Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Super E:n kiihdytyspumppu ongelma

Aloittaja Vincentius, 10 kesäkuu 13, 10:40:33

« edellinen - seuraava »

Vincentius

Selailin keskusteluja aiheesta mutta ei oikein vastannut meikäläisen kysymykseen.

Eli kaasari on tämä super e shorty. Koneen sai vaivoin tulille ja kierrokset melko korkealla. Mitkään
nopeat säädöt ei saanu kierroksia laskemaan ja kone sammutettiin. Ilmanputsari pois ja huomasin ettei kaasukahvaa väännettäessä ruiki bensaa ollenkaan. Noh, kaasari irti ja ultrapesuun. Kaikki kiihdytys pumpun kuulat ja vieterit tallella ja kuvan kanssa tuli koottua. Kalvokin ehjä ja eiku pakettiin.
Paskaahan tuli erittäin runsaasti pesun yhteydessä. Sitten kaasari paikoilleen ja tarkistin että
ruikkii bensaa ja hyvin näytti toimivankin. Ennen kaasarin kiinnittämistä huomasin kuitenkin ettei kiihdytyspumppu"tottele" kunnolla vaan palautui laiskasti. Ajattelin kuitenkin että kun se kerran löpöä imulle kerran ruikkiin niin kokeillaan. Sama homma, kierrokset suhteellisen korkealla mutta säädöillä sain ne "normalisoitua". Nyt kuitenkin kun väänsi kaasua, kierrokset ei palautuneetkaan normaaleiksi vaan palautui hitaasti normaaliksi. Sammutin koneen ja yritin hetken päästä uudelleen käyntiin. Nyt se ei sitten enää ruikkinu sitä bensaa kahvaa vääntäessä. Voiko siellä nyt olla joku koho jumissa ja voiko olla vika tuos kiihdytyspumpussa?Kuvassa tuo pumpun vasemman puolimmainen palikka ei liiku oikean puolimmaisen kanssa niinku ilmeisesti pitäisi?

Vincentius

Tarkemmin nyt vahdattuani vika on siinä ettei tuo kpumpun tappi pääse nousemaan ylös asti kun tuo aiemmin mainitsemani kuvassa vasemmalla puolella oleva pala ei liiku tuon oikean kanssa tahtimarssia vaan sen joutuu esim ruuvarilla nostamaan takaisin ylös että se tappi pääsee nousemaan ja keräämään taas alipainetta jotta vois sitä bensaa ruikata.... Onkohan tuo jousi esim siellä oikein?

Kapteeni sika

Kaverin soveli huusi perkeleesti kun vaihdettiin siihen kumipannat imusarjan ja kansien väliin. Tyhjäkäyntikin oli ollut hukassa aikasemmin. Ilmeni että kaasuvaijeri (omavalmiste) oli snadisti liian lyhyt ja läppä ei sulkeutunut kokonaan. Vaijerin vaihto pitempään ja jopas putos kierrokset ja tyhjäkäynti oli säädettävissä.

Vincentius

Mäki vaihdoin kumit ja klemmarit ku toinen kumi oli haljennu. Sitä mä pääsyyllisenä pidinkin
aluksi mutta ei se ilmeisesti tuolla lailla oirehdi jos saa liikaa ilmaa?
Kaasuvaijerissa on löysää kyllä...

Voisko olla että kiihdytyspumpun jousi olis vain niin kuoleentunu
ettei se jaksa nostaa tappia painavaa liparesta enää ylös?

jannu

Mulla syy tyhjäkäynnin vaihteluun löyty kaasuvaijerin sisältä.
Vaijeri oli rispaantunut ja poikki menneet karvat ahdisti palautusta enemmän ja vähemmän ihan siellä loppumilleillä.

Koitas piruuttaan ottaa vaijeri irti alapäästä, pelaako edelleen samanlailla...?

Vincentius

No sen vaijerin kyllä vois uusia.. Pitääpä kattoa ettei sitte siitä olisi kiinni.

Vincentius

Sössön tehtaalta vastattiin ongelmaan tänne kylmään pohjolaan että vika vois olla paskaisessa kiihdytys pumpun tapissa/reiässä tai sitten siinä (jos oikein ymmärsin) niin siinä jousessa mikä tulee sinne kalvon alle.
To be continued...


Vincentius

Nonnii, pyörä tohtorilla vaasassa ja ei pelannu vaikka koko kaasarin sisältö kokeiltiin uusilla palikoilla. Vikaan auttoi ainoastaan uuden kaasarin asennus!
Olisko sitte rungossa joku halkio mitä ei silmällä näe..

Ei voi tietää....