Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pyttyjen maalauksesta

Aloittaja Choppers_Forever, 17 marraskuu 13, 17:16:51

« edellinen - seuraava »

Choppers_Forever

Moro,

Ajattelin maalata pytyt mustaksi. Kuinka kuumaksi pytyt menee, eli kestääkö 450 celsius kuumuusasteella oleva maali vai kärähtääkö?

CF

Kapteeni sika

Mä puhalsin viime syssynä pytyt hiekalla ja maalasin Miranolilla. Hyvin on pysynyt 12K km. Hiekkapuhallus tekee sopivan matan pinnan johon ainakin Miranol "imeytyy" kertavedolla.

Mittasin lasermittarilla lämpöjäkin, olisko ollut vajaa 150C sylintereistä.

Jensen

Mie maalasin abouth 4 vuotta sitten ilmajäähy kawasta moottorin,sylinterit ja kannet aivan tavallisella akrylli maalilla ja hyvin on pysynyt. Muistaakseni siinä on akrylli lakkakin. En tiiä lämpiääkö harrikan sylinterit enemmän?. Jossain pakoaukon kohdilla kuuminta. Se maali millä millä minun Shovelin sylkyt on maalattu ei ole minun tiedossa kun ne oli ehjät ja ei tarttenu maalata.

Kapteeni sika

Halvoista lämmönkestävistä maaleista sen verran kokemusta että ne ei suojaa ruostumiselta, ruskeaa pukkaa läpi. Tiiä sit laatuväreistä.

ma^ko

Miranol/Unica/Sadolut etc alkydimaalit on toimineet vuoskymmet ko käytössä, valitse alkydin merkki halutun kiiltoasteen mukaan. Ekal käytöl saattaa hieman kärytä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Jensen

Näitä on kehuttu ja parempi ainakin kuin rautakaupan kuumankesto  http://www.nettimaalikauppa.fi/VHT-Flame-Proof Sietää hyvin lämpöä.. Täytyy lämmittää että saavuttaa lujuuden. On myös kuumankesto pohjamaalia .

Choppers_Forever

Mulla olis puolikiiltävää Mastodonin 400 astetta kestävää. Hyvännäköstä pintaa tulee. Pitänee kokeilla käyttiksen lohkoon eka, niin näkee kuinka käy.

persus

ite oon tolla vht:n pakosarja maalilla maalannu isolohko moparin peltisarjat ja kestäny kahen kesän ajot jo eikä oo menny mikskää. ne on kuitenki välillä pimeällä punahehkuset jos on oikeen mailaa antanu! eli voin suositella!

sporttivartti

VHT:n Flameproof rulettaa. Keraaminen, hyvin tuntuu kestävän ja pysyvän ainakin alumiinisylintereissä.