Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Indian Thunder 111

Aloittaja etelahelsinki, 10 maaliskuu 13, 14:09:07

« edellinen - seuraava »

flhx

Floridan puolella poikkeamassa, paikallinen motskarialan tuttu kertoi etta Inkkarilla tuntuu olevan melkoisesti toimitusvaikeuksia. Eras hanen tuttunsa oli vaihtanut Heritagensa uuteen Inkkariin, uuden pyoran toimitusaika oli kerrottu mutta se lykkaytyi jatkuvasti eteenpain, "kahden viikon paasta"lupauksien saattelemana. Lienee odotellut jo kohta lahemmas parisen kuukautta pyoraansa.

Sama diileri oli myynyt koeajopaivien yhteydessa n. nelisenkymmenta Inkkaria, tuo tuttuni kertoi etta lansirannikolla ja Arizonassa on parikin diileria myynyt samanlaisten paivien yhteydessa 150kpl fillareita. Mutta ongelmaksi muodostunut se etta pyoria ei saada toimitettua asiakkaille. Lieneeko myyntiverkosto rakennettu niin hataisesti etta tuotanto ei ole pysynyt perassa vai lanseerattiinko laite liian aikaisin ennenkuin oli kaikki osa-alueet loppuunmietitty. Hiukan tosin ihmetyttaa jos Polariksen kaltainen firma kompastuu amatoorimaisesti tuollaisiin virheisiin. Ymmartaa toki etta pyora halutaan lanseerata nopeasti mutta jos myynti vs tuotanto alkaa kusta heti kintuille niin riskina on etta asiakkaat valitsevat jotain muuta tilalle.

No, jos satun viela Biketoberfestin aikaan olemaan maisemissa niin taytyypa menna hammastelemaan mika on tilanne Inkkarin suhteen kyseisissa kemuissa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

flhx

Kavasin Inkkari-diilerilla, nelja pyoraa myymalassa joista kaksi oli myyty. Joten oli hyvaa tilaa kierrella myymalassa...Alkaen hinnat 18K taalaa. Yhtaan koeajopyoraa ei ollut tarjolla, joskin myymalan hahmo lupasi parin viikon sisaan sellaisen jarjestaa, kayn kokeilemassa jos olen maisemissa/ehdin. Vaikutti Inkkari aika isolta pyoralta, niinkuin onkin jo kommentoitu. Ja pitkat toimitusajat vahvisti myos diileri, 30-40pv. (virallinen selitys eli saanee lisata ainakin sen pari viikkoa...).  Eli tuotanto ei pysy perassa talla hetkella. Siis heti alotuksessa. Nelisenkymmenta pyoraa oli tama diileri myynyt tosiaan ennakkoon kuten tuttuni tiesi kertoa.

Inkkari-diileri hoiti myos Victoryn myyntia, kertoi etta ei ole mennyt niin hyvin kaupaksi kuin Polaris olisi tahtonut eika ole pystynyt kilpailemaan Harleyn kanssa. Siksi Inkkari tuotiin kisaan mukaan. Victory kuulemma olisi mahdollisesti enemman siirtymassa performance-puolelle ja Harleyn kanssa kilpailu jatettaisiin ehka joskus tulevaisuudessa enemman Indianille. Nakemani perusteella sanoisin etta viela on pitka tie edessa ennenkuin Harleyta tosissaan Indianilla haastetaan, siihen ei riita nykyiset kolme mallia. Eika tuotannon aloitus kovin lupaavalta tunnu jos pyoria ei saada asiakkaalle.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

Voi myös olla että pitkät toimitusajat on osittain tietoinen valinta Polariksen hallitukselta. Sillä pidetään yllä mielikuvaa merkin haluttavuudesta ja loitsitaan pelkoa yleisöön tyyliin "tilaa nyt tai jäät ilman". Moni varmaan muistaa kuinka vielä 90-luvulla H-D:takin joutui odottamaan pahimmillaan kuukausia ja valmistajan suositushintojen päälle kukin diileri lätkäisi ihan omantuntonsa mukaan lisää hintaa - ja kauppa kävi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Natking

