Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Tehokas liuotinpesuaine ?????

Aloittaja mr.bobber, 13 huhtikuu 12, 14:00:44

« edellinen - seuraava »

JPP

Mullakin on hyviä kokemuksia Pinelinesta. Oon ostanut 4 litran astiassa ja levittänyt pumpattavalla painepullolla. Myös Prestan Taxi Cleaneria oon käyttänyt ja yhtä hyvin irtoaa lika.

72shovel

ite oon aina pessy tavan fairylla veteen lantrattuna, tiskiharjaa pinttyneeseen likaan ja autonpesuharjaa muualle. fairy poweria suihkepullosta pahasti pinttyneisiin paikkoihin ennen pesua, ei maalipinnoille. kaikista pahimpiin sumutan crc bräkleenia. fairy sopii mattapinnalle hienosti.

erakko

Vähän OT kysymys mut sopii aiheeseen:
milläs pesuaineella saa alumiinista turhan kiillon helposti pois?  :o
Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.

Jaska

Wurth moottorinpesuainetta kun suihkutat, niin muutama sekunti ja alumiini harmaata , jaa mistäkö tiedän ;D .... pinelineä menin ostaan ja myivät vähän liika tujua ainetta muka parempana

mr.bobber

no se itse lantrattava aine löytyy ainakin wurtilta 4 litran kanisterissa, myyjä suositteli 33 prosentin lantrausta, ja en aio parkkipaikkaa sotkee öljyiseksi, siksi pitää mennä tee-se-itse pesuhalliin, jonne ei voi viemäriin kauheita myrkkyjä kaataa, tai voisihan sitä  ;D mutta voi olla viimeinen pesukerta siinä hallissa, eikä meilläpäin tee-se-itse pesuja ole montaakaan, joten ei omaa hömöyttään kehtaa polttaa siltoja takanaan, pineline on ainakin hyväntuoksuinen ja kai ympäristöystävällinenkin, kunhan nyt sais siitä kunnollisen version...
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

mirka

Komppaan Hemulia eli pineline riittää ja siitä on olemassa ne valmiiksi blandatut versiot, joissa voi mennä metsään.

Hemuli

Raakaan Pinelineen 33% on aivan liian vahva seos. Tosin mitäs sä mua kuuntelisit, varmaan se vyrtin myyjä on expertti prätkien pesussa. Ja totttakai haluaa myydä sulle uuden pöntön mahdollisimman pian uudestaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mr.bobber

eiköhän nuo möis vaikka mummonsa  ;)
se minkä voit tehdä huomenna, tee ylihuomenna

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 14 huhtikuu 12, 16:45:56
Raakaan Pinelineen 33% on aivan liian vahva seos.

Prätkän pesuun kolmannes raakaa on turhan vahva seos, kolmannes raakaa on hyvä setti esimerkiksi limoittuneen kalapaatin pesuun. Tosin tuskin siitä kolmanneksestä on prätkän pesussakaan muuta haittaa kuin lisääntynyt pesuaineen kulutus.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Erppa

Mulla on myös vain hyviä kokemuksia Pinelinesta, siitä mäntyöljypohjaisesta. Pesemme sillä töissä erilaisia metallisia museoesineitä metsätraktoreista lentokoneisiin, hyvin on toiminut. Pinelineä on eri versioita, kannattaa lukea tarkkaan sisällysluettelo. Jossain Pinelinessa on muistaakseni suolahappoa ja vaikutukset voi esim alumiinilla arvata. Se hennompi Pineline ei tuhoa kumia, pleksiä, tarroja etc. Vanhojen siirtokuvien tms todella hauraiden materiaalien pesu on sitten oma juttunsa.

Pinelinen hämmästyttävin ominaisuus on Hemulin mainitsema riittoisuus eli sekoitussuhde. Maalipintojen pesuun 1-2% liuos sumutuspullossa on riittävä. Siis luette ihan oikein, 1-2 prosenttia. Litran pullolla pesee hehtaarin maalipintaa. Tuore öljy lähtee helposti 2-3% seoksella ja pinttynyttä sittaa voi pestä ihan samalla. 5% tai vahvempi on turhaa, pesuteho ei lisäänny mutta aine alkaa kulua. Pintoja pestään ensin sumuttamalla liuos kuivaan pintaa, annetaan vaikuttaa minuutti ja pestään joko sienellä tai pehmeällä harjalla hankaamalla samalla kun huuhdellaan. Todella paksusti sittaantuneita kohtia (40 vuotta vanha metsäkone suoraan kuusen alta eikä pesty ajoaikana kertaakaan, tuumaa paksu vaseliinitortilla alkaa olla todella kuivaa ja kovaa  ;D) liuotamme ja pesemme useampaan otteeseen. Pesu kannattaa tehdä lämpimissä tiloissa ja lämpimällä vedellä, huuhtelu runsasta.

