Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Britti-laatikko pikkulättään?

Aloittaja jouni-K, 04 elokuu 09, 20:10:47

« edellinen - seuraava »

jouni-K

Siirsimpä tämän tänne tuolta moottoriosastolta, anteeksi hämmennys...
   
Niin, olen joskus nähnytkin jonkun sovellutuksen ja muistelen kuulleeni, että joku BSA:n vaihdeaski kävisi pikkulättiksen kolmevaihteisen paikalle ilman rungon rälläköimistä. Mutta mikä?
A7/10, B31/33, rigid/plunger/swingi??? Vai onko noissa kaikissa sama aski?
Kun en itse noita pässejä tunne ja täälläkin saattaa joku kyseisen konversion tehnytkin lymyillä, niin auttakee! Olishan se kiva ajaa neljällä pykälällä nykyisten kahden (1. ja 3.) toimivan sijaan...  ::)

Niin ja eihän tämä harrikoita koske kuin puoliksi, joten anteeksi sekin...
***jouni-K

Kokkonen

Olen törmännnyt tuollaiseen sivuun joskus:
http://www.velocedge.com/42harley/Drivetrain/Default.asp
jossa:
LainaaWe replaced the stock 3-speed transmission, its foot clutch and hand shift with a British 4-speed and a regular shifter on the left side.  The transmission we selected was a pre-unit A-10 from a 60-62 BSA Goldstar.  The A-10 has nice ratios and should fit into the frame without a ton of effort.  Notice, of course, I say "should"...

Sivuilla on paljon kuvia ja juttua, kaverit laittoivat mm. beltin Lätyskään.

Toivottavasti joku homman tehnyt kuitenkin ottaa asiaan kantaa kokemuksen kautta.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

jouni-K

Kiitos. Varmasti hyödyllinen linkki. Täytyy tutkia ajan kanssa.

Noita A7/A10 -askeja saisi vieläpä suht edukkaasti.

Löysin tuossa aiheesta kirjoittelua myös Jockey Journalin ja Flatheadpowerin palstoilta. Sekä tulkoon nyt tässä mainostettua Victory Librarystä saatavissa olevaa vihkosta aiheesta. Tämä lienee se "must"-juttu kaikille muillekin aiheesta kiinnostuneille, mikäli tämä sellaisen silmiin sattuu osumaan. Itse sen tilasin hintaan jotain 13,- taalaa kotiin tuotuna. Sieltä saa myös muita virittely ohjeita niin lättäpäihin, kuin muihinkin kunnon konheisiin. Suosittelen, olen asioinut aiemminkin ja jouheesti toimii.

Mutta vielä kaipaisin niitä härmäläistenkin ensi- tai edes toisenkäden tietoja ja kokemuksia kyseisestä konversiosta.

Pakko tuosta ruohonleikkurinvaihteistosta on eroon päästä, taas kolme yötä valvottu purkaen, shimmaten ja kasaten ja päivät sitten ajettu ja kokeiltu, prrkle! ;D
***jouni-K

Jarkko

Nettimotossa oli myytävänä lättä missä oli Bsa:n laatikko mutta en löytänyt sitä enää.Löytyiskö se jostain muualta, omistajalla olis ehkä jotain tietoa.

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: t663 - 06 elokuu 09, 15:54:10
Nettimotossa oli myytävänä lättä missä oli Bsa:n laatikko mutta en löytänyt sitä enää.Löytyiskö se jostain muualta, omistajalla olis ehkä jotain tietoa.

Tarkoitit varmaan tätä:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?vifAdCount=1&vifNav=Y&status=&id_bike=763400&PN

Sitten jouni-K kun olet lopullisesti päättänyt orkkis laatikon hylätä, niin ota yhteyttä.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Jarkko

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 06 elokuu 09, 21:30:57
Lainaus käyttäjältä: t663 - 06 elokuu 09, 15:54:10
Nettimotossa oli myytävänä lättä missä oli Bsa:n laatikko mutta en löytänyt sitä enää.Löytyiskö se jostain muualta, omistajalla olis ehkä jotain tietoa.

Tarkoitit varmaan tätä:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?vifAdCount=1&vifNav=Y&status=&id_bike=763400&PN

Sitten jouni-K kun olet lopullisesti päättänyt orkkis laatikon hylätä, niin ota yhteyttä.

Ei se toi ollut mutta asia tais selvitä

jouni-K

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 06 elokuu 09, 21:30:57

Sitten jouni-K kun olet lopullisesti päättänyt orkkis laatikon hylätä, niin ota yhteyttä.


Enpä varmaan tahdo sitä kokonaan hävittää, hyllytän vain. Tulisi varmaan joskus tulevaisuudessa kalliiksi hommata tuollainen, jos mobilismi puraisisi. Kalliimmaksi kuin ne pussihousut ;)

Tähän perustuu myös se, että uusi aski pitää saada paikalleen kajoamatta runkoon. Täysin räpeltämätön lättäpään runko on joskus painonsa arvoinen kullassa...
(Vaikka olishan se helvetin hieno kannattelemassa vaikka pannua tai early-shovelia.. :o)

Nytpä vain odottelen, että Mr Panicin lähetys saapuu, siis se "British transmission ideas"-lärpäke (http://victorylibrary.com/BTRAN.htm), varmaan ensi viikolla.

