Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Magdynon ajoitus (Royal G350 -53)

Aloittaja 400 cid, 15 joulukuu 13, 21:56:02

« edellinen - seuraava »

400 cid

Voisko joku antaa opastusta magdynon ajoituksen asettamiseen. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin öljypumppukoppa auki, jakajan ratas löysälle kartiosta, mäntää taaksepäin yläkuolokohdasta (11mm???) kärjet juuri avautumispisteeseen, ratas paikoilleen ja käyntiin... :)
Vai miten?? Ja onko jotain tärkeää huomioonotettavaa...

petejiiii

oikeilla jäljillä oot - muistaakseni pässissä oli toi ennakko juurikin toi 11 mm (lättäpäässä oli helppo mitata tönärillä tulpanreiästä). Sätkäpaperi kärkien väliin ja kun just ja just lähtee repeemättä pois, mankku on oikeessa kohdassa. Sitten vaan mutterit ja pultit kiinni ja huolettomia kilometrejä :D. Ei kai siinä muuta.

V-8

Mylläsin arkistot mutta en löytänyt ohjekirjaa... jatkan etsintöjä vielä. Kopauta se ratas sitten napakasti kiinni, kun ei lukita muulla kuin kartiolla. Mulla pyörähti, ilmeisesti kun potkaisi takaisin.
-FTW-

Tomppa68

Geen ennakko on 3/8" eli noin 9,5 mm. J-mallin ennakko on 5/16".
Ja ennakkovivun pitää säädettäessä olla täydellä ennakolla eli ei starttiasennossa.

400 cid

Kiitoksia vastauksista.
Ja olikos kärkiväli 0,4-0,5 niinkuin yleensä?
täytyypäs tarkistella ton ennakonsäädön toiminta, että onko vaijeri kireellä käynnistysasento vai "lepotilassa".
On tässä monenlaista ihmettelemistä, kun tuli ns. osakasa hommattua projektiksi...  ::)

eeko

Sitä on kahta mallia sitä ennakonsäätöä,
vetävä ja työntävä. Kannattaa tsekata kunnolla.
Kärkiväli on 0.012" = 0.30 mm.
-eeko

400 cid

Heh, niinpä tietysti.
Ja jos oikein ymmärsin ton ryyppyläpän toiminnan kaasarissa, niin sekin on ryyppy päällä lepotilassa ja vaijerilla vedetään pois päältä...  ::)
Melko nurinperinen peli kaiken kaikkiaan... no ehkä se vielä jonain päivänä omin voimin toivottavasti kulkee...  :)

eeko

Mikä kaasutin sulla on? Siis Amal tietenkin,
mutta malli? Ei mulla noissa briteissä ole ollut
ryyppyluistia ollenkaan, se tahtoo jumittaa
sen pääluistin. Alapää vaan tarpeeksi rikkaalle,
kunnon huikat siitä napista ja rivakka potku,
niin kyllä lähtee.
-eeko

400 cid

626 on tuon Amalin malli. Mitenkä tarpeellinen toi ennakonsäätövipstaaki on, sekin tossa on tehty kiinteeksi, meinasin kyllä laittaa toimintaan.

Ja jos jotain muuta ko. vehkeeseen liittyvää asiaa, vinkkiä ym. niksiä  on niin otan oikein mielelläni vastaan...

eeko

Kyllä se ennakonsäätö on ihan must. Yläkuolokohdalla
sen saa käyntiin, mutta ei saa tehoja. Jos taas kiinteästi
laittaa liikaa ennakoita, niin potkii takaisin. Voin vakuuttaa,
että vaikka se on vaan 350:nen, niin aika jämäkästi tulee takaisin.
Nimim. kerran potkaisi just tuollainen ja jalka näytti viikon norsun
jalalta. Mikään kenkä ei mahtunut jalkaan. 500:lla sitten menee
jo jalka poikki.
-eeko

arho

Itseasiassa jo 1948 250S potkii siihen malliin että oksat pois, ennenkuin sen oppi polkasemaan kunnolla käyntiiin;)
Mun eka prätkä!

Nim. Arpia täynnä oleva oikean jalan pohje;)
Do it doggystyle

eeko

Ja se vielä sanomatta tälle G350 tyypille,
että niitä muistaakseni oli erilaisilla puristussuhteilla
niitä mäntiä. Siitä patista voi koettaa jotain päätellä.
-eeko

wade

Sillo ku saat kädellä kiksistä laitettua sen käyntii ni sillo se on kohillaa...lähtee vaik 500 ja twini moottorit iha samal tavalla...ja käynnistäes sitä ennakkoo voi pikkase kääntää ni lähtee paremmi.

wade

ai nii se ennaakko 350cc bulletis on 7-9,5mm

400 cid

No nii, koesavut otettu ja hienosti lähti käyntiin. Tein sen ennakonsäätöviritelmän siihen ja ei potkinu takaisin yhtään.
Mutta... öljyä ei tullu kanteen menevästä putkesta, kun löysäsin liitintä asian tarkistaakseni. Eikös se kokolailla heti pitäis siitä tulla kun kone käy?
Silläpä en uskaltanut kauaa käytellä, ettei ainakaan hajoa kone kuivuuden takia...