Finnbikers

  • 16 Heinäkuu 2020, 20:33:11
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Viragosta jäykkäperä  (Luettu 9733 kertaa)

Don Quijote

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 869
Vs: Viragosta jäykkäperä
« Vastaus #15 : 04 Tammikuu 2014, 13:12:20 »

Mitäs jos väsäisitkin cafe-tyylisen Viragon?

http://www.bikeexif.com/yamaha-virago-535

Kirjattu
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Valiantman

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vs: Viragosta jäykkäperä
« Vastaus #16 : 04 Tammikuu 2014, 21:39:56 »

Ehdotus on hyvä, mutta levyn neula on juuttunut soittamaan, että jäykkäperä bobberi pitää saada.
Kirjattu

ma^ko

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3023
Vs: Viragosta jäykkäperä
« Vastaus #17 : 04 Tammikuu 2014, 21:44:51 »

Ja ahion vaihto ei ole vaihtoehto?
Kirjattu
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Valiantman

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vs: Viragosta jäykkäperä
« Vastaus #18 : 04 Tammikuu 2014, 21:53:58 »

Tottahan toki aihiotakin voi vaihtaa. Nyt ei vaan ole rahaa ostaa tilalle mieluista laitosta. Ja tämä virago-yksilö suorastaan pyytää tulla pilatuksi. Mieluiten sen silti pilaisi tyylillä ja jos mahdollista, kerrasta oikein.  ;D
Kirjattu

Valiantman

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vs: Viragosta jäykkäperä
« Vastaus #19 : 23 Helmikuu 2015, 21:17:28 »

Kysymys taitaa olla jo yksinomaan teoreettinen (koska mitään ei ole asiassa tapahtunut), mutta:

Rungon osuus on Trafin laskuissa 28 % moposta. Jos käyttää pelkän emäputken (tai Viagran kohdalla tuon etuakselin kiinnityskohdasta putkirungon alkuun asti), niin meneekö prosentit kokonaan? Jäykkäperämuutoksen 8 % lienee mietitty lähinnä HD/britti/jytäjammu kehtorunkotyyppiseen muutteluun. Ja jos nyt lähtisi edes kuvittelemaan, että uskaltautuisi tunaroimaan rungon uusiksi, pitääkö muutoskatsastukseen olla muutakin mukana kuin tunaroitu mopo (cad-kuvia, laskelmia, terästen seostietoja)?
Kirjattu

Motomatti

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 774
Vs: Viragosta jäykkäperä
« Vastaus #20 : 24 Helmikuu 2015, 11:03:17 »

Jarrutestitodistus lienee tässä tapauksessa pakollinen.
Muista todistuksista lienee hyväksi pyrkiä minimäärään.
Itseltä on vaadittu todistus hitsaumenetelmästä. Ei suoranaisesti siitä miten juuri pyörään tehdyt saumat on hitsattu vaan mikä on ollut hitsausstandardi (menetelmä ja välineet) jota on sovellettu kyseisessä tapauksessa. Maininta hitsaukseen käytetystä lisäaineesta, suojakaasusta ja käytetyistä materiaaleista. Ei siis mitään luokkahitsaustodistuksia tai lujuuslaskelmia.

Jos vaativia todistuksia alkaa viljelemään niin tottuvat katsastuksessa pian niitä vaatimaan ja homma menee vaikeammaksi jälkeen tulevilta.
Kirjattu