***jouni-K

Thomas

Lainaus käyttäjältä: jouni-K - 07 elokuu 09, 11:52:14Tähän perustuu myös se, että uusi aski pitää saada paikalleen kajoamatta runkoon. Täysin räpeltämätön lättäpään runko on joskus painonsa arvoinen kullassa...
(Vaikka olishan se helvetin hieno kannattelemassa vaikka pannua tai early-shovelia.. :o)

Voihan sitä noinkin ajatella.. Pikku-lätän runko - vaikka tyylikkäin tehtaalla lähtenyt malli onkin - on heikko eikä tahdo kestää kunnolla edes oman koneen 'tehoja' varsinkaan näin 50-80 vuoden jälkeen. Itse pyrin säilyttämään vain nuo valukappaleet, sillä putkeahan saa taivuteltua haluamaansa muotoon milloin vain. Harmi sinänsä että oman projektini keulaa oli reikattu aikas rumasti, joten ensimmäinen vaihe on hitsailla (ts. hitsauttaa) se alkuperäiseen kuosiinsa (jos jollain sattuu olemaan noita valuosia jemmassa, niin täällä ilmoittautuu ostaja-ehdokas).

Tuota britti-laatikon asennusta mietin itse myöskin, joten kuvasarja tuonne projektipuolelle olisi mitä mainioin. Tosin luultavasti tulen kunnostamaan haljenneen orgis-laatikon ja kikkailemaan välityksillä (sitten parin vuoden kuluttua kun pääsen minimagnum-projektia aloittamaan).

-t-
Tyyli ennen tarkoitusta. Asenne ennen kaikkea..

jouni-K

Lainaus käyttäjältä: Thomas - 07 elokuu 09, 12:56:32
  (jos jollain sattuu olemaan noita valuosia jemmassa, niin täällä ilmoittautuu ostaja-ehdokas).

Tuota britti-laatikon asennusta mietin itse myöskin, joten kuvasarja tuonne projektipuolelle olisi mitä mainioin. Tosin luultavasti tulen kunnostamaan haljenneen orgis-laatikon ja kikkailemaan välityksillä (sitten parin vuoden kuluttua kun pääsen minimagnum-projektia aloittamaan).

-t-

Noita valuosia tekee joku uusiakin ja ne on kuulemma drop forged... Oisko ollu Flatland motorcycles, en oo varma.

Ja tuosta magnumistahan varmaan tulee kanssa asiaa projektipuolelle?
***jouni-K

Hemuli

Nykyäänhän saa jo koko pikkulätän rungonkin uustuotantona, oliko nyt herra Paugh & Co. vai kuka niitä teki - vastahan tuosta oli uusimmassa MCM:ssä juttu.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jouni-K

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 elokuu 09, 21:29:07
Nykyäänhän saa jo koko pikkulätän rungonkin uustuotantona, oliko nyt herra Paugh & Co. vai kuka niitä teki - vastahan tuosta oli uusimmassa MCM:ssä juttu.

Joo, niin saa. Ja Flatland mc/45" parts depot. Mutta eihän se oo orkkis...
***jouni-K

Hessu

...tai sit ei. Liekö koko puolanosasto hiljentynyt. Koska joku on saanu niiden nettisivuilta ostettua jotain?

Noita BSA laatikoita kun mietitte. A7/A10 laatikot on ihan eri laitteita kun M20/21 singlelätän.
Niissä ei varmaan mikään osa ole yhteensopiva. Ja kiinnitys on täysin erilainen.
M-sarjan laatikoiden kiinnitys tapahtuu alakautta ja siten ehkä helpompi sovittaa HD:hen,
Mutta suunnittelultaan samaa aikakautta kun HD:n lättäpäiden. A-sarjan kiinnitys on alta ja päältä ns. konelevyjen väliin. Mutta laatikkoina paremmin toimivia. 

Hemuli

Kyllä Puolassa tuotanto pyörii, juuri tuli yksi orkkismittainen WLC-keula. Mutta 45partsdepothan myytiin ilmeisesti amerikkalaisille ja sen jälkeen on homma tökkinyt.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Hessu

Jaa, kenen kautta se tuli? Kun tota 45:ta ei tunnu edes olevan enää. Onks jollain suora kontakti Polskiin?

Hemuli

Toi mun keula tuli Äyräksen veljesten uuden virman VT-Cyclen kautta - ja saa niitä sitten isommiltakin kauppureilta, ainakin Motorcycle Storehouse ilmoittelee varastosta löytyvän. Ei kai toi 45 ollut kuin jälleenmyyjä polskien tuotteille?
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957