Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

El Pee

Tämmöistä täällä, runko korjattu, uutta (käytettyä) osaa keulassa paikoillaan. Meniköhän jotain pieleen kun tuo moottori näyttää aavistuksen pieneltä tuohon runkoon?  :o
Urheilumallin Harley-Davidson valurautaisilla sylinterinkansilla

Webmaster

Lainaus käyttäjältä: El Pee - 02 tammikuu 12, 17:18:59
Meniköhän jotain pieleen kun tuo moottori näyttää aavistuksen pieneltä tuohon runkoon?  :o
Ja jos oikein erikoista moottorin asennusta haet, niin laita just noin päin runkoon. ;)

El Pee

Lainaus käyttäjältä: Jarppi - 02 tammikuu 12, 17:28:37
Lainaus käyttäjältä: El Pee - 02 tammikuu 12, 17:18:59
Meniköhän jotain pieleen kun tuo moottori näyttää aavistuksen pieneltä tuohon runkoon?  :o
Ja jos oikein erikoista moottorin asennusta haet, niin laita just noin päin runkoon. ;)


Niin jotta etuveto ja takapyöräohjaus ;D
Urheilumallin Harley-Davidson valurautaisilla sylinterinkansilla

jiihuima

Saakeli, tuli mentyä Peculin kans talliin uudenvuodenaattona, nii lähti taas ihan käsistä. Mitähän tästäki taas tulee...
Öölari 1966

Jake


Redneck

No niin .. ja jos pelkäät oman kintun palamista, voihan sopivaan kohtaan laittaa kapean reikäpellin. Saattaisi jopa osua hyvin tuohon suoraan pätkään  :)
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Rezi

Linjakas putki ja mukavan näköinen pyörä kaiken kaikkiaan. Hyvin istuva lokari ja asiallisesti sijoitettu tankki. Keskitapit ja slimmimpi sitsi, niin se on siinä.

Jake

Rezi: Keskitappeja olen metsästellyt, mutta enpä tiedä onko ne nyt niin välttämättömät. Katsotaan.. Ohuempi penkki ois nätimpi, mutta perse ei kestä jos piedempää matkaa tekee.

Jonkinnäköistä lämpäsuojaa pitää sovitella. Putki on mustasta tehty, joten kiiltävä pelti on varmaan ok.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jake - 13 tammikuu 12, 19:49:14...perse ei kestä jos piedempää matkaa tekee....

Miksi ei? Monasti kovempi jakkara on parempi mukavuuden kannalta. Omassa rautapäässä kolmen millin peltipohjan päällä pelkkä nahka - jouset tietty kuten sullakin. Hienosti taittui reissu. Tiiä sitten mikä on pitkä matka mutta ainakin Hki-Imatra meni ihan pelkillä tankkaustauoilla (bensa&öljy ;D).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Juvakka

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 13 tammikuu 12, 20:29:54
Lainaus käyttäjältä: Jake - 13 tammikuu 12, 19:49:14...perse ei kestä jos piedempää matkaa tekee....

Miksi ei? Monasti kovempi jakkara on parempi mukavuuden kannalta. Omassa rautapäässä kolmen millin peltipohjan päällä pelkkä nahka - jouset tietty kuten sullakin. Hienosti taittui reissu. Tiiä sitten mikä on pitkä matka mutta ainakin Hki-Imatra meni ihan pelkillä tankkaustauoilla (bensa&öljy ;D).

Juurikin näin. Lätyskässä miulla on norsunkorvan tapainen istuin, oisko siinä 3mm vaahtomuovi kernin alla ja jouset korvattu kierretangon pätkillä, eikä hanuri oo ollu kipeänä. Pisin veto siinä 500 km ja normi tauot.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

jyrggä

sovelissa on jakkarassa pellin päällä sentin fylli ja siinä nahka. penkin alla jonku lasten mönkijän "iskarit", käytännössä niin kovat ettei ne ihahdakkaan vaikka tää mun kaunis muotoinen 120kg vartaloni siinä kuinka hyppis. pisimmät siirtymät tuon penkin kans taitaa olla 700-900km/päivä, jota jatku 5 päivää putkeen parhaimmillaan. Kädet vähän väsy puolan routakuopissa ja samoin ruotsin lapissa paska teillä, mut perse ei.
vertailu kohtana: ajoin kaverin heritagella muutaman sata kilsaa siirtoa kerran, kun herra ei ite kyenny stongiin tarttumaan. Perse puutu ihan järkyttävästi jo alta sadan kilsan. Ja siinä oli sellanen superfylli penkki, niin ku niissä ny monesti just on.
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ma^ko

#41
Joskus jonkinverran matkaakin ajaneena, erilaisilla keksinnöillä, niin ei se penkin pehmustus/toppaus oikeasti pelasta yhtään mitään. Jos sitsin muotoilu osuu perseen kanssa yksiin ja ajoasento on muutoin about kohdallaan niin matka taittuu, jollei ole ni sit on ikävää heti ku vähänkin pidempään pitäis matkaa taittaa. Satulan lisäksi perseen puutumiseen vaikuttaa svitusti stonga ja jalkatappien sijainti, pienikin muutos kokonaisajoasennossa voi matkaa ajaessa muuttaa tilannetta huomattavasti.

Jos on hyvin yleinen kattaus, eli niin edessä olevat tapit ettei niistä oikeasti saa mitään tukea vaan niillä voi vain leputtaa klappeja ja hartialinjakorkeudella tai ylempänä oleva stonga(poislukien ehkä niin korkea et siin roikkues ei oikein perse yllä penkkiin) on satulan muotoilun onnistuminen varsin kriittinen juttu ajomukavuudelle.

edit: typojen oikaisuja.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Pietari


Juvakka

Lainaus käyttäjältä: Pietari - 14 tammikuu 12, 10:35:25
Ei  se penkki mitään pehmusteita kaipaa...
Ei penkki, mutta perse kaipaa eristettä. Miulla oli edellisessä Lättäpäässä Lapio pultattu istuimeksi. Viikon verran palleja jäädyteltyäni piti liimata retkipatja bostikilla eristeeksi.
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js