Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Kysymys: tötteröshovel ja ekolooginen öljynkierron muutos

Aloittaja pratka2, 07 kesäkuu 14, 16:21:53

« edellinen - seuraava »

pratka2

76 vm. shovel. Ensiövedon öljynkierto muutettu umpinaiseksi. Enskan huohotuksesta vastaa letkunpätkä enskakopan takaa vaihdelaatikon alle. No, sehän ruikkii sieltä ulos öljyä tipan tai kaksi, joten sain ekolookisuuden puuskan ja liitin kyseisen letkun siihen huohotusletkuun, kun menee lohkosta öljypumpun yläpuolelta öljytankkiin.
Ei kai tällä voi olla mitään koneen toiminnan kannalta haitallisia vaikutuksia?

Kapteeni sika

Mulla on siinä sisäkopassa, takapuolella banjoliitin ja lähtö ylöspäin, siinä letkunpätkä. Ei tule tippaakaan. Hyvä konsti on kait käyttää sitä enskaketjun voitelunippaa huohotukseen mut mun laitteesta se oli poistetu.

Entäs se lohkosta tuleva huohotus, eikö siitäkin tule muutama tippa?

pratka2

Tossa on huohotusletku just siinä voitelunipassa. Ja pari se mun pari tippaa on tallin jätkien mukaan pien lammikko.  Liioittelijat!  Ensiövedon sisään en ole laittanut kuin pari desiä öljyä. Just sen verran, et ketju kostuu siel kytkimen alla. Lohkon huohotus on näköjään järkeistetty hoitelemaan toisioketjun voitelu  ;D

Kapteeni sika

Mun laitteen lohkon huohottimeen on suunnitteilla pikku kippo johon ne satunnaiset räkätipat jää. Mua ne ei haittaa mut en viittis tallin lattiaa sotkee, se kun ei ole oma.

pratka2

Ainaisen öljytippojen pyyhkimisen takia mäkin ton enskan huohotuksen sinne koneen huohotukseen vedin. Nyt ainakin lattia on puhtaampi.  Mietin vain sen vaikutusta koneen huohotuksen toimintaan. Alunperin ensiön huohotus on käsittääkseni liitetty just tuohon öljytankille menevään huohotusletkuun.
Tämä tekstinpätkä muuten huohottaa aika tiuhaan :D

Kapteeni sika

Juu siihen samaan se on alunperin tällätty.

Itse asiassa taitaa olla niin päin että ö.tankki huohottaa koneen kautta. ;)

pratka2

Katos perkule. Eipäs käyny mielessäkään et niipäin se on. Öljytankin huohotusletkuhan se on ihan nimeltäänkin.