Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Hinta/laatu kokemuksia

Aloittaja NiLo, 14 kesäkuu 12, 15:06:53

« edellinen - seuraava »

NiLo

Onko nostajissa paljon jotain laatueroja? mitä?
Hintahaitari on ainakin suuri.
Cranen nostajat 99$/kpl.
Sarja (ei merkkiä) jossa on nostajat sekä säädettävät työntötangot maksaa halvimmillaan 170$.
onko halpis sarja ihan paska vai maksaako Crane ym "huippumerkeissä" pelkkä merkki noin paljon?

toisinsanoen.. meneekö rahat hukkaan jos ostaa halvan? vai kaliin?
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

seppo

Auttaisi vähän jos kertoisit mihin koneeseen nuo nostajat ja tikut on tulossa.

EDIT:
Halvalla ei saa hyvää. Itse en omaan soveliin edes harkitsisi mitään halpiskamppeita. Crane on varmasti parempi kuin halpikset. Jimsin nostajista on kuulunut jotain kränää vaikka esim itellä on Jimsin hydrosolid nostajat olleet paikoillaan ongelmitta jo 30 tkm. Parhaassa maineessa soveliin on nuo velva touchit.

NiLo

LainaaAuttaisi vähän jos kertoisit mihin koneeseen nuo nostajat ja tikut on tulossa.
-89 sportsteriin.

Tiädän että "markalla ei saa kun paskaa", mutta halpis kitti 170$ lähentelee tuhatta markkaa. voisiko sillä rahalla saada jotain ehjää ja toimivaa?

Make

Lainaus käyttäjältä: NiLo - 14 kesäkuu 12, 15:06:53
Cranen nostajat 99$/kpl.
Sarja (ei merkkiä) jossa on nostajat sekä säädettävät työntötangot maksaa halvimmillaan 170$.
onko halpis sarja ihan paska vai maksaako Crane ym "huippumerkeissä" pelkkä merkki noin paljon?

toisinsanoen.. meneekö rahat hukkaan jos ostaa halvan? vai kaliin?

Niin. Ostaisin vaikka yhden Cranen nostajan kerrallaan.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Jack

kuka saatana vielä miettii markkoja? :o

ja alla on monenkymmenen tonnin, markkoja, fillari. Siinä ei kokonaisuuteen verrattuna ja kilsaa päälle laskettuna yhet 99$ nostajat tunnu missään.

Jos on kallista, taitaa olla väärä harrastus.

että mua sylettää...taas... >:(

Flatheads!!!

NiLo

Lainaakuka saatana vielä miettii markkoja? Järkyttynyt
"markalla ei saa kun paskaa" on muinainen sanonta markka-ajalta. en uskonut kenenkään vetävän hernettä nenään moisesta? pahoittelen tapahtunutta.

tän postin tarkotus on kysellä kokemuksia? perusteettomat mielipiteetkin on tietysti huvittavia.
Se on käynyt hyvinkin selväksi et Crane tekee hyviä kilkkeitä.
Sellaset varmasti tulee hankittua ellei joku pidä hyvää kokemusperäistä myyntipuhetta jonkun halvemman puolesta.
99$ Cranen nostajasta kuulostaa ylihintaiselta, kun vertaa esim auton osiin (uudempaan sporttiin sopiva nostaja U.S partsilta n.20â,¬).
auton osia tehdään tietysti paljon enemmin, muttei silti selitä noin suurta hinta eroa?

mua sylettäis sellanen että nyt ostaisin yhtään keltään/mistään kyselemättä 400â,¬:n nostajat ja viikon päästä selviäis että yhtä hyvät kilkkeet olis saanu 80â,¬:lla.

ma^ko

Eiks kukaan enään nykyään vaihda nostajiin vaan pelkkiä fillareita ku aina puhutaan koko nostajien vaihdosta?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

NiLo

oon kyllä pistänyt merkille että fillarisarjoja myydään.
Onko helppo vaihtaa kotikutoisesti perustyökaluilla?

