Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shoveli savuttaa

Aloittaja Roadrunner, 24 heinäkuu 13, 08:05:53

« edellinen - seuraava »

Roadrunner

Shovelin etupytty alkoi savuttaa.
Luulin venttiilinohjarin olleen kuluneen, mutta kaikki oli kunnossa, kumet paikoillaan, ei halkeamia, männänrenkaat ehjät. Voiskohan se öljy tulla paluukanavasta kannentiivisteen välistä pyttyyn ?
Ennen kannen irroitusta otin etupytystä tulpan irti ja käytin pelkällä takapytyllä, niin selvä öljysumu lensi tulpanreiästä.

Kapteeni sika

Otit kannen irti ja samalla kannentiivisteellä pakettiin?

Mulla oli tuo vaiva et alipaine imas paluukanavasta öljyä. Ei harvinainen vika.

ma^ko

Ilman tulppaa vaan on kovin rajallisesti alipainetta...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 24 heinäkuu 13, 08:37:32
Otit kannen irti ja samalla kannentiivisteellä pakettiin?

Mulla oli tuo vaiva et alipaine imas paluukanavasta öljyä. Ei harvinainen vika.

En ole kasannut vielä. Oikaisen kannen varmuuden vuoksi ennen kasausta. Uuden kannentiivisteen laitan tietenkin.

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 24 heinäkuu 13, 09:42:28
Ilman tulppaa vaan on kovin rajallisesti alipainetta...

Totta tuokin, mutta mäntien mennessä alaspäin on kampikammiossa ja paluukanavassa pienoinen ylipaine. En oikein muuta selitystä tuolle savutukselle keksi, kuin että paluukanavasta se öljy sinne menee. Taidan laittaa uudet männänrenkaatkin varmuuden vuoksi, vaikkei vanhoilla ole ajettu kuin tämä kesä.

Titus

Meinaatko et männänrenkaat jo finaalissa ?? Enpä usko. Itte katsoisin onko sylinteris kiinnileikkaantumisjälkiä ym. ja ottaisin sylinterin irti. Katopa onko se vanha kansipahvi öljyn uittama paluukanavan ympäriltä. Olisiko voinut olla kansi kiero tai väärin kiristetty ?Tosiaan aika yleinen vaiva shovelissa.Aika erikoinen tapa toi tulpan poisto, ja käymään. Varmaan lensikin öljyä ja muuta kivaa. Missäs kunnossa tiivistepinta sylinterissä?

Natking

Noi mannanrenkaat ei aina ole ihan niin hyvaa kamaa kuin pitais olla, on tullu vastaan pyoria milla on ajettu vaan jotain satoja kilsoja ja renkaan vasahtany.
Noita on oikeestaan aika mahdoton mitenkaan todeta millon ne on hyvat tai huanot.
Just trying to be different (like everyone else)

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Titus - 24 heinäkuu 13, 16:41:55
Meinaatko et männänrenkaat jo finaalissa ?? Enpä usko. Itte katsoisin onko sylinteris kiinnileikkaantumisjälkiä ym. ja ottaisin sylinterin irti. Katopa onko se vanha kansipahvi öljyn uittama paluukanavan ympäriltä. Olisiko voinut olla kansi kiero tai väärin kiristetty ?Tosiaan aika yleinen vaiva shovelissa.Aika erikoinen tapa toi tulpan poisto, ja käymään. Varmaan lensikin öljyä ja muuta kivaa. Missäs kunnossa tiivistepinta sylinterissä?

Sylinterin nyppäsin irti heti kannen irroituksen jälkeen, eihän männänrenkaiden kuntoa muuten voinut selvittää. Ei ollut leikkautumisen jälkiä. Öljyä oli vähän kannentiivisteen päällä ja nimen omaan paluureiän kohdalla, mutta saattahan sitä lorahtaa siihen kantta irroitettaessa. Mutta toivon vian tosiaan olevan siinä.

Sylinterin tiivistepinta on hyvä, Sorvissa sitä varovasti hiomapaperilla vielä hioin.
Vielä kannen oikaisu ja nippuun. Katsotaan loppuviikosta miten käy.

Laitoin mäntään vanhat renkaat. Yks uusi setti oli hyllyssä, mutta öljyrengas olikin uudessa setissä leveämpi. Joten en viitsinyt vaihtaa pelkkiä puristusrenkaita.

Voisin myydä Hastingsin stanu koon shovelin 80cid renkaat sopivasti.