Tuli viime viikonloppuna ihmeteltya tommosta oikeen livena Barber museolla Alabamassa.
Ei se nyt ihan kauheen nakönen ollut. Moottorikin näytti aika sopusuhtaselta kun se oli siinä pyörässä paikallaan.
Enska puolella oli vaan aika saatanallisen kokonen ilmaputsari, mut se varmaan johtuu suurimmaks osaks EPAn vaatimuksista etta saadaa ääniä poijes?
Just trying to be different (like everyone else)

flhx

#49
Uus Indian koeajettu. Sain alle Chieftainin joka siis kallein noista kolmesta mallista, 23K taalaa. En menny Biketoberfestin demo rideihin vaan tanaan ma kavin Daytonan diilerilla ottamassa sen heidan ainoan demopyoransa kokeiltavaksi. Will, myyja jonka kanssa olin ollut jo ennen Biketoberfestia jutuissa ja joka oli luvannut Inkkarin kokeiltavaksi lahti Victorylla edelta ja itse Indianilla perassa.

Satulaan istuessa totesin etta vaikka pyora on aika pitka ja iso verrattuna Harleyhin niin tassa oli kummallisen ahtaan tuntuinen ajoasento. Ja itse olen vain 180cm joten voisin olettaa etta jollain 185-190cm pitkalla ajoasento voi tuntua aika hammentavan ahtaalta pyoran muuhun kokoon nahden. Kadet olivat hyvassa asennossa suht levealla ohjaustangolla samoin jalat hyvalla kohdalla olevilla astinlaudoilla, mutta satula olisi saanut olla mielestani usemman sentin taaempana. Muuten pidin ajoasennosta, ohjaustanko ja astinlaudat paremmin paikallaan kuin Electrassa, kahvat olivat suoremmassa ja tuntui etta kadet menivat ainakin minulla heti varsin luonnolliseen asentoon. Tuo satula vaan tuntui hiukan oudolta, omituisen kulmikkaan tuntuinen se osa joka tuli alaselan kohdalle, samoin tosiaan tuntui etta istui liian edessa. Ohjaustangossa ja astinlaudoissa olisi hyvin ollut allekirjoittaneen raamilla varaa siihen etta satula olisi ollut hieman taaempana.

Laitteen kaynnistaminen hoituu tankin paalla olevalla painonapilla eli mm. allaolevasta vuokra-Buickista tuttu ja kateva ns.Keyless entry on tassakin, joten kannattaa varmistaa pyoran jonnekin parkatessaan etta "avain" on mukana vaikka farkkujen taskussa eika sivulaukussa niinkuin koeajopyorassa oli...Liikkeellelahto oli helppoa, vaantoa sopivasti ja jotenkin tuo oli hiljaisissa vauhdeissa paljon parempi kasiteltava kuin oma Street Glide. Tuntuu olevan ohjauskulma paremmin kohdallaan,Glidella valilla tulee hitaassa ajossa helposti lievaa kiemurtelua ja hitaissa kaannoksissa valilla tulee tunne siita etta etufillari tavallaan yrittaa kaatua alle. Vaihdeloota oli hyvin Harleymainen, reipas kolahdus kun potkaisin vaihteen sisaan, vaihteet vaativat hiukan voimaa mennakseen paalle(saattaa toki hiukan notkistua kilsojen myota, demopyoralla ei kovin paljon ollut maileja alla) mutta olivat tasmallisen tuntuiset, tunsi hyvin etta vaihde meni paalle.

Vilkun kaytto vaati hiukan totuttelua Harleyhin tottuneelta, se kun on japsi/euromallisesti vasemmalla puolella ja samalla vivulla hoituu vasen ja oikea vilkku ja painamalla vipua vilkku kytkeytyy pois paalta. Mittaristo on digitaalinen keskella jossa infot ja kaksi analogista mittaria sivuilla nopeudelle ja kierrosluvulle. Tuota infotaulua oli hiukan hankala erottaa Floridan auringonpaisteessa vaikka sen kirkkautta sai saadettyakin,hiukan hankalasti tosin valikon kautta. Samoin vapaan merkkivalo oli hiukan erikoinen, siina oli pieni viive ennenkuin se syttyi, vaihteisto viela Harleymaisesti vaati hiukan etsiskelya etta loysi tuon vapaan. Toki tuossakin tilanne saattaa parantua mailien myota.

