Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-86 Sporster Startti ongelmia

Aloittaja _Jyrki_69, 22 elokuu 12, 18:39:06

« edellinen - seuraava »

_Jyrki_69

Kertokaa mikä avuksi kun starttaan pyörää niin startti pyörittää vauhtipyörää mutta ei ensiövetoa. Periaatteessa vauhtipyörä pyörii vain tyhjää.

Make

Siis ensiövedon takaratasta pyörittää mutta itse ketju ei liiku? Vai mitä? Joka tapauksessa vähillä tiedoillani näistä rukeista voin aavistella, että joku on irronnut jostain. Ensiökoteloa irroittelemaan vaan ja katsomaan että mikä ja mistä.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

_Jyrki_69

Juurikin näin! Käsittääkseni ne rattaat missä ketju on ja se isoin takaratas (nro.19) on kaikki samaa mölttiä eikä niitä pitäisi saada erilleen. Oon purkanu sitä jo sen verran että kytkinlevyt on pois, mutta sitten tuli toinen ongelma. Siihen tarvitaan jonkulainen erikoistyökalu että sen seuraavan osan (nro.22) saa irti sieltä. Tämän kun vielä tietäisi että minkälaisen? Ja mistä?

hoodee

voisko olla että starttikehä on alkujaan niitattu kiinni ja niitit on antautunu?
-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

_Jyrki_69

Voiskohan? Mulla ei oo mitää hajuakaa ku en tiedä et millä mä saan sen käteeni sieltä, ei sitä ainakaa repimällä sieltä saa ja hirveesti ei viittis millää työkaluilla repiä ku se on alumiinia ettei vaa halkee. Onko siihe joku erikoistyökalu jotta ton osan (nro.22) sais irti?

hoodee

-79 SHOVEL,-57 TRIUMPH,-88 SPORA TRIKE,55 SERVI CAR

_Jyrki_69

Todennäkösesti mut ei kyllä ainakaa tollasella, ei noita käpäliä saa sinne minnekkää välihi :-\

ma^ko

Lukkorenkaan poiston jälkeen kehäosalla ulospäin kolauttamalla, muistaakseni. Vai kehäosaa vasten kampeamalla. Tosi hyötypostaus, mut siis ilman erikoistyökalua olen mokoman irroittanut.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

JaZZo

-89 sportsterissa oli ainakin rympätty se starttikehä kytkinkruunuun. Startti pyöritti kehää mutta muuta ei tapahtunu. Asia korjaantui parilla heftillä, mutta ensin lämpöä siihen kehään ja pudottaa sen sitten paikalleen kruunuun. Se tarraa kiinni kun jäähtyy, sen jälkeen sitten nää hitsitäpit niin jopa kestää.

Erikoistyökalu kruunun irrottamiseen on semmonen sopivan kokonen pyöree ja sopivasti paksu prikka mikä painaa kytkimen jousen läjään sillä kytkimen omalla säätöruuvillaan. Johonkin topikkiin laitoin kuvan sellaisesta itsetehdystä "erikoistyökalusta". Sit vaan nyppää irti, magneetit voi aiheuttaa pientä vastaanlaittoa ja hämmennystä jos ekaa kertaa vedät pakettia auki. Mut jos kaikki lukitseva on edeltä purettu niin kyllä se sieltä tulee pois. Kattele samalla laturin magneetit ja niiden liimaus.

Jotain kuvia tuolla mun projektialbumissa "XL 1200 -89" -topikissa lie vielä..

Edit. Jaa, sieltä olikin menny kuvat rikki. Tuossa topikissa on kuva postaamastani erikoistyökalusta -> http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=3248.0;topicseen
Shovelpiä

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: _Jyrki_69 - 22 elokuu 12, 20:12:44
Siihen tarvitaan jonkulainen erikoistyökalu että sen seuraavan osan (nro.22) saa irti sieltä.

Siis numero 22 tulee samaa matkaa osan 19 kanssa (toki vasta kun lukkorengas 24 otettu eka irti) . Samalla pitää sit olla myös enskan eturatas kanssa irti koska se ja ketju pitää irroittaa yhtä aikaa. Kuten edellä jo todettu niin magneetit kanittaa vastaan mut muuten mitään erikoistyökaluja ei tartte.
A.K.A. Rambe

_Jyrki_69

Jees, kiitti neuvoista kokeillaan näillä ny eka et mitä tapahtuu ja lähtöökö irti ollenkaa  :D

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 23 elokuu 12, 12:35:58
Siis numero 22 tulee samaa matkaa osan 19 kanssa

Jep, eli juurikin kuten hämysästi muistelin. En mä siis ihan täysin ole vielä dementoitunut vaikka välillä epäilyttää.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Evosportin kytkinrummussa oleva startin hammaskehä on pelkällä puristesovitteella kiinni. En kyllä ole kuullut että niitä olisi irti päässyt mutta kai sekin on mahdollista. Noissa nelivaihteisissa se erikoistyökalu on kyllä tarpeen, ilman sitä et saa kytkimen jousta painettua kasaan että saat pakettia kasassa pitävän lukkorenkaan irti.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957