Spöke

Nää on varmaan makuasioita, mut liekkirenkaalliset punamustat Jameksen tiivisteet ei oo mulla ikinä pettänyt, niissähän on jokin siliconcarne siinä öljyreiän ympärillä. Niitä sinisiä kansipaffeja sitävastoin oon saanu paksaks.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika


Titus

Viime vuonna laitin Cometicin erikoiset kansipahvit joissa kans liekkirenkaat. Ilman en laittais.tais olla colonyn kansipultit joihin tuli tehtyä paritkin erikoistyökalut oli sellaset 12 kulmakantaset. Vanhat oli väsyneet eikä pitäneet enää momenttiaan. Aina löyty löysää kun kokeili avaimella .colonyt näyttää vaan vetävän kannoistaan helposti ruskeeksi,  joka hiukkasen kiristi ottasuonta.kantsii  muuten katsoa ettei pultit pohjaa jos vaikka enempikin jo kansista höyläilty. Tähänkin varmaa joku sanoo ettei niist niin paljon saa poisettä pohjais...kyllä saa.

Timppa62

Paluukanavan vuodosta pitäisi jäädä jälkiä kannentiivisteeseen. Sitä on vaan hemmetin vaikea todeta, koska irrotusvaiheessa kansi tiputtaa heti öljyä siihen reijän ympärille.

Oon itse myös Jamesin liekkirenkaallisia tiivisteitä ja varmistanut todella ohuella Hylomar-sipaisulla just ton akilleen kantapään eli paluukanavan ympäristön. Oon myös käyttänyt niitä sinisiä viton-ohjurin kumeja.

Jos ohjurin ja venttiilin välys ja pinnat sekä ohjurin kumi on kunnossa, voisko ohjurin ulkopuolelta (ohjurin ja kannen välistä) päästä öljyä palotilaan?  Vai onks tää ihan mahdoton ajatus?

Hemuli

Ainakin kuparipahveilla siihen kanavan ympärille jää vuototapauksissa selkeä tumma jälki joka ei lähde ees pyyhkimällä pois. Mustaa permatexia laitoin rautapäähän ja tuntuis asettuneen.

On noita männänrenkaita nähty menevän kesän ajoilla, jotkut on vaan niin luokattoman huonoa matskua. Ei ne välttämättä kulu mutta jännitys häviää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Timppa62 - 25 heinäkuu 13, 08:48:26
Paluukanavan vuodosta pitäisi jäädä jälkiä kannentiivisteeseen. Sitä on vaan hemmetin vaikea todeta, koska irrotusvaiheessa kansi tiputtaa heti öljyä siihen reijän ympärille.

Oon itse myös Jamesin liekkirenkaallisia tiivisteitä ja varmistanut todella ohuella Hylomar-sipaisulla just ton akilleen kantapään eli paluukanavan ympäristön. Oon myös käyttänyt niitä sinisiä viton-ohjurin kumeja.

Jos ohjurin ja venttiilin välys ja pinnat sekä ohjurin kumi on kunnossa, voisko ohjurin ulkopuolelta (ohjurin ja kannen välistä) päästä öljyä palotilaan?  Vai onks tää ihan mahdoton ajatus?

Joo siihen öljykanavan ympärille lorahtaa väkisin öljyä irrotettaessa kantta paikallaan, koska tiivisteen reikä on reilusti pienempi mitä kannessa. Ainakin tässä tiivisteessä oli. Tiivisteen päälle jää öljyä, pytyn ollessa eteenpäin kallellaan. Ja kun moottori on mopossa kiinni, joutuu kannen nostaa rockerboxeineen irti. Siksi sinne kanavaan ei pääse paineilmaa suhauttamaan ennen kannen nostoa.

Venttiilinohjari on tiukasti kannessa kiinni, kansi oikaistu, kannenpultteja lyhensin aavistuksen, pytyn päästä sorvasin pari kymppiä pois, että varmasti puristaa tiivisteestä, imuventtiilin varren halkaisija on satkun sisässä....

Jameksen tiivisteellä kasaan ja jos laittas kevyesti Hylomaria vielä paluukanavan ympärille.

Mutta jos huomenna kerkeis kasaaman, niin katsotaan miten käy.

Titus

Kaverin 81 shovelista lähti ohjuri liikkeelle ,sauhutti kuulemma ihan helvetisti. Loimaalla laittivat ylikoko ohjurin . Muistaakseni alkoi oireilemaan vasta kuumana.kyllä nää shovelien kannet tuntuu olevan aika monioireisia. Onnea kasaamiseen.