Laite oli taysin vakio, kulki ihan pirteasti mutta ei ihan niinkuin olisin kuvitellut 111 kuutiotuumaisesta. Persdynolla vaittaisin etta oma maltillinen touringviritteinen 95cid Street Glide pieksisi tuon kiihtyvyydessa. Ajaminen oli kuitenkin helppoa ja Willin painaessa edella mantereelta Daytona Beachin puolelle Seabreeze-siltaa pitkin sai laitteella suht helposti 60 mailia tauluun. Ihan sopivasti kun nopeusrajoitus oli 35...Will oli ensin pyorayttanyt pikkulenkin parilla pikkukujalla ja kun naki etta allekirjoittaneella tuntuisi Inkkari pysyvan lapasessa niin antoi suht vapautuneesti Victorylleen kaskytysta, meno oli mukavan reipasta. Jarrujakin paasin kokeilemaan kun alkuasukas pikkuchevyllaan  kiilasi minun ja Willin valiin eraalla suoralla, hvyin tuntuu inkkari hidastuvan ja ohitus meni mukavasti kun tipautti pykalaan pienemmalle ja kaansi kahvaa.

Pyora oli tukevan tuntuinen ajaa ja sisalsi jo vakiona jonkinlaista ekstraa, mm kahvat ja painonappienkotelot olivan kromatut ja tuulilasia pystyi sahkoisesti saatamaan 4 tuumaa. Eli ei maailman kallein puolivalmiste kuten HD. Toki kaikkea ekstrapalikkaakin saa, mm paremmin hengittavaa pakoputkistoa jne.Esitteessa oli jo kiitettava maara erilaista kraasaa jota voi ostaa uuteen fillariinsa.

Moottori tuntui toimivan hyvin, oli kuulemma taysin vakio, aanetkin olivat vakiovaimentimilla varsin mukavat. Jollain tapaa sympaattista oli etta mekaanisia aania tuntui ajossa kuuluvan jonkun verran, ilmeisesti venttillikoneiston puolelta kuului lievaa kolinaa valilla. Mielestani jollain tapaa kuului asiaan, ei ollut mikaan hajuton ja mauton ajokokemus vaan kuuli etta moottorissa tapahtuukin jotain.

Parinkymmenen minuutin koeajo oli aivan liian nopeasti ohi, kuten Willille sanoinkin niin kylla talla mielellaan painattaisi vaikka heti taalta Daytonasta Florida Keysin lapi Key Westiin. Oma mielipiteeni muuttui hieman tuon koeajon myota, olin aika skeptinen siita etta kuinka tuo Inkkari-viritys on onnistunut kun yrityksia on jo vuosien varrella ollut monta. Nyt olen kuitenkin sita mielta etta jos vaan Inkkari saa tuotantonsa kohilleen eika pyorista loydy mitaan isompia lastentauteja niin jonain paivana tuo voisi hyvinkin olla varteenotettava kilpailija Harleylle. Ajoltaan mukava ja hyvin toimiva laite, eika hullumman nakoinenkaan varsinkin Classic ja Vintage, taman Chieftainin kate vaatinee hieman totuttelua ennekuin sita voi kauniiksi sanoa...

(editoin juttua jossain vaiheessa ja pistan parit kuvat, nyt on kiire 2 taalan oluelle Beaver Bariin, lampoa kun on 28c ja aurinko paistaa)

Pikainen editointi ja alla muutamat kuvat:










Diilerin kalustoa, kaikki jo myyty demo-pyoraa lukuunottamatta.





