Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Pakoputki ja CV-kaasari

Aloittaja twinspeed, 01 toukokuu 13, 20:32:25

« edellinen - seuraava »

twinspeed

Avataan tähän nyt uusi topiikki, kun tuonne CV säätötopiikkiin en pakarin takia viitti tätä laittaa. Epäilen siis, että pakarit on joskus vaihdettu slip-on malleiksi ja että kone käy siksi hiukan liian laihalla. Entisen omistajan mukaan kaiken pitäisi kuitenkin olla vakiota tässä pyörässä, mutta hänkään ei pyörää aivan uutena käsiinsä saanut. K

Pyörä vaikuttaa käyvän liian laihalla ja aivastelee helposti kaasariin ja tarttee ryyppyä pienenkin seisonnan jälkeen (ja muutenkin ellei kone ole aivan kuuma). Kuumanakin aivastelee joskus tyhjäkäynillä ja alakierroksilla tällaisena kylmänä keväänä. Jos ajan suh't lyhyttä ajoa, niin ryyppy on kaiken aikaa päällä (ei tietenkään kokonaan auki, mutta päällänsä kuitenkin). Olen ymmärtänyt, että näin ei asia aivan pitäisi olla.

Pyörä on 1200 sportster customi. Alunperin 1200. Vuosimalli on 2001, käyttöön on otettu 2000.

Niin pakoputket... Voisivatkos olla syy...?

Pakoputket ovat samanlaiset kuin Sceaming Eaglen sliparit (sellaset viistosti leikatut), mutta niissä lukee Harley Davidson, ei SE. Ääni on sellanen samanlainen, vähän vakiota rouheempi, mutta aika hiljanen kuitenkin. En tosin tarkkaan tiedä, miten hiljasiksi nuo tämän vuosisadan alun pelit säädösten mukaan piti hiljentää, mutta nykyiset on kyllä hiljasempia paljonkin, mitä tämä minun pyöräni on.

Ilmanputsari on käsittääkseni vakio.

Voiskos tälle lievälle laihana käymiselle olla syy nuo pakarit, vai onko vaan säädöt menneet ajan kanssa sekaisin (ruuvit päässeet pyörimään itsekseen tärinästä tms). Tehtaalta lähtiessään en uskoisi olleen näin laihalla. Vai voiko olla, että ovat tehtaalla jo laittaneet näin laihalle pyörän...?

Suuttimien koosta tai neulasta en vielä tiedä, kunnei ole ollut kaasari auki ja pöydällä. Ehkä viikonloppuna tulee olemaan. Sellanen on olo, että vaikka mopo toimii, niin ryypyn tarvetta ja käyttöä tulis saada pienemmälle (etenkin näin kostean vapun jälkeen ;D).  
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

Spöke

Tutkipa ensiks imuvuodon mahdollisuus pois. Jos ilmojen lämmettyä ei aivastelu lopu, välialuetta pykälä-kaks isommakas tai neulaa prikalla ylös.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

Noi tän vuosituhannen HooReet on stockinakin halavatun hoikalla seoksella, ekolookisia viherpiperryspäästöjä ku haetaan.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jsr85

Mulla teki viimekesänä just samaa oma pyörä läpivirtaavilla SE vaimentimilla, nostin neulaa 1mm ja porasin säätöruuvin plommin pois ja säädin seosta rikkaammalle ni loppu paukkuminen ja aivastelu, tarkemmat säätö ohjeet löytyy tuosta kaasari säikeestä.

ss

Makon kanssa samoilla linjoilla, voi olla vakiokin, etenkin näillä viileämmillä keleillä vakiosäädöissä oleva CV nikottelee ja pärskii kylmänä aika lailla.

Jos vaimentimet kuitenkin vaimentaa ja ovat SE:n merkillä, niin kyseessä on luultavasti street legal -malli eli lähes yhtä tukkoiset kuin vakiovaimentimet.

Itse lähtisin liikkeelle helpolla, kaasariin .45 tyhjäkäyntisuutin ja seos kohdilleen seosruuvilla. En tiedä mikä tuonikäisen pääsuutin on vakiona, mutta EU-alueen pyörissä se on yleensä ollut kohdallaan.