Kiiski

Nostajien ostaminen tai valinta on kyllä aika paha paikka. Aiheuttaa päänvaivaa Shovelista vanhempiin. Eka mitä pitäis päättää on ostaako jäykät vai hydraulit. Hydraulit maksaa enemmän ja varsinkin orgis-malliset hydrauli patruunat ei ainakaan mussa nostata minkäänlaista kiihkoa. Vaihtoehdoiksi jää Jim ja Velva Touch tyyppiset ratkaisut mitkä maksaa huomattavasti enemmän kuin noi mainitsemasi Cranet, noista Craneista mulla ei ole mitään hajua ellei ne ole samat mitä ne teki joskus kultasella 1900-luvulla. Mä ite olen yleensä kallistunut jäykkiin nostajiin ja mielellään 48-52 Pannun nostajiin niissä säätö kiinteänä, eikä tarvitse mitään adaptereita+jäykt kepit. Toinen vaihtoehto normi nostajat + S&S:n adapteri puikot pikkasen hankalammat säätää, mutta ihan jees.
Laatu on tässä hommassa tuurin kauppaa, mitä kalliimmat kamat ostat sen parempi tuuri sulla todennäkösesti on, se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö nimettömillä etenis mutkasta tietä näkymättömiin tai kalliimmat porsis heti ekalla tonnilla. Tästä nousee taas hirveä poru, mutta mun suositus teräspuikot ja jäykät nostajat ei ongelmia hydraulin luhistumisen kanssa ja jos jouset kuosissa niin saat aikaan varman ja toimivan venakoneiston. Venttiilien metelikään ei varsinaisesti kasva juuri paskaakaan vaikka monet on jostain niin lukenu.

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: NiLo - 15 kesäkuu 12, 13:36:02
oon kyllä pistänyt merkille että fillarisarjoja myydään.
Onko helppo vaihtaa kotikutoisesti perustyökaluilla?

Tarvii erikoistyökalun ja kokemusta. Toikin homma siitä ihana että niittaus ei saa olla liian löysä eikä tiukka vaan sopiva.Mikä monesti helpommin sanottu kuin tehty.

NiLo

LainaaTarvii erikoistyökalun ja kokemusta.

Molempia ei taida saada motonetista :D

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 15 kesäkuu 12, 13:39:12
Venttiilien metelikään ei varsinaisesti kasva juuri paskaakaan vaikka monet on jostain niin lukenu.

Siihen kalpatukseen tulee addiktio: ellei sitä kuulu, tulee huono fiilis.

Antautunut hydraulinostaja saattaa aiheuttaa isompaakin tuhoa, joten en lähtis halpislinjalle. Ne nyt vaan pääsääntöisesti on paskoja. Piste.
Long John Stroker

ma^ko

No ei se fillareiden vaihto nostajiin mitään avaruustiedettä ole. Kovat nostajat säädöillä ja kiinteet tikut minäkin vanhempaan laittaisin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

petejiiii

justiin HBS:sta shovelilla tullessa katkes Jim´s kovasta nostajasta säätöpultti lukitusmutterin yläpuolelta siististi, kauheella papatuksella motarin sivuun ihmetteleen: mitä vittua, hä? No, transiitin kyydillä kotio, kaljaa, krapula ja maanantaina ihmetteleen, mitä oikein kävi. Ei edes tönäri ollu mutkalla, kansi auki - ei osumia - ei voi olla tämmönen tuuri, voipas. Uus nostaja tänään paikalleen (kiitos Toni - Eastlands Engineering - mainos) ja käyntiin, hyvin pelaa taas. Hyviä kai ne on palikat, mutta kaikki hajoo joskus.
nimim. "eihän me menty ees täysiä"

Hessu

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 15 kesäkuu 12, 13:19:32
Eiks kukaan enään nykyään vaihda nostajiin vaan pelkkiä fillareita ku aina puhutaan koko nostajien vaihdosta?
Kyllä vaihtaa. Siks toiseksi niitähän pitää vaihtaa yhtä useasti kun redlinen öljyjä.
Ja ohjurit vaihdetaan joka toisella öljynvaihtokerralla.