 
 : 12 Lokakuu 2021, 12:21:14 
Aloittaja brocka - Uusin viesti kirjoittanut Tuusulan T-Bone
Hiomalla lähtee. Oon kerran tehnyt moisen operaation, toiste en tee... ;D

 9 
 : 12 Lokakuu 2021, 10:50:16 
Aloittaja brocka - Uusin viesti kirjoittanut brocka
Rockerboksit oli joskus käsitelty vasaralakalla. Joistain kohtaa paistoi kromi alta,joten päätin katsoa mitä alta löytyy. Uitin osia pari päivää jarrunesteessä ja rapsuttelin maalit pois. Melko työläs prosessi. Alta paljastui melko rajussa kunnossa oleva kromipinta. Enää ei voida puhua edes patinasta  ;D

Kai se pitää jotenkin yrittää poistaa. Paikallisessa pintakäsittelylaitoksessa ei ole enää krominpoistoa tarjolla ja en oikein itsekään viitsisi alkaa mitään elektrolyysiä virittelemään. Testaan ensin lasikuulapuhallusta ja jos ei sillä irtoa niin hiomalla lähtee ainakin.

 10 
 : 11 Lokakuu 2021, 18:41:13 
Aloittaja filtteri - Uusin viesti kirjoittanut filtteri
moro moro mulla olis mustilla lämpösuojilla olevat vance&hines shortshotsit sportsteriin onko kellään hinkua vaihtaa näitä mustia läpösuojia kromisiin..jos niin YV:tä tulemaan

Sivuja: [1] 2 3 ... 10