Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

s&s

Aloittaja Hd 1200, 14 toukokuu 12, 21:57:35

« edellinen - seuraava »

Hd 1200

Millälailla toi s&s super E on huono kaasari? Sillä kyselen ku sitä niin moni moittii että sillä ei tee mitään.

Hemuli

Vähän vaikea säätää toimimaan tasaisesti läpi koko kierrosalueen. Erityisesti välialueelta pääsuuttimelle siirtymä aiheuttaa harmaita hiuksia. Mulla noita on parissa pyörässä ollut, kyllä ne on aina saatu toimimaan mutta se on tullut selväksi että sössön saa säädettyä niin että soppaa tulee tarpeeksi kaikilla alueilla mutta ei siitä Mikunin HSR-kaasarin vertaista tule.

Tota välialuesiirtymää varten jenkkipoika on kehittänyt lisäbensapiirin, Thunderjetin. Sen kun asentaa niin pääsuuttimesta tehdään siirtymäsuutin välialueen ja Thunderjetin väliin.

Toinen akilleen kantapää sössössä on kiihdytyspumppu. Moni säätää sen aivan liian kovalle ja siitä kaasari on saanut tulppien kastelijan maineen. Useimmiten riittää, että siitä kun pumppu ei ruikkaa yhtään käännetään varttikierros aukipäin.

Myöskään ryyppyä ei passaa käyttää yhtään enempää kuin että moottori lähtee käyntiin ja saman tien pois.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Aika monella sössö kuitenkin mopossaan on. Se on toiminnaltaan melko karkea, etenkin siirtymävaiheissa eri toimintapiireiltä toisille. Parhaimmillaan lienee kuitenkin ajettaessa torvi auki, tosin monella menee tuolloin laihalle. Muutoin taas sössö ei bensaa säästele, etenkin huonosti säädettynä. Minusta ihan toimiva peli näissä maamoottoreissa. Oikein säädettynä.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Spöke

Jaa, Jäsen H tuli taas ennen mua...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 14 toukokuu 12, 22:21:59
Jaa, Jäsen H tuli taas ennen mua...
-Spöke-

Noin se meiän muijakin aina sanoo - ei oo häpee olla nopee ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Spöke

Nii se sanoi...
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

ma^ko

S&S on kuitenkin erittäin hieno kaasutin siihen Mikunin HSR:ään verrattuna, koska onhan toki selkeästi hienompaa että kaasutin ulkoisesti muistuttaa jotakin viemäristön tarpeellista komponenttia, kuin että se muistuttaa maitotölkkiä. S&S kaasuttimista kuitenkin B on selkeästi hienompi kuin E. Mikunin HSR:ää taas on oikeasti paha moittia muusta kuin ulkonäöstä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Rautahauli

Ilmeisesti ameriikan Joe on löytänyt sopivat suuttimet mun sössöön (E) kun mielestäni toimii ihan hyvin kaikilla käytössä olevilla kierrosalueilla.
Alkuun paukkui putkissa ja/tai kaasarissa mutta pikku ruuvailun jälkeen paukahtaa starttivaiheessa ehkä kerran sadasta jos silloinkaan.
Snadisti vielä rikkaalla jos tulpista voi johtopäätöksiä tehdä mutta niin saa ollakin. Kulutus noin 5.5L/100km.
Ryypyn käytöstä tosiaan tarkka mutta kun opin (= uskoin) että gasolla ei lutrata niin tulppia ei ole mennyt.

Eipä siis ole tarvetta toiseen vaihtaa.
FXEF-81