Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Eriskummallisimmat härvelit

Aloittaja Tuusulan T-Bone, 21 lokakuu 09, 16:54:30

« edellinen - seuraava »

rodchop

Raikasta ajaa tuolla Juniorin vekottimella, koko ukko savupilven keskella.
Voiko tuota Seniorin laitetta kutsua M-pyoraks ?
HOG Forever Forever HOG

ma^ko

telaetuvetotraikki?

Se punainen tsopperi kuitenkin miellyttää mun silmää enemmän kuin täälk niin suositut mäyräkoiraks astutut teelmät(enemmän = vähemmän karsea).
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.


rodchop

Toi aika pähee, kunpa ois turbo tuossa askin kohdalla vielä.
HOG Forever Forever HOG

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: rodchop - 07 joulukuu 11, 10:05:47
Toi aika pähee, kunpa ois turbo tuossa askin kohdalla vielä.

Goldammer teki hieman vastaavalla idealla vuoden 2008 AMD-kisan voittajan Trouble:n. Siinä oli vaan mekaaninen ahdin takpytyn tilalla.

http://goldammercycle.com/collection/trouble

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

rodchop

Joo tosta tuo mulle mieleen tulikin, oli joskus Kopterissa juttu, en vaan muistanu sen tarkemmin kenen tekemä pyörä, muutenkin tossa hienoja juttuja Esim. Keula pirun pähee.
Tuosta ois kiva nähä video kun ajossa että kuulis saundit
HOG Forever Forever HOG

Don Quijote

Näyttää olevan Goldammerilla muutama muukin samalla moottori-idealla tehty pyörä.
Mitähän tommonen yhden sylinterin poistaminen vaatii että saa koneen käymään tasaisesti?
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 joulukuu 11, 18:06:29
Kampuran tasapainotuksen?  ;D

Niinpä tietysti...  ;D Lähinnä tarkoitin mitä muita varsinaisia muutoksia? Nokka, sytkä...
Toisaalta on sitä itsekin tullut ajettua yhdellä pytyllä joskus, parhaimmillaan toimii ihan kohtuullisesti vaikka tehot onkin kateissa. Muutos vakioon on näissä tapauksissa ollut esim. kuollut tulppa tai irronnut tulpan johto...  ::)

Joku Buell Blastin kone olis varmaan hyvä lähtökohta tommoselle viritykselle, tosin taitaa Blastit olla aika harvinaisia täälläpäin maailmaa...
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

rodchop

tuossa tietoa padasta. Tuossa hienosti tuo M5,sen kansikin modattu lahtee vaan yks tulpan piuha, luulis olevan hyva kipina ;D

On muuten tautisen laadukkaan nakonen toteutus tuossa padassa. Melkeen 1000cc yhdessa mukissa ;D

Motor
Year
2005
Cases
Merch
Crankshaft
Merch
Cylinder
Engenuity/ Mike Garrison
Pistons
Ross Racing
Displacement
965 cc
Bore and Stroke
4.125 x 4.4“
Compression
9:1
Con Rod
Merch
Heads
Engenuity
Valves
Av&V
Push-rods
Rivera
Camshaft
Leinwebber
Carburetor
S&S G
Air cleaner
Ooops
Ignition
Morris Magneto
Exhaust
GCW
Other
Missing rear cyl. â€"Rotrex supercharger
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Eihän tuo periaatteessa tarvitse mitään ihmeitä, takapytty ja veivi mäntineen pois ja kampuran uudelleen puntitus. Eihän etupytyn nokat piittaa sitä mitä takana tapahtuu. Sama pätee sytkäänkin, tosin sillä erolla että nyt kannattaa suoraan laittaa single niin ei turhaan lyki tuplakipinää pyttyyn. Kyllähän ne tehot "häviää" kun kuutiotilavuus putoaa puoleen ;D. Itse ajoin aikoinaan Electran yhdellä pytyllä Heinolasta Joutsaan - tai vähän vaihtelevasti kun sytkä reistaili. Aina välillä saattoi tulla takimmainenkin mukaan ja silloin mentiin, kerrankin ylämäessä meinasin rykäistä edellä ajavan auton perään kun takimmainen sytytti kesken vedätyksen.

Goldammeri tekee hienoja pyöriä ja poikkeuksena moneen muuhun showpyörätyyppiin, hän myös ajaa niillä. Noita ahdettuja yksipyttyisiä on nähty mm. Bonnevillessä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Tähän yhdellä pytyllä ajamiseen sen verran, että kun ottaa hajonneesta pytystä tönärit veks, motti toimii yllättävän hyvin. Muuten se moottorijarruttaa koko ajan. Mutta kun imuvena ei aukea, ei kerää painetta sinne.

Jussi

Tälläisiäkin yksipyttyisiä konversioita on V-koneista tehty. Eli takapytty muutettu mekaaniseksi ahtimeksi, joka syöttää etupyttyä. Muistelin nähneeni vastaavan Buellin, en vaan löytänyt tietoja.

http://thekneeslider.com/archives/2009/01/12/ducati-v-one-twin-to-supercharged-single-conversion/


Redneck

#433
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Hemuli

Tässä Jesse Rooken näkemys yksipyttyisestä:



Jussin muistelema ahdettu pyörä taas luultavasti edelläkin mainitun Roger Goldammerin tekosia, herra kertoo omilla sivuillaan tehneensä peräti kolme sellaista pyörää. Tässä yksi niistä, Goldmember jolla Roger ajoi ennen ja jälkeen AMD maailmanmestaruuskisojen Bonnevillen nopeuskisoissa.



Lisätietoa pyörästä: http://www.goldammercycle.com/collection/goldmember
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957