Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelin tulpanreikien täyttö ja uudelleenkierteytys uudellamaalla?

Aloittaja Lapioukko, 04 kesäkuu 13, 17:23:41

« edellinen - seuraava »

Lapioukko

Eli saksangüntteri oli aikoinaan korjannut korkanneet kierteet helicoililla. Tuli nyt tulpan mukana ulos. Oisko kellään tietoa koneistamosta, joka homman nikottelematta ottais tuosta noin vain vastaan? Tietty soittokierros selventää asiaa, mutta jos olis tiedossa joku hyvä koneistamo. Mitään irtokiertietä ja helicoileja en laita.  Täyttö ja uudelleenkierteytys on ainut oikea tapa mulle. Teräsholkin avulla pääsin sunnuntaina kotio. Kiitos pilteman. Mutta noissa holkeissa on se vika, että alumiini laajenee enemmän kuin se teräsholkki niin hyvin äkkiä se lentää sieltä tienposkeen.

Leksa

Koneistus Välimäki & Jokiaho korjasi minulta pannun tulpankierteen viime kesänä. Homma toimi hyvin , maanantaina laitoin postiin ja keskiviikkona sain jo takaisin .

Lapioukko

Kiitos tiedosta. He tekevät korjauksen helicoililla, ja se taas ei mulle käy. Mutta palvelualtis putiikki.

Das Fette Sau

No miulle on tulossa Kiteen moottorikoneistamolta täältä Pohjois-Kurjalasta (se paikka on kyllä ihan pikitien vieressä) vastaavaan vikaan semmonen korjaus, että se tekee siihen ulkokierteisen alumiiniholkin, johon tulpan kierre tulee, ja se aluholkki kiinnitetään jotenkin kanteen, vaan en muista mitä se sanoi kiinnitystavasta, sillä oli joku alan termi.

Palvelualtis paikka on, mutta viimeks kun kävin perjantaina nii siellä oli raktoreihen kansia ihan työks asti kuulemma ja ne se sano että vähä pakko tehä että raktormiehet pääsee töihin. Jos et tyrmää tuota nii kysy jos se vaikka sais tehtyy sen samoilla vauhdeilla ku miule, lupas ens viikolla tehä.

Muokkis: ei siis oo kokemusta että mitä tuommonen sanoo pitkässä juoksussa, mutta sitä se ehotti menetelmäks.
"Ei tällä silleen kiire oo, mutta miulla on auto käynnissä tuossa pihalla..."

Lapioukko

Pannaan muistiin. Mulla on vaan huonoja kokemuksia näistä "traktorikoneistamoista". Vuosia sitten vein jotakin kikkaretta koneistettavaksi, ja vanha isäntä sanoi:" Vie ne mopon osat v*****n, urakoitsijat tuo rahaa". Nuorempi isäntä ois kyllä ottanut työn vastaan, mutta vein sitte muualle ja valmista tuli. Tämä tapahtui toisella puolen Suomea, joten se koneistamo ei nyt käy. Ja oisko enää pystyssäkään.

Das Fette Sau

Tää ei hyljeksi Amerikan osiakaan, eikä rajaa onko 1 vai 8 -tulisijainen peli. Pappa-Tunturin pytynkin kun vein sinne talvella, ku oli pelko persiissä että palaa kortti ja valmistauduin tilanteeseen, että joudun kotvaseks aikaa mopomieheks, ja pyysin poraamaan ekaan ylikokoon nii tuumas se omistaja vaan, että "nothing beats cubic inches!"  :D  :D

Leksa

Ei mullekkaan helicoilia laitettu vaan juurikin tuollainen alumiiniholkki . Sitä en osaa sanoa miten kestää pitemmän päälle , koska omat kannet vaihtuivat talven aikana uusiin.

Hemuli

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hemuli

Tai sitten kannattaa kysyä tuosta oikealta olevan pikakuvakkeen takaa löytyvästä SF-Customsista - Mara tekee myös erikoishitsauksia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lapioukko

Kiitos vinkeistä. Täytyy huomenna otella yhteyttä. Soittelin tänään muutaman putkan läpi, ja kukaan ei halunnut ottaa hoidettavaksi. Helicoilia vaan tarjolla. Tosin alavuden kaveri tyrmäsi helcoilin, vaikka sitä tarjosikin. Nuo korjauskeinot osaan itsekin, mutta jos tekis kerralla kunnolla.

Kapteeni sika

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 kesäkuu 13, 20:51:27
Vieläköhän Toni tekee noita hommia: http://www.eastlands.fi/

Tekee. Kaveri vei sovelin kannen sinne viime viikolla kun oli kans tullut helicoil tms tulpan mukana ulos. Oli kuulemma ollut puusepän korjaus kun oli ollut liian lyhyt insertti. Piti laittaa ylikoko TimeSert mut oli kuulemma niin väljä että piti hitsata. Huokosia jäi joten siihen TimeSert. Se on riittävän pitkä, ei törrötä tulpan kierteet karstaa keräämässä.

TimeSert laitettiin myös mun sovelin kanteen talvella samassa paikassa ja tulppa on pysynyt reilut 3K km. ;)

Edit: Sen verran korjaan edellistä että en tiedä laitettiinko TimeSert huokosten takia (vaikka kaveri niin sanoi, en ollut itse mukana hakemassa) mutta sellainen siihen kuitenkin laitettiin. Paskaa valua ainakin oli ollut. :D

Kyl mä vien Tonille omat roinat jatkossakin.

Kapteeni sika

Niin ja oli kannessa insertti tai orggiskierre niin kuivana ei saisi vääntää tulppaa kiinni vaan jotain salvaa väliin. Sattui käsiin vyrtin jarrurasvaa (jarrusuoja 1400 tais olla nimi) joten sitä on nyt käytössä. Soveltuu kuumiin kierreliitoksiin.

Viime kesänä jäi rasvailu vähempään ja se saattaa olla syy kun kierre korkkasi.

Das Fette Sau

Kiitos vinkin jakamisesta. Entas ihan kuparitahna, soveltunee sekin salvaks, vai?

JPP

Kuparitahna ja alumiini ei oo hyvä yhdistelmä.

Itse käytän Loctiten Anti Seizea tulpankierteissä: