Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Maailman parasta aerodynamiikkaa

Aloittaja Make, 07 heinäkuu 12, 14:57:08

« edellinen - seuraava »

Make

Duunikaveri esitti kiusallisen kysymyksen jonka myötä uni lähes häiriintyi:
Jos kerran ne pienet hemisperikaaliset kolot pienentävät ilmanvastusta, niin miksi niitä ei käytetä kuin golfpalloissa ja asuntovaunujen kyljissä?
Onko hyöty niin minimaalinen, ettei sellaisia kannata  esimerkiksi imukanaviin nyhrätä? Saati pakoputkea sisustaa sellaisilla. Vai muusta/eri syystä?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Spöke

Eikös ameriikan ihmekaksikko päällystänyt jonkun lotjan savella ja kairasivat pinnan täyteen koloja. Sitä en muista oliko tulos plausible or busted...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

masala

Pitikö tollanen ny tänne kirjottaa...ny koko ens yö menee rautiksen vieres vasaran ja pistepuikon kans ;D
"Jäitä ammeeseen Jepson, herra kylpee pian"

Spöke

Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Make

Sileä auto 26 mpg ja kuoppainen 29,6 mpg  :o
Jos tulos käännetään suoraan ilman kommervenkkejä alkuperäiseen kysymykseeni, niin 11% parempi virtaus?

Lähtisköhän sitä naputtelemaan kuulapäävasaralla ton Golfin tosta pihalta enstöikseen nuukaksi?

Lyytinen

Oivallinen iltapuhde varmastikin moinen, mutta mitä olen pyöritellyt käsissä noita maamoottorin kansia niin niissä on järjellä ajateltuna niin monta korjattavaa asiaa, että en kyllä lähtisi ihan ensiksi noita dimplejä tekemään. Ainut vaan, että woimamoottorin rautakansiin ei hitsailla tuosta vaan fylliä.

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: Make - 07 heinäkuu 12, 14:57:08
miksi niitä ei käytetä kuin golfpalloissa ja asuntovaunujen kyljissä?

Oon yrittänyt ettiä, mutta tuota paskahuussien kyljissä olevaa kuulavasaroitua alumiinipeltiä en oo löytänyt mistään.

Kysymys: Mistä pirusta sitä voi ostaa?
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

Kiwi

Rälläkkä käteen ja karavaanarialueelle. Sen takia siellä on niitä sähkötolppia... ;D

erakko

Kysäse Tuomas jostai verstaalta mikä niitä huoltaa ja korjaa, luulis et osaavat auttaa asiassa.

Muoks: tai jos joku tekis kätevänä levytyökeskuksella?  ;D
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

KK

Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 08 heinäkuu 12, 09:46:20
Lainaus käyttäjältä: Make - 07 heinäkuu 12, 14:57:08
miksi niitä ei käytetä kuin golfpalloissa ja asuntovaunujen kyljissä?

Oon yrittänyt ettiä, mutta tuota paskahuussien kyljissä olevaa kuulavasaroitua alumiinipeltiä en oo löytänyt mistään.

Kysymys: Mistä pirusta sitä voi ostaa?

Oisko paskahuussien korjaamiseen erikoistuneista korjaamoista?
F.U.

013

työkaveri kairas ts. kairautti ktm piikkicrossin kannen sisäpintaan koloja "kuten golfpallossa". tuloksena vitusti voimaa joka vaikutti sitten huoltovälin lyhenemiseen.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Make

Lainaus käyttäjältä: Lyytinen - 07 heinäkuu 12, 23:54:04
Oivallinen iltapuhde varmastikin moinen, mutta mitä olen pyöritellyt käsissä noita maamoottorin kansia niin niissä on järjellä ajateltuna niin monta korjattavaa asiaa, että en kyllä lähtisi ihan ensiksi noita dimplejä tekemään. Ainut vaan, että woimamoottorin rautakansiin ei hitsailla tuosta vaan fylliä.

:P

Lyytinen

Kyllä kyllä, mutta tarkoitin, että kanavan virtauksessa oikeastaan kriittisimmät paikat on lähimpänä palotilaa. En ole tutkinut rautiksen kansia, mutten yllättyisi ollenkaan jos imuaukosta katsottuna näet siellä seetin takapinnan eli seetin sisähalkaisija on pienempi kuin imukanavan halkaisija. Voisihan siinä olla vara hioa seeti sisältä niin ettei sitä kynnystä olisi, mutta suo siellä vetelä täällä kun ennen venttiiliä pitäisi olla semmoinen hienoinen kuristus, eräänlainen trumpettimuoto. Puhumattakaan kanavan lattian ja katon "suoristamisesta". Siinä ei auta dimplejen laakerointiefekti jos edessä on jyrkkä kynnys tai mutka jossa koko patsas sakkaa.

Niin yritin sanoa, että ainakin itse yrittäisin sen kanavan tehdä tiptop muuten ennen kuin noita dimplejä. Ja siinä pitäisi sitä fylliä saada sinne. Kokkonenhan se taisi kokeilla kittiä ja eihän ne irronneet, en tiedä laittaisinko itse. Olen just shovelin alumiinikansiin hitsaamassa täytettä, tai no mitä nyt koko roska ollut tauolla pari kuukautta. Noita dimplejä olen miettinyt siihen, mutta tiedä sitten tuleeko tehtyä.

Make

Ei ollut aikomustakaan ruveta moiseen. Kunhan murjasin. Tuo palloterä on vaan kummitellut mielessä ton videon jälkeen joten terapiamielessä siirsin astraalikanavia pitkin sen tähän viestiketjuun.