Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

2 pyörällä pitkästä aikaa- fxrs tuli taloon

Aloittaja arska66, 12 lokakuu 12, 21:16:45

« edellinen - seuraava »

arska66

Moro
Tuntuupa hyvälle päästellä pitkästä aikaa 2 pyörällä kun on tullu harrastettua noita jenkkiautoja sun muita 4 pyöräisiä, nyt on penskat siinä iässä että niillä on omat kuviot ja alkoi tuntua siltä että harrikka olis SE juttu, no cadillacci vaihtui - 90 fxrs:ssään(terveiset sinne Raaheen) ja helvata että on ollu lysti päästellä pitkästä aikaa kun edellinen pärrä oli -82 xt 550 jammu ja sitä ennen kawan pikkumöhkö -81 ruisku 1100. Tässä fxrs:ssä on edellisen omistajan mukaan KB takomännät, virinokka ja näköjään dynan sytkä, ja mikunin 42 lättäluistikaasari. Potkua on tosi hyvin jos vertaa kaverin orkkis softitseen.
Pari asiaa mietityttää, toi keula on aika löysä ja perä taas tosi kova, meinaa munuaiset irrota kun täräyttää routapattiin.
Onko noi progressiiviset jouset vastaus tähän ongelmaan, nyt on takana  300mm iskarit mitkä ei kyllä ole tarkoitettu fxrs:ssään, toisaalta ei taas viittis hirveesti korottaakaan tota perää. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.
Arska

ma^ko

Jos ne on jonkin muun kuin FXR:n iskarit, niin ongelma ratkeaa kun vaihdat siihen FXR/Sportster iskarit taakse. Mul on FXRS:äni 11" iskarit ja pyörä on mun makuun jopa hieman pehmeä takaa, eli ei tarvitse korottaa et joustaa. Takahaarukan ja iskunvaimentime kiinnityspisteen suhde FXR:ssä verrattuna vaikka vanhempiin shoveleihin ja myös Dynaan verrattuna on sellainen, että muihin BigTwineihin tarkoitetut iskarit on käytännössä liki umpijäykät FXR:ssä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

arska66

Okei, siitä se varmaan on lähettävä eteenpäin. Voishan noihin etutelareihin kokeilla vähän jäykempää öljyä että sais ne jonkunverran jäykemmiksi.
Talvella olis tarkotus tosta rakennella jotain ihan muuta kun toi nykyinen tyyli, pinnavanteet  alle ja turhat kromit pois, ehkä vähän racehenkee tai sinnepäin .

ss

Jos keulassa on vakiojouset niin PS:n vietereillä saa helposti ja edullisesti tuntuvan parannuksen aikaan.

Onnittelut pyörästä. FXR on alkanut jotenkin pervessisti kiehtomaan muakin, jos joskus saan lisää tallitilaa niin enpä ihmettelisi vaikka sellainen tulisi hommattua. Mielikuva fxr:stä sportsterin tankilla ja gunfighter-tyyppisellä satulalla aiheuttaa lievää jöpötystä... Joku tällanen olis aika bueno:

Natking

Hyvan pyoran oot loytanyt, FXR on ajettavuudeltaan kylla parasta mita Harleyn tehdas on tuubistaan ulos tyontanyt. Ma laittasin taakse orkkis pituset saadettavat iskarit, toki saadettavat on vahan kalliimpia mutta mukavampaa kun saa paastella kunnon kyytia eika tartte jannittaa etta millon on jouset pohjassa tai valilevyt sekasin selkaruodossa.
Kuvasta nayttas silta etta etupaahan on joku asioista tietamaton vaihtanut leveet T-kappaleet orkkisten kapeitten tilalle, kivan nakoset ja silla saadaan just tosta ohkaputkisesta keulasta sopivan vetela!
Kait sita tosiaan saa kunnon jousilla paikattua tota juttua, ja saiskohan noihin sita etupaan jaykistys kalikkaa alaputkien ylapaahan? Silla olis varmaan homma aikalailla linjassa.
Just trying to be different (like everyone else)

arska66

Moron
Joo leveet T kappaleet siinä on mutta kuis ne tekee veteläksi ton keulan? Se mummorauta olis kyllä kokeilemisen arvoinen juttu. Just tänään kävin ajamassa n.100 km lenkin ja toi jousitus kyllä pilaa muuten ihan hyvän pyörän. Talvella aattelin vaihtaa just noi PS:n jouset eteen ja varmaan taaksekin. Muuten kyllä tuntuu ihan perkeleen hauskalle päästellä mutkateitä ku toi kone on kyllä ihan mahtavassa iskussa, hiekkatien pätkällä jopa pitkää sladia ihan puolvahingossa, hihna ei vaan  taida tykätä kurasta, pitäisköhän vaihtaa ketju tilalle?
Kaikkia ehdotuksia jousituksen parantamiseen otetaan mieluusti vastaan  ;D
Arska

flhx

No jos kaikki ehdotukset hyväksytään niin heitä ne leveät t-kappaleet navetan taakse ja hautaa syvälle, ostat orgis kapeat palat, niitä saa n.5-60e kieppeillä. Sitten ostat parhaan 39mm keulan mitä tehdas toimitti eli sportti dynan(/sportyn), löytyy kaikenlaisia säätömahollisuuksia. Karkea hinta-arvio uudelle tollaselle n.900e rahdattuna taxfreena Suomessa, just nimittäin kävin tollasen hintaa täällä Daytonassa kysymässä. Kyseessä siis täydelliset keulaputket vasen/oikea,lisäät vaan öljyt ja pulttaat kiinni t-kappaleisiin siis. Tarvit orgis kapean etuakselin ja orgis kapeat t-palat, sekä etujarrusatulat(tossa orgiksena molemmin puolin), tuo hinta oli 00up eli niille tuoreille 4-mäntäsille puristajille tarkotettu keula.

Tai joku japsi USD, saat heti kunnon jarrutkin.

Tai sitten jos lompakossa pitoa niin sekä eteen että taakse Öhlinsit...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

arska66

Öhlärit olis varmaan hyvät, mutta turhan kalliit. Selittäkääs joku tyhmälle että miten ne leveet T kappaleet sen keulan saa löysäks  ???

arska66

Lueskelin tuolta jenkkipoikain palstoilta tosta etupäästä, ja näköjään ton etupään saa fituralleen noilla leveillä T kappaleilla, tarttee alkaa metsästämään noita orkkis palikoita

arska66

Tältä se nyt talven jälkeen näyttää, ekat kevään ajot takana
Arska

ezmo

Jukolauta, että tuli hieno! Teit todellisen upgraden pikku muutoksilla. Miun maun mukkaa heti Black Deathin jälkeen seuraavaksi.
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

arska66

Kiitoksia. Pyörä on Miamista uitettu ja ilmeisesti suolainen meri ilmasto oli tehnyt tehtävänsä noille kromiosille. Etutelareista kromit irtos isoina suikaleina ja kahvat ym oli harmaata rokkoa täynnä, en sitte jaksannu niitä alkaa hiomaan ja kiillottelemaan vaan vetäisin mustaksi
Arska