Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Eriskummallisimmat härvelit

Aloittaja Tuusulan T-Bone, 21 lokakuu 09, 16:54:30

« edellinen - seuraava »

Tuomo

mielenkkintoinen konstruktio, iskunpituus työtahdissa pidempi kuin muissa tahdeissa ym



Honda-mies

shoveltimppa

Mielenkiintoinen hyvinkin. Taitaa olla niin, että auto- ja moottoritekniikassa monet jutut on keksitty yli 100 vuotta sitten. Ja vasta nyt tekniikka on kehittynyt niin paljon, että noita keksintöjä pystytään järkevästi hyödyntämään.

Make

Sotkassapa (T-34) oli jo yhtäaikaa kaksi eri iskunpituutta ja puristussuhdetta.  ;D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Smokie

Täh, missä? Mä luulin että olin uraa uurtava tiedemies hajonneiden kiertokangen laakereitteni kanssa. Vai olinx mä vaan pöljä?

streamliner

#304
Nuttin' special huh?







jesse

tuollaista tuplarengasta joskus mietittiin että jos tekisi mutta takarenkaaksi  :P
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Jonev

Itelle tulee mieleen, jotta tuossa toteutuksessa pitää olla renkaiden välinen rako hyvin mietitty. Voi joustoissa tulla mielenkiintoisia tapahtumia tai peräti jos toisiiinsa rupeaa jatkuvasti hinkkaamaan.

Hemuli

Niin, pyöriiköhän noi kehät vapaasti omilla laakereillaan vai onko navat juntattu toisiinsa kiinni? Nehän saa helposti yhdeksi puuksi vastakkain tuleviin tasoihin poratuilla rei'illä ja tapeilla niin että paketti on vielä purettavissa huoltoa varten.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Tuomo

tämmöselle olis käyttöä suomi-ralleissakin



steri

#309

Motomatti

Vee-koneista uljain on mielestäni Napierin Deltic. Siinä kolme V-konetta on kätevästi yhdistetty. Todellinen vastaiskumoottori. Näitä pääsin nuorna miehenä rmonteeraamaan kun niitä vielä puolustuslaitos käytti. Oheen koitan liittää poikkileikkauksen. Näitä sylinteriryhmiä on monta peräkkäin. Normaalisti kuusi. Tekee yhteensä 18 sylinteriä ja 36 mäntää ja kolme kampiakselia.

Pande

Onpas värkki. Kiinnostuin etsimään netistä tietoa, niin löytyi mm. Wikipedia-artikkeli, jossa on animaatiokin tuollaisen toiminnasta. Ilmeisesti tykkiveneen moottorina tullut sinulle vastaan?

Tuosta tuli mieleen, että kukas se oli se ruotsalainen eläkeläismies, joka oli rakentanut toimivia pienoismalleja jos jonkinlaisista epätyypillisistä moottorikonstruktioista? Niitä oli joskus jossakin näyttelyssä Suomessa esillä. Kaveri oli muistaakseni entinen Saabin moottorisuunnittelija tms. Koetin joskus netistä etsiä kuvia laitteista, mutta en ehkä keksinyt sopivia hakusanoja kun en löytänyt.

Lyytinen

Deltic onkin varsin mielenkiintoinen värkki. Siihen liittyen ehkä vielä tähän säikeeseen sopinee tämä: http://en.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Crecy

twinspeed

#313
Juu, tuo crecy on todella mielenkiintoinen moottori: kaksitahtinen ahdettu... Pitääpä tutkia ja perehtyä tarkemmin tuon toimintaan


Ja nyt hyvänä aasinsiltana moottoripyöriin hiukan eriskummallisen kaksitahtinen AHDETTU PYÖRÄ. Pyörän on rakentanut tohtori Dennis Jones, joka työskenteli Rolls Roycella joskus jo ennen toista maailman sotaa (siis niihin aikoihin, kun tuota crecy-konettakin tehtiin).






"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

trumpetti

jäsen Sterin laittamassa kuvassa alkaa ape olla sopivan korkuinen joskin asento täysin viturallaan runkoputkiin nähden ja pakoputket on aivan kauhiat