Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Big Twin

Aloittaja Kokkonen, 02 lokakuu 09, 19:31:17

« edellinen - seuraava »

flhx

^jahas nyt kun on oikein kuvallista todistetta herra W:n chopperista niin nöyrryn hieman perumaan sanojani. Ei tuo näyttänytkään ihan siltä mitä olin päissäni visioinut. Eli tuohan on ok laite, ite ehkä pikkasen vielä lisäisin stretsiä ja tankkia hieman eri asentoon...Mutta ei ollenkaan hullumpi vekotin.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: flhx - 03 helmikuu 12, 15:12:40
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 helmikuu 12, 13:17:40
...Tässä samalla akselivälillä huomattavasti sopusuhtaisempi stuukki ....

Tuo on kyllä livenä varsin hieno ilmestys, on mun mielestä stuukki kohillaan. Alkaa olla jo siinä rajoilla että on liikaa akseliväliä, mut sit ei kuitenka..Kun näin ton eka kuvissa niin pidin liian pitkänä laitteena mutta luonnossa stuukki toimii. Vähän niinku Mooren Pingviini,eiku siis Delfiini, akseliväliä on mutta ei liiotellun pitkä vielä vaikka rajoilla mennään.

Se MM eka versio oli ihan liian pitkä,ei toiminut. Tos Vette427 kuvas toi Welon fillarin stuukki ois aika hyvin kohillaan, jos tuosta on siis keula pidentynyt ja kulmaa lisää niin...ei oikein istu mun mielestä...

Tossa Tuusulan Chopper-Syndikaatin armoitetun jäsenen punaisessa pyörässä strategiset mitat ovat akseliväli tasan 250 senttiä, keula + 36" ja keulakulma 60,5 astetta. Ja kyllä, oman pyöräni ohella yksi parhaista mitä olen ikinä testannut!

Sitä ollaan rakentajan kanssakin kyllä monesti päissämme pähkäilty, että ollaan kyllä aika rajoilla keulan pituuden ja akselivälin kanssa siinä mielessä, että pitempi ei enää näytä hyvältä. Hyvin ajettavan pystyy tekemään pitemmänkin, mutta alkaa näyttää hassulta.

MM eka versio oli loordien jäljiltä. Akseliväli 270 senttiä, keula +35" ja keulakulma kaikki 70 astetta... Se oli alunperin softailin perseellä. Se leikattiin pois, persettä lyhennettiin ja keulaa pidennettiin sekä kulmaa muutettiin 66 asteeseen. Akseliväli ei muuttunut. Mutta liian matala se akseliväliinsä nähden on edelleenkin. Se on myytävänä, jos joku haluaa ostaa...

Herra W:n vekotin on myös erittäin hyvä ajaa, vaikka siinäkin on keulalla mittaa ja kulmaa. Olen senkin henkilökohtaisesti testannut ja hyväksynyt.
Long John Stroker

jyrggä

siis mikä on myytävänä? Se keula vai?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

Mr.Horsepower

Lainaus käyttäjältä: Vette427 - 03 helmikuu 12, 14:53:02
kappas vaan sehän on tämä  :)
onko täällä kaveri joka oli ruottista tulossa tällä Silver Bulletin kaa ja kärsämäellä stoppas nesteelle -07?
(ja se näky paloi verkkokalvolle ku ajoivat ohi ja piti perään tormata et jos vaikka pysähtyis  :D)
olin kaverille rakentamallani tiikeri trumpalla koe ajolla ja sain kuulla et 2m on liian lyhy  :D :D
se jäi niin vaivaamaan et siks tää nykynen on tämmöne melekeen chopperi   :)




Mitkäs on tämän kuvan mukaiset strakteekiset mitat keulakulma akselväli jne ??

Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

Tuusulan T-Bone

Se koko pyörä on myytävänä.

Police Specialissa stratekiset mitat oli tuolloin keula +28", kulma 60 astetta ja akseliväli öpaut 235 senttiä. Sitte sitä lannoitettiin yks talvi Kemira Grow Howlla.
Long John Stroker

flhx

#740
Mun pitäs varmaan tulla joku päivä Tuusulan Choppersyndikaatin päämajaan hakemaan rakentelumotivaatiota, itsellä kun pannussa on sellaset suhteellisen humoristiset lukemat kuin +18", n.45 astetta ja 210cm.Ja ollu tarkotus hieman muuttaa noita lukemia jo ties kuinka monta vuotta. Noillahan ei pääse edes Choppersyndikaatin tarkkailuluokalle,varsinkin kun ovat swingiraamissa... Ainoa suhteellisen säälittävä puolustus mulla on että noilla lukemilla toi laite on leimattu joskus tän vuosituhannen alussa jolloin max akseliväli oli 200cm(konttorista riippuen....)ja vuosimalli on sellanen että prossien takia sillon oli pakko olla jousirunko.

