Finnbikers

  • 27 Toukokuu 2020, 02:17:02
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)  (Luettu 7843 kertaa)

400 cid

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« : 15 Joulukuu 2013, 21:56:02 »

Voisko joku antaa opastusta magdynon ajoituksen asettamiseen. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin öljypumppukoppa auki, jakajan ratas löysälle kartiosta, mäntää taaksepäin yläkuolokohdasta (11mm???) kärjet juuri avautumispisteeseen, ratas paikoilleen ja käyntiin... :)
Vai miten?? Ja onko jotain tärkeää huomioonotettavaa...
Kirjattu

petejiiii

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 190
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #1 : 16 Joulukuu 2013, 08:38:25 »

oikeilla jäljillä oot - muistaakseni pässissä oli toi ennakko juurikin toi 11 mm (lättäpäässä oli helppo mitata tönärillä tulpanreiästä). Sätkäpaperi kärkien väliin ja kun just ja just lähtee repeemättä pois, mankku on oikeessa kohdassa. Sitten vaan mutterit ja pultit kiinni ja huolettomia kilometrejä :D. Ei kai siinä muuta.
Kirjattu

V-8

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 77
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #2 : 16 Joulukuu 2013, 10:27:26 »

Mylläsin arkistot mutta en löytänyt ohjekirjaa... jatkan etsintöjä vielä. Kopauta se ratas sitten napakasti kiinni, kun ei lukita muulla kuin kartiolla. Mulla pyörähti, ilmeisesti kun potkaisi takaisin.
Kirjattu
-FTW-

Tomppa68

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 191
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #3 : 17 Joulukuu 2013, 18:30:15 »

Geen ennakko on 3/8" eli noin 9,5 mm. J-mallin ennakko on 5/16".
Ja ennakkovivun pitää säädettäessä olla täydellä ennakolla eli ei starttiasennossa.
Kirjattu

400 cid

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #4 : 17 Joulukuu 2013, 20:19:08 »

Kiitoksia vastauksista.
Ja olikos kärkiväli 0,4-0,5 niinkuin yleensä?
täytyypäs tarkistella ton ennakonsäädön toiminta, että onko vaijeri kireellä käynnistysasento vai "lepotilassa".
On tässä monenlaista ihmettelemistä, kun tuli ns. osakasa hommattua projektiksi...  ::)
Kirjattu

eeko

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 594
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #5 : 18 Joulukuu 2013, 07:29:55 »

Sitä on kahta mallia sitä ennakonsäätöä,
vetävä ja työntävä. Kannattaa tsekata kunnolla.
Kärkiväli on 0.012" = 0.30 mm.
-eeko
Kirjattu

400 cid

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #6 : 18 Joulukuu 2013, 08:37:15 »

Heh, niinpä tietysti.
Ja jos oikein ymmärsin ton ryyppyläpän toiminnan kaasarissa, niin sekin on ryyppy päällä lepotilassa ja vaijerilla vedetään pois päältä...  ::)
Melko nurinperinen peli kaiken kaikkiaan... no ehkä se vielä jonain päivänä omin voimin toivottavasti kulkee...  :)
Kirjattu

eeko

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 594
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #7 : 18 Joulukuu 2013, 08:54:55 »

Mikä kaasutin sulla on? Siis Amal tietenkin,
mutta malli? Ei mulla noissa briteissä ole ollut
ryyppyluistia ollenkaan, se tahtoo jumittaa
sen pääluistin. Alapää vaan tarpeeksi rikkaalle,
kunnon huikat siitä napista ja rivakka potku,
niin kyllä lähtee.
-eeko
Kirjattu

400 cid

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #8 : 18 Joulukuu 2013, 20:26:49 »

626 on tuon Amalin malli. Mitenkä tarpeellinen toi ennakonsäätövipstaaki on, sekin tossa on tehty kiinteeksi, meinasin kyllä laittaa toimintaan.

Ja jos jotain muuta ko. vehkeeseen liittyvää asiaa, vinkkiä ym. niksiä  on niin otan oikein mielelläni vastaan...
Kirjattu

eeko

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 594
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #9 : 19 Joulukuu 2013, 09:59:54 »

Kyllä se ennakonsäätö on ihan must. Yläkuolokohdalla
sen saa käyntiin, mutta ei saa tehoja. Jos taas kiinteästi
laittaa liikaa ennakoita, niin potkii takaisin. Voin vakuuttaa,
että vaikka se on vaan 350:nen, niin aika jämäkästi tulee takaisin.
Nimim. kerran potkaisi just tuollainen ja jalka näytti viikon norsun
jalalta. Mikään kenkä ei mahtunut jalkaan. 500:lla sitten menee
jo jalka poikki.
-eeko
Kirjattu

arho

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 114
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #10 : 19 Joulukuu 2013, 11:49:01 »

Itseasiassa jo 1948 250S potkii siihen malliin että oksat pois, ennenkuin sen oppi polkasemaan kunnolla käyntiiin;)
Mun eka prätkä!

Nim. Arpia täynnä oleva oikean jalan pohje;)
Kirjattu
Do it doggystyle

eeko

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 594
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #11 : 19 Joulukuu 2013, 12:10:57 »

Ja se vielä sanomatta tälle G350 tyypille,
että niitä muistaakseni oli erilaisilla puristussuhteilla
niitä mäntiä. Siitä patista voi koettaa jotain päätellä.
-eeko
Kirjattu

wade

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #12 : 27 Joulukuu 2013, 22:19:12 »

Sillo ku saat kädellä kiksistä laitettua sen käyntii ni sillo se on kohillaa...lähtee vaik 500 ja twini moottorit iha samal tavalla...ja käynnistäes sitä ennakkoo voi pikkase kääntää ni lähtee paremmi.
Kirjattu

wade

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #13 : 28 Joulukuu 2013, 10:35:54 »

ai nii se ennaakko 350cc bulletis on 7-9,5mm
Kirjattu

400 cid

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16
Vs: Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)
« Vastaus #14 : 13 Tammikuu 2014, 19:11:30 »

No nii, koesavut otettu ja hienosti lähti käyntiin. Tein sen ennakonsäätöviritelmän siihen ja ei potkinu takaisin yhtään.
Mutta... öljyä ei tullu kanteen menevästä putkesta, kun löysäsin liitintä asian tarkistaakseni. Eikös se kokolailla heti pitäis siitä tulla kun kone käy?
Silläpä en uskaltanut kauaa käytellä, ettei ainakaan hajoa kone kuivuuden takia...
Kirjattu