Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kaasarin säätö...

Aloittaja jylppy, 14 toukokuu 13, 09:05:32

« edellinen - seuraava »

jylppy

Moro taas,.Ja hyvää kevättä sekä alkanutta ajokautta... :D

Viimekesä sujui suht ok ajellessa. Pyörä toimi jotenkuten että ajelemaan pääsin.

Nyt ajattelin suuressa viisaudessa hiukan vielä koittaa saada toimivuutta paremmaksi...nooo kuinkas kävi..

Eli pyörä on 1200 91 spora. Suorat putket ja hyvin virtaava ilmanputsari.

Viimevuonna taajamanopeudella ajelu oli sellaista tasaista rykimistä pienillä kierroksilla.

Välialueen suutin oli suht iso 50..neulan alla yksi prikka..Toimi kyllä jotenkin kuten sanoin..

Nyt nostin neulaa vielä ylemmäksi jos vaikka meno paranisi..

PAri lenkkiä toimi suht ok..sitten loppui tasakaasu kokonaan..Pyörä pätki ja ryki..ainoastaan täyskaasu toimi pienen yskimisen jälkeen...Taisi olla ilmeisesti todella rikkaalla ja tulpat teki tenän?? vai missä mennään.

Vaihdoin välialueen suuttimen pienemmäksi kokoon 48. Pääsuutin on ollut kokoajan 175.Neulaa taas alemmaksi. seosruuvi perus säätöihin ja uusi yritys. Kylmänä toimii hienosti. Suunnitelmissa koeajo,tyhjäkäynti ym säädöt kohdilleen. Kun kone lämmin niin taas yskii ja paukkuu..Tulppia en vielä vaihtanut uusiin...tulpat champion RA8HC

Olisko vinkkiä mistä lähteä liikkeelle? Onko pääsuutin 175 sopiva,välialue 48 ok vai kuinka..Neulan korkeus?? Mites tulpat? Sopivat arvot?

Kyllä ruuvaaminenkin on mukavaa mutta voishan sitä ajellakin...=)

T.epätietoinen säätäjä... oppi on ikävää kaikille...

Hemuli

Itse olen käyttänyt lähtökohtana 1200 Sportstereissa 45/180 suuttimia ja vakioneulaa ilman prikkoja. Toimii useimmissa tapauksissa.

Ettei sillä ylisuurella välialuesuuttimella olisi yritetty "korjata" imuvuotoa kannen ja imusarjan välisistä tiivisteistä?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jsr85

Sumuttele kaasarin ja imusarjan liitokset brake cleanerilla kun pyörä on käynnissä, tuolla voi poissulkea imuvuodon.


Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

Hd 1200

Kuulostas vähä suurilta noi suuttimet jos vakio moottori. 45/160 ei oo kaukana.

wide

no terve.seosten kanssa temppuilua.vissiin liian kylmä ilma mut homma menee näin että cv seosruuvilla ei vaikutusta..kiekat tonni ei mitään..laskee kiekat niin sit pientä apua.suuttimet 45/170.ei vuotoja.oisko kellään mitään ratkaisuja..kone toimii kyllä ok..laulattaa ei voi kun sisäänajo menossa.t.wide

filtteri

oletko tarkistanu ettei seosruuvin kärki ole katkennu ja jääny kanavaan tulpaksi.

wide

juu tarkastettu ja vaihdettu uusi seosruuvi.läppäkään ei kanna mun mielestä..neula liian ylhäällä??vaikuttaako??kanavat auki.pesty ja varmistettu.kalvo ok.

jape

Tässä conversio säädöistä...
paksut viivat 50/180
ohutet viivat 45/155 suuttimet täyskaasu AFR 12.8-13
tasakaasu 2500-3000rpm asettu AFR 13.4
mites bensahana?
sihti?
tuoreet gasot jne...

wide

no joo.se kuuluis prikka on jäännä välistä joten en ny muuta keksi kun toimii.huolimattomuutta sanos.. ;D..vieläkin ehkä hieman rikkaalla mut liekö niin nuukaa.parempi niin.kiitos