Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ohjurin koneistus

Aloittaja Spöke, 17 huhtikuu 12, 12:14:50

« edellinen - seuraava »

Hessu

Hyvä että homma hoituu. Mutta jäin ihmettelemään Eekon juttua.
Siis meneekö se reikä tosiaan tynnyriksi? Ei tiimalasiksi?
Kuin helvetissä siinä niin voi käydä?

eeko

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 17 huhtikuu 12, 13:01:08
Tappihoonia mäkin ehdotin, mutta sanoi, ettei tuu hyvä, kun tulee tynnyrimäinen. Ohjuriprotsilla kuulemma tulee hyvä.
-Spöke-
Jaa, eikös koneistamon herrat olleet näin päätelleet?
Oisko mennyt termit sekaisin?
-eeko

Spöke

Noniin, ei kuulunut mitään koneistamosta, joten soitin sinne:
-"onkos protsi tullut?
-"Joo, on, eilen"
-"No?"
-"Ei toimi, menee mihin sattuu. Taitaa olla ainakin yksi ohjuri pilalla"
-"Jaa, mihin asti ootte auki, tuun hakeen pipot pois, ennekuin on kaikki paskana"
-"puoli viiteen"

Kuusi viikkoa ja iteostettu kalvain ja yksi pilallemennyt pronssiohjuri. Täytyy lähtee hakemaan pipoja pois ja ryhtyä tilailemaan ohjuria. Himppa harmittaa. ;D
Veikkauksia paljonko tulee laskua tästä ekasta koneistamosta?

-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

rodchop

No ei oo sullakaan helppoa :'( on tää välillä niin perseestä ko olla voi.
Jälkiviisaana totean että oisit ottanu ne valmiit kannet jossa kaikki hilut ::)
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

Lohdutuksena voisin kertoa että tilasin osia, tulivat USPS: mukaan suomeen 27 päivä viime kuuta, menin tulliin (3 kertaa) olivat sitä mieltä että ei täällä mitään ole. Kaksitoista päivää myöhemmin USPS kerto että tavarat on saapuneet Fijille (vittu!). No tänään sain sitten vihdoin kamat.  No nyt ei enää vituta niin hirveästi vaan tossa välillä meinas alkaa.

Kun ei yritä, ei voi koskaan epäonnistua! ( välillä tuntuu että tulee yritettyä ihan liikaa)

Spöke

Pipot siirretty koneistamoon B. Ekassa koneistamossa tehty pakoseetit ja ohjurit, työn jälki ok. Otti 80â,¬ työstä. Imuohjuria oli yritetty mun kalvaimella venttiilipuolelta (?) kalvaa oikeeseen kokoon, onneksi oli koneistajalla soinut kellot ajoissa, kun kalvain oli lähtenyt vinoon. Ehkä toi on korjattavissa (matka n. 8-10mm). Oli meinaan mennyt vinoon keinuvipupukin puolelle, jossa ohjurin kuormitus on pienin. Rantu siihen jää, mut haittakse?
(tää lausutaan Iina Kuustosen Terorooliin teipatuilla tisseillä varustetulla keholla)
Jaahans, nyt on yhdentähden aika.
-Spöke-

Spöke

Hiihaa, pipot kotona. Koneistaja "kehui" Rowen ampco 45:sta vittumaiseksi materiaaliksi työstää. Kalvain ennemminkin mankeloi kuin leikkasi. No, hyvältä näytti ja näppituntumalla kokeiltuna olivat justiinsa. Taisin vaan lyhennyttää ohjureita millin-pari liian vähän. Laitoin sellaset stefalliset ohjurinkumit, joista jätin jouset pois. Vievät vaan melko paljon tilaa, väliä jää retaineriin 12,8mm. Ja nostoa oli jotain 0.505 eli tismalleen tuo 12,8mm.  Nippuun nuo aattelin laittaa tollasenaan, nyt ei ole aikaa mihinkään kuukauden koneistamokeikkaan. Josko parin viikon päästä savuja koneesta, ellei... ???
-Spöke-

ma^ko

Hmnn... mä olen joskus lyhentänyt ohjureit paikoilleen asennettuna vingulla, ilman mitään komplikaatioita... tietenkin siis taas olen tehnyt varmaan jotain dramaattisesti väärin, mut hyvin ne on toimineet.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Paikallaanhan niitä lyhennetään muutenkin, hommaan on ihan oma teräkin jossa ohjaintappi joka menee ohjurin sisään.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Joop, mut "kaikki" tiesi ettei niit voi vaan vingulla laskee lyhemmäksi ja mä en vieläkään tiedä miksei voisi. Kunhan kattoo ettei jätä mitään haittapursetta siihen.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.