Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovel laatikko yms kysymys

Aloittaja HileD, 07 lokakuu 13, 20:56:36

« edellinen - seuraava »

HileD

vm1980 FXEF 80ci on työnalla.
Orkkis (ilmeisesti?) piikkisika kytkin + 1,5" enskahihna. Laatikko orkkis (onko se sit se lehmänläjä?) Sisemmässä enskakopassa solenoidi töröttää sellai viinosin silmissä.

Eli kysymyksiin: Ilmeisesti ei ole olemassa startti/solenoidi pakettia + takalevyä jolla saisin solenoidin pois silmistä? Vanhemman startti ottaa kinni lootaan.
Ara antoi ymmärtää että pitäs vaihtaa vanhempi loota (rikrak?) niin sitten löytyis toi startti solenoidilla ja takalevyllä. Vaihtaisko joku lootaa  :?
Haluan säilyttää tuon piikkisikakytkimen ja tehdä tuosta 1,5" beltistä avonaisen. Muutama vaihtoehto jota olen kaavaillut.
Muokkais nykyistä sisempää enskakoppaa "siistimmäks" ja jättäis solenoidin paikalleen.
Tekis uuden kiinnikkeen solenoidille ja startillle samaan paikkaa. Näissä vaan kummassakin vaihtoehdossa se solenoidi törröttää siinä edelleen. Se kun ei musta ole oikeen koriste.

Joku tähänkin on keksiny jonku ratkasun ni valottakaanhan muakin siitä?

Sammy

Tuollanen ainakin olis.
http://www.techcycle.com/4speedkits.html
Löytyy CowPie laatikollekin..  Hinnasta en osaa sanoa.
Pitäis tulla ihmettelemään tuota sun projektia

Sami

HileD

#2
Lainaus käyttäjältä: Sammy - 07 lokakuu 13, 22:13:09
Tuollanen ainakin olis.
http://www.techcycle.com/4speedkits.html
Löytyy CowPie laatikollekin..  Hinnasta en osaa sanoa.
Pitäis tulla ihmettelemään tuota sun projektia

Sami

Haa! Kiitos taas. Miks mä en sit heti vaan soittanu sulle  :)

Näyttää arvokkaalta, mutta tosin jos/kun se on toimiva ni kerran se kirpasee. Pitää kysästä tuota.

Nyt ei muuten ihan just kannata tulla ku on autotalli vaa täynnä muttereita. Runko ja keula on runkojigin vieressä odottaa kiinnitystä ja ei o koton. Mut palataan!

Edit: kas hinnat löytyki sieltä sivuilta...

Kapteeni sika

#3
Solenoidin lisäksi silmistä saa pois koko ensiövetokotelon koska ei toi paketti sovi kotelon kanssa. O-rengasketjujakaan ei tarvi käyttää.

E: Jaa mutta avobelttihän oli suunnitelmissakin. Sorry.

HileD

Kyselin tuolta Tech cycleltä tarkempia tietoja ja vastauksia putos hienosti. Toistaseksi ongelma on hinta, koska joutuisin hankkimaan "electric start kit for cow pie" ja sen lisäksi koko beltti satsin. Syy siihen on että he käyttävät 76hampaista hihnapyörää ja 83 hampaista startti kehää (mulla 38hampainen hihnapyörä ja starttikehä 66hammasta). Starttikehän voi koneistaa ja vaihtaa 83 hampaiseen ok, mut hampaita nykyiseen ei saa lisää ja he myyvät sitte koko paktin missä myös etuhihnapyörä ja beltti.

Noh tästä lähti ajatus lentoon et jos hankkis uudemman starttin ja vaihtas nykyseen pyörään esim. evon 102 hampaisen starttikehän ja tekis itte startille kiinnikkeen.
Toisin sanoen oletukseni on että useammalla hampaalla oleva starttikehä on myös kokonais halkasijaltaan suurempi. Onko näin? Jos on, tulee startti sijoitettavaksi ylemmäs ja oletus on että kun öljytankki ja akkun sijottelu/koot muuttuu mahtuu startti lehmänläjän kanssa keskelle runkoa ja saan sen solenoidin veks siitä törröttämästä. Jäikö jotain nyt huomioitta?

Tällä kompinaatiolla säästys euroja isopino. Startin kehän kasvaessa reilusti ni vois olettaa et jaksais pyörittääkkin aika rivakasti ihan normi startilla.

HileD

Tää menee nyt itse puheluks mut paska idea. Starttikehän halk. ei kasva uudemmissa vaikka hampaiden määrä kasvaakin.

Löytyisköhän teollisuudesta jotain soveltamiskelposta tai sitte laaserilla polttas. Nooh, pitää jatkaa pohdintoja...