EDIT: ettei mee paskanjauhamiseks pelkästään niin pistetään kuvakin, taitaa hyypiö keulia suicidella, lievästi rispektiä moisesta:

R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 03 helmikuu 12, 20:54:35...MM eka versio oli loordien jäljiltä. Akseliväli 270 senttiä, keula +35" ja keulakulma kaikki 70 astetta... Se oli alunperin softailin perseellä. Se leikattiin pois, persettä lyhennettiin ja keulaa pidennettiin sekä kulmaa muutettiin 66 asteeseen. Akseliväli ei muuttunut...

Perse pysyi kyllä ihan alkuperäisessä loordimitassa. Ellet sitten käynyt joskus potkimassa jigiä kun olin poissa pajalta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Ole W

#742
Lainaus käyttäjältä: flhx - 03 helmikuu 12, 23:57:33
Mun pitäs varmaan tulla joku päivä Tuusulan Choppersyndikaatin päämajaan hakemaan rakentelumotivaatiota, itsellä kun pannussa on sellaset suhteellisen humoristiset lukemat kuin +18", n.45 astetta ja 210cm.Ja ollu tarkotus hieman muuttaa noita lukemia jo ties kuinka monta vuotta. Noillahan ei pääse edes Choppersyndikaatin tarkkailuluokalle,varsinkin kun ovat swingiraamissa... Ainoa suhteellisen säälittävä puolustus mulla on että noilla lukemilla toi laite on leimattu joskus tän vuosituhannen alussa jolloin max akseliväli oli 200cm(konttorista riippuen....)ja vuosimalli on sellanen että prossien takia sillon oli pakko olla jousirunko.


T-Bonen yllämainitsemat +28" keulaputket odottavat myyntivalmiina juuri sinua!?. Ja laatuhan
on Tollen hög valitet.
Ja T-Bonelta jäi ehkä tärkein mitta mainitsematta; JÄTTÖ, noin 9,5 cm!

Kiiski

Te ootte niin sekasin noiden keulojenne kanssa pakko palata parhauden pariin. Tää on hieno!

Mopopoika

Laitetaas tälläinen kuva tähän väliin.



Onko jollain tallessa sitä V8-magasinea jossa ko pyörä aikoinaan esiteltiin. Kiinnostaisi nähdä ne muut kuvat tosta pyörästä. Samassa jutussa oli esittelyssä myös keltainen pyörä joka kuski kuoli kolarissa heti kuvausten jälkeen.
Olen alkanut visioimaan Pannuuni muutoksia ja toi pyörä olis mun makuun.

Tuusulan T-Bone

#745
Lainaus käyttäjältä: flhx - 03 helmikuu 12, 23:57:33
Mun pitäs varmaan tulla joku päivä Tuusulan Choppersyndikaatin päämajaan hakemaan rakentelumotivaatiota...

Lämpimästi tervetuloa! :)

Muoks: jättö jäi tosiaan mainitsematta, kun pidän jotenki itsestään selvänä, että meiän pyörissä jätöt on kohdallaan. Kaikki välillä 7-10 senttiä.

Herra W:n pyörä muuten on nykyisellään prototyyppi tehtaan uudesta mallista Harley-Davidson Police Special Hardtail Standard! :)
Long John Stroker

Kiiski

Mä alan kohta murjottamaan entistä enemmän, kun mun postaamat fillarit ohitetaan ihan tosta noin vaan. Etten sanois vaietaan kuoliaaksi!

Chopperit sucks! Niit on kaikilla.

Lyytinen

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 04 helmikuu 12, 10:39:24Mä alan kohta murjottamaan entistä enemmän, kun mun postaamat fillarit ohitetaan ihan tosta noin vaan. Etten sanois vaietaan kuoliaaksi!

Ei kun ne on niin ökyjä, ettei niihin enää voi sanoa mitään. Mikäs ongelma chopperin rakentamisessa on, jos jokin osa ei miellytä silmää niin sen voi viskata mehtään ;D

Kiiski

^ Ai jaa!
Tarkotit varmaan et jos joku osa on paskana sen voi myydä swäpissä?  ;D

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 04 helmikuu 12, 10:39:24
Mä alan kohta murjottamaan entistä enemmän, kun mun postaamat fillarit ohitetaan ihan tosta noin vaan. Etten sanois vaietaan kuoliaaksi!

Chopperit sucks! Niit on kaikilla.

Ei oo... ;D

Äläkä sie turhaan sielä murjota, rupeat vaan sikakopterinrakennukseen! Itse asiassa tahtoisin nähdä, millainen kopteri Kiisken käsistä syntyisi, aikaisemmat tynkäkeulat kun antavat luvan odottaa jotain hienoa.
Long John Stroker