Finnbikers

  • 25 Helmikuu 2020, 11:51:02
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.  (Luettu 716631 kertaa)

El Pee

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 67
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #30 : 02 Tammikuu 2012, 17:18:59 »

Tämmöistä täällä, runko korjattu, uutta (käytettyä) osaa keulassa paikoillaan. Meniköhän jotain pieleen kun tuo moottori näyttää aavistuksen pieneltä tuohon runkoon?  :o
Kirjattu
Urheilumallin Harley-Davidson valurautaisilla sylinterinkansilla

Jarppi

  • Webmaster
  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 447
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #31 : 02 Tammikuu 2012, 17:28:37 »

Meniköhän jotain pieleen kun tuo moottori näyttää aavistuksen pieneltä tuohon runkoon?  :o

Ja jos oikein erikoista moottorin asennusta haet, niin laita just noin päin runkoon. ;)
Kirjattu

El Pee

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 67
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #32 : 02 Tammikuu 2012, 17:35:53 »

Meniköhän jotain pieleen kun tuo moottori näyttää aavistuksen pieneltä tuohon runkoon?  :o

Ja jos oikein erikoista moottorin asennusta haet, niin laita just noin päin runkoon. ;)


Niin jotta etuveto ja takapyöräohjaus ;D
Kirjattu
Urheilumallin Harley-Davidson valurautaisilla sylinterinkansilla

jiihuima

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 28
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #33 : 02 Tammikuu 2012, 19:26:52 »

Saakeli, tuli mentyä Peculin kans talliin uudenvuodenaattona, nii lähti taas ihan käsistä. Mitähän tästäki taas tulee...
Kirjattu
Öölari 1966

Jake

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 728
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #34 : 13 Tammikuu 2012, 16:04:29 »

Taisipa rööriksi jalostua tämä..

Kirjattu

Redneck

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 368
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #35 : 13 Tammikuu 2012, 17:05:43 »

No niin .. ja jos pelkäät oman kintun palamista, voihan sopivaan kohtaan laittaa kapean reikäpellin. Saattaisi jopa osua hyvin tuohon suoraan pätkään  :)
Kirjattu
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Rezi

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1726
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #36 : 13 Tammikuu 2012, 19:11:44 »

Linjakas putki ja mukavan näköinen pyörä kaiken kaikkiaan. Hyvin istuva lokari ja asiallisesti sijoitettu tankki. Keskitapit ja slimmimpi sitsi, niin se on siinä.
Kirjattu

Jake

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 728
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #37 : 13 Tammikuu 2012, 19:49:14 »

Rezi: Keskitappeja olen metsästellyt, mutta enpä tiedä onko ne nyt niin välttämättömät. Katsotaan.. Ohuempi penkki ois nätimpi, mutta perse ei kestä jos piedempää matkaa tekee.

Jonkinnäköistä lämpäsuojaa pitää sovitella. Putki on mustasta tehty, joten kiiltävä pelti on varmaan ok.
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7330
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #38 : 13 Tammikuu 2012, 20:29:54 »

...perse ei kestä jos piedempää matkaa tekee....

Miksi ei? Monasti kovempi jakkara on parempi mukavuuden kannalta. Omassa rautapäässä kolmen millin peltipohjan päällä pelkkä nahka - jouset tietty kuten sullakin. Hienosti taittui reissu. Tiiä sitten mikä on pitkä matka mutta ainakin Hki-Imatra meni ihan pelkillä tankkaustauoilla (bensa&öljy ;D).
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Juvakka

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 423
    • picasa
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #39 : 13 Tammikuu 2012, 21:07:40 »

...perse ei kestä jos piedempää matkaa tekee....

Miksi ei? Monasti kovempi jakkara on parempi mukavuuden kannalta. Omassa rautapäässä kolmen millin peltipohjan päällä pelkkä nahka - jouset tietty kuten sullakin. Hienosti taittui reissu. Tiiä sitten mikä on pitkä matka mutta ainakin Hki-Imatra meni ihan pelkillä tankkaustauoilla (bensa&öljy ;D).

Juurikin näin. Lätyskässä miulla on norsunkorvan tapainen istuin, oisko siinä 3mm vaahtomuovi kernin alla ja jouset korvattu kierretangon pätkillä, eikä hanuri oo ollu kipeänä. Pisin veto siinä 500 km ja normi tauot.
Kirjattu
I Want party like Charlie Sheen
https://www.youtube.com/watch?v=gscM2vpUXIc

jyrggä

  • Sr. Member
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 747
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #40 : 13 Tammikuu 2012, 22:54:09 »

sovelissa on jakkarassa pellin päällä sentin fylli ja siinä nahka. penkin alla jonku lasten mönkijän "iskarit", käytännössä niin kovat ettei ne ihahdakkaan vaikka tää mun kaunis muotoinen 120kg vartaloni siinä kuinka hyppis. pisimmät siirtymät tuon penkin kans taitaa olla 700-900km/päivä, jota jatku 5 päivää putkeen parhaimmillaan. Kädet vähän väsy puolan routakuopissa ja samoin ruotsin lapissa paska teillä, mut perse ei.
vertailu kohtana: ajoin kaverin heritagella muutaman sata kilsaa siirtoa kerran, kun herra ei ite kyenny stongiin tarttumaan. Perse puutu ihan järkyttävästi jo alta sadan kilsan. Ja siinä oli sellanen superfylli penkki, niin ku niissä ny monesti just on.
Kirjattu
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ma^ko

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3023
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #41 : 14 Tammikuu 2012, 00:26:38 »

Joskus jonkinverran matkaakin ajaneena, erilaisilla keksinnöillä, niin ei se penkin pehmustus/toppaus oikeasti pelasta yhtään mitään. Jos sitsin muotoilu osuu perseen kanssa yksiin ja ajoasento on muutoin about kohdallaan niin matka taittuu, jollei ole ni sit on ikävää heti ku vähänkin pidempään pitäis matkaa taittaa. Satulan lisäksi perseen puutumiseen vaikuttaa svitusti stonga ja jalkatappien sijainti, pienikin muutos kokonaisajoasennossa voi matkaa ajaessa muuttaa tilannetta huomattavasti.

Jos on hyvin yleinen kattaus, eli niin edessä olevat tapit ettei niistä oikeasti saa mitään tukea vaan niillä voi vain leputtaa klappeja ja hartialinjakorkeudella tai ylempänä oleva stonga(poislukien ehkä niin korkea et siin roikkues ei oikein perse yllä penkkiin) on satulan muotoilun onnistuminen varsin kriittinen juttu ajomukavuudelle.

edit: typojen oikaisuja.
« Viimeksi muokattu: 14 Tammikuu 2012, 11:32:45 kirjoittanut ma^ko »
Kirjattu
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Pietari

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 149
  • Shovelhead-80
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #42 : 14 Tammikuu 2012, 10:35:25 »

Ei  se penkki mitään pehmusteita kaipaa...
Kirjattu

Juvakka

  • Full Member
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 423
    • picasa
Vs: Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.
« Vastaus #43 : 14 Tammikuu 2012, 11:24:58 »

Ei  se penkki mitään pehmusteita kaipaa...
Ei penkki, mutta perse kaipaa eristettä. Miulla oli edellisessä Lättäpäässä Lapio pultattu istuimeksi. Viikon verran palleja jäädyteltyäni piti liimata retkipatja bostikilla eristeeksi.
Kirjattu
I Want party like Charlie Sheen
https://www.youtube.com/watch?v=gscM2vpUXIc

Santtu

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 205
    • Keep the wheels spinning
Kirjattu