Omia fillareita olen pessyt 2 vuotta samalla pullollisella, ja pesen prätkät ja polkupyörät usein.

-E

Mr.Horsepower

Mutta jos on kuumavesi paine pesuri niin monesti ei tarvii pesu aineita olenkaan kun öljy ja muu savi lähtee kuin hanhen selästä ilman pesu aineita mut siiten jos haluu näprätä ja hivistellä niin heittää pipelinee tai vaikka ihan fairyä vaikka se viekiin maalipinnoilta kaiken suojan ylensä tässä vaiheessa kun fairy purkki on kädessä on muutakiin mielessä kuin vaan perus siistiminen ;)
Savolainen Super sankari... VITUIX MÄÄN

ss454

Varmaan jotain lapsille tarkoitettua pinelineä täälläkin sattunut kouraan, mutta mikä nyt omassa hyllyssä toiminut pidempään pesuna on AS 40 tehopesu. http://www.solmaster.fi/home/fi/tuotteet/kuljetuskaluston-pesuaineet/as-40-tehopesu-biohajoava-luonnonoljytiiviste/
Tuota tuntuu löytyvän Motonetistä sekä Puuilosta täällä Lahden alueella.

Oma pesu kun sellaista, että summamutikassa pumppupulloon sekoitettu vahvempi tai laimeampi seos ja pyörän likaiset osat tuolla sumutetaan. Tässä kohtaa hetken päästä huuhtelu. Sen jälkeen kädelle kuuma saippuavesi ja mikrokintaalla pyörittely. Jos tässä vaiheessa kylmällä vedellä turaa niin hyttyset jää ainakin pintaan. Yleensä mopoa pestessä tuon käsineen saa samantien viskata pyykkiin vaikka käyttää kahta sankoa. Toisessa sankossa se kuuma saippuavesi ja toisessa huuhdotaan kokoajan sitä likaista kinnasta. Pesukinnas.com varmaan sitten parempi paikka hifistellä enemmän, pari tuttua meinannut kuolla nauruun kun tuolta tutkineet pesuohjeita. Itse lähinnä kokemuksia sieltä hakenut ja esim viimeistelyyn Megun NXT vaha sellainen helppokäyttöinen pestylle pyörälle.

Edit. Lisättiin huuhtelu, ettei kukaan nyt tieten tahtoen maalia naarmuttaisi.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: ss454 - 30 lokakuu 12, 11:16:45...Pesukinnas.com varmaan sitten parempi paikka hifistellä enemmän, pari tuttua meinannut kuolla nauruun kun tuolta tutkineet pesuohjeita...

Toi kuulosti siltä että sen on pakko olla vitsi, piti se kuitenkin käydä kurkkaamassa. Kyllä se vaan on niin että tänä päivänä löytyy keskustelufoorumi ihan mistä aiheesta tahansa :o ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ss454

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 30 lokakuu 12, 11:35:21
Lainaus käyttäjältä: ss454 - 30 lokakuu 12, 11:16:45...Pesukinnas.com varmaan sitten parempi paikka hifistellä enemmän, pari tuttua meinannut kuolla nauruun kun tuolta tutkineet pesuohjeita...

Toi kuulosti siltä että sen on pakko olla vitsi, piti se kuitenkin käydä kurkkaamassa. Kyllä se vaan on niin että tänä päivänä löytyy keskustelufoorumi ihan mistä aiheesta tahansa :o ;D

Hetken aikaa piti ääneen nauraa tätä Hemulin kommenttia. Eräs tuttava tuolla pk foorumilla kohtuu aktiivinen, niin väkisinkin sellaista aivopesua (sopii ehkä sanonta liiankin hyvin tähän yhteyteen) tullut sitten kuultua.

Natking

Kaveri tyhjenteli pesulansa hyllyja ja noita Autoglymin MC cleaner pulloja oli siina sitten tarjouksessa ja loput varmaan arvaattekin...   :-[

Mutta oli aivan helvetin hyvaa kamaa, ei juurikaan tartte erikseen hieromista, mutta vahan vahan enenpi rasvaset ja hyttyset tarttee vahan kasihoitoa, eiku siis pesukinnasta.
Kiillotetun alumiinin sai Buellissa kans vahan hohtamaan, mita se nyt paljoo enaan voi hohtaa, kun rukki pestaan yleensa kerran vuodessa!

Motonetissa on ainakin tota valilla ollu kaupan.
http://www.autoglym.com/enGB/product-proddetail.asp?Range=99&v06VQ=IH

B.S. Katos perkule, sitahan saa kanisterissakin.
http://www.autoglym.com/enGB/searchresults.asp?strSearch=motorcycle&image.x=6&image.y=8
Just trying to be different (like everyone else)