Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

soveli vuotaa vetopuolelta

Aloittaja börje, 18 heinäkuu 09, 11:36:08

« edellinen - seuraava »

börje

Tää sopis tuonne huohotusotsikonkin alle, mutta avataan nyt uus.
Ongelma on se, että lämmetessään alkaa vuotaa kampuran vetopäästä. Sen verran, että 300km matkalla valuu 6-7 dl öljyä. Stefan oon pari kertaa vaihtanu ja nyt viimekerralla laitoin vielä O-renkaan collarin ja laakerin väliin sekä kiillotin collarin sorvissa. Eli se puoli pitäis olla kunnossa. Kylmänä ei valuta koneeseen eli check valve on ok. Breatheri on uusi teräsmalli ja ajoitusmerkit kohdallaan. Lohkot on Sputhen ja pumppu on orkkis. Pumpussa jonkin verran kulumaa, mutta ei syviä jurmuja. Siitä plaanasin vaan tiivistepinnat. Tyhjäkäynnillä näyttää letkun päästä pumppaavan silmämääräisesti hyvin. Huohotin supsuttaa ok ja toki vähän heittää öljyä sieltäkin. Tää motti kun on ameriikan tai saksan pojun kombinaatio, niin ei ole tietoa onko se koskaan toiminu. Ittellä tulis mieleen, että vuotaako männänrekaat painetta alakertaan, breatherin ajoitus ei täsmää merkkien kanssa tai öljypumpun imu ei riitä eli olis väljä. Sitä reed valve breatheria voisi toki koittaa, mutta se on vaan laastari alkuperäiselle ongelmalle.

Oisko hyviä vinkkejä?
Onks kellään kokemusta Revtechin öljypumpuista, kun näyttää olevan S&S:ää 60-100 â,¬ halvempi?

E: entäs jos lohkosta puuttuu se ylipaineventtiilin helpotusreikä, niin vaikuttaisko se? En muista oliko se poraus tehty, mutta ainakin vanhassa tiivisteessä on se reikä.

rodchop

mulla oli aikoinaan vastaavaa ongelmaa evossa.  lopulta vika oli laturin piuhan kaksi puuttuvaa ruuvia.
eli reijät menee läpi lohkon ja siin on vaan sellaset puuruuvi tyyppiset ruuvit kannattaa laittaa kunnolla siliconilla tai vastaavalla kiinni.
HOG Forever Forever HOG

börje

Juu, sitä on muutkin tarjonneet syyksi, mutta tossa Sputhe-lohkossa ei ole niitä reikiä. Mutta kiitos kuitenkin
-B-

börje

Vuoto väheni lähes siedettäväksi kun vaihdoin väliholkin muutaman kympin paksummaksi ja lyhensin stefan jousta sentin sekä vaihdoin uuden jousen pumpun "pressure relief valven" kaveriksi. Reed valve breatherkin on saatu kokeiltavaks. Siitä vois raportoida ennen ens kesää...

streamliner

En tohtinut avata uutta ketjua mainiolle foorumillenne, joten kyselen apua tässä ketjussa, kun liittynee lähes asiaan.

Olen vaihtamassa belttiä ketjuvedon tilalle ja kampikammiosta puskee (kello kymmenen kohdalta kampuran päästä katsottuna) öljyä pienen reiän läpi. Ilmeisesti liittynee ketjuenskan voiteluun. Kysymys kuuluukin, että millä tai miten voitelureiän voi tukkia, kun beltti ei tuota jaloa ainetta tarvitse? Thänks!

rodchop

En nyt tiiä mikä kone? Mutta sijainnin perusteella voisi olla hyvinkin tuo aikaisemmin mainitsemani laturin piuhan kiinnitys reikä, oisko toinen ruuveista tippunu?
HOG Forever Forever HOG

streamliner

Tötterö shoveli vm -80. Ei se liity laturin plugiin. Reikä on kampikammion seinässä, josta tuhauttaa öljyä konetta pyörittäessä.

rodchop

En tarkota plugia vaan laturin piuhan pidikkeen kiinnitys reikiä.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Rodchop on oikeilla jäljillä, reikiä on ainakin evossa kaksi ja niihin tulee muovinen clamppi joka puristaa laturin piuhoja lohkoa vasten. Eräänlainen vedonpoistaja siis.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

streamliner

Kuulostaa oikealta. Sekoitin ongelman plugin ruuveihin. Siellä tosiaan on jokin vedonpoistaja, joka on kadonnut matkan varrella...

Kuvassa pidike nr 15 ja ruuvit 6.

Muokkaus: Kiitos paljon! Finnbikers rules!

rodchop

Joo ne on ihan tuollaiset puu/peltiruuvi tyyppiset. Laita väliin vielä silconia tai vastaavaa.
HOG Forever Forever HOG