R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

ezmo

Noi kuvat vahvistaa sen, mikä promokuvissa häikkäs... Rungon tukipalkki/levy tms. ohjainputken takana tankin alla on musta jotenkin ajattelematon alue. Ihan kuin ois aika loppunut suunnittelussa kesken tai jotain. Kyllä valo saa paistaa läpi pyörästä sivulta katotttuna....  Samoin tankin pienuus sivuprofiilissa korostuu näissä kuvissa.... Tulee mieleen 535 virago... Muuten alkaa muihin "epäkohtiin" silmä tottua....
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

Nuppe

Hieno homma että moiseen projektiin on lähdetty - mutta otsafinnit puhkeilevat siitä syystä, että näissäkin kuvissa on nähtävissä honda-vihtorin osaa, mm pelkääjän jalkatapit. Luonnossa nähtynä otsafinnejä puhkeilis varmaan enemmänkin...Myönnän pikkusieluisuuteni mutta näin se vaan on!

On se hiano!

Tuusulan T-Bone

Makuasioitahan nuo, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, kolmas nykyään jopa isästä.

Henkilökohtaisesti mua eivät kiinnosta metriäkään sen paremmin uudet Harrikat kuin Inkkaritkaan. Silti olen sitä mieltä, että H-D kaipaa kipeästi kelvollista kilpailijaa itselleen.

Kiinalaisista ja Victorystä ei varteenotettaviksi kilpailijoiksi ole, mutta tää Inkkariviritys on kokonaisuutena aika hyvin alueella. Siksipä toivon vilpittömästi, että Istuva Härkä vaihtaa rauhanpiipun sotakirveeseen ja näyttää Custerille kaapin paikan.

Kiitämme jäsen flhx:ää ansiokkaista tilanneraportoinneista!
Long John Stroker

Jack

#53
OT Istuva Härkä, Hullu Hevonen ja Gall näytti kaapin paikan Custerille ja pojille jo Little Big Hornissa.

Ne on ne jäljelle jääneet sinitakit jotka pitää lyödä  ;D
Flatheads!!!

flhx

No kylla ny suomi inkkarifanien kelpaa:

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/legendaarinen+indian+saapuu+suomeen/201311564385?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi

Eika hinnatkaan legendaariselle Indianille pahoja, 32 950 - 38 950 e, jenkeissahan noiden hinnat 18 999 - 22 999 US (14 180 - 17 165 e) eli ihan on hyvin Suomi-hinnat linjassaan....
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

akrapu

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 24 lokakuu 13, 09:06:18
Henkilökohtaisesti mua eivät kiinnosta metriäkään sen paremmin uudet Harrikat kuin Inkkaritkaan.

...ja se uuden raja meni vuosimallissa mikä ? Mulla kun tuo muisti pätkii  8).
- akr

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: akrapu - 13 marraskuu 13, 09:06:50
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 24 lokakuu 13, 09:06:18
Henkilökohtaisesti mua eivät kiinnosta metriäkään sen paremmin uudet Harrikat kuin Inkkaritkaan.

...ja se uuden raja meni vuosimallissa mikä ? Mulla kun tuo muisti pätkii  8).

Hyvä kysymys. Käviskö 1983?

Sitte voidaan toki filosofoida, mikä on uutta ja mikä vanhaa... ;D
Long John Stroker

Erppa

Kuppalehti: "Vuonna 1901 perustettu ja 1953 tuotantotauolle jäänyt Indian on ensimmäinen amerikkalainen moottoripyörien valmistaja. Sittemmin amerikkalaisen Polaris Industries Inc:n ostama Indian on nyt herätetty uuteen loistoon. "

Hauska asenne. Kuppalehden toimittaja on sitä mieltä että reipas konkurssi on tuotantotaukoa, okei. Loiston päiviinkin taitaa vielä olla vähän matkaa, vaikka elämmekin toivossa.

-E

Erppa

Markkinointi jalkautuu liikkeisiin linjalla Vantaa Turku Tampere Lahti 28.11.-4.12.

•    28.11. VIP Bike World Vantaa klo 18-20 (Tuupakantie 7, 01740 Vantaa)
•    2.12.  VIP Bike World Turku klo 18-20 (Vahdontie 30, 20320 Turku)
•    3.12. VIP Bike World Tampere klo 18-20 (Keskuojankatu 14, 33900 Tampere)
•    4.12.  VIP Lahden Moottoripyörämuseo klo 18-20 (Veistämönkatu 1, 15140 Lahti)

-E

ss