Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Talleissa tapahtuu. Kuvia Finnbikerssilaisten projektipyöristä.

Aloittaja Kiwi, 23 joulukuu 11, 17:17:09

« edellinen - seuraava »

Kapteeni sika

Juu perkule, ja ilmeisesti käyttämätön. Löyty kaverin romukopasta. Saas nähä saako pikku vaivalla sovitettua alasaranavarteen, sellasen mä ilmeisesti tarvin.

Enskakoppa siunattu pakettiin ohuella hylomaarikalvolla. Jos vuotaa jostain niin....     sit se vuotaa. Jonkinverran nähnyt vaivaa enskan tiivistämiseen.

Sen verran kaivan verta nenusta että kokkeilen tinata kytkinvaijerin uusiks. Katkasen hopeella juotetun nipan veks ja tinaan messinkiholkin vaijerin päähän, ja tinaa ainoastaan vaijerin päähän. Holkkia sopii kahvaan parisen senttiä ja se loppuosa toimii ohjurina. Vaijerin taittuvaan kohtaan ei siis tule tinaa josta se murtuu.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 03 tammikuu 15, 18:41:46
Vaijerin taittuvaan kohtaan ei siis tule tinaa josta se murtuu.
Tää ongelma on ainoastaan hopealla. On sen verran kovempaa. Vaikka tina juoksisikin vaijeria pitkin, sillä ei oo väliä. Se tina vaan antaa periksi ja hiljakseen murenee veks.
Toivottavasti onnaa. Mä en oo onnistunu tinaa näitä valmiita tarvikevaijereita kuin satunnaisesti. Vaikka käyttäis millasia juoksutteita. Oon yrittäny putsaa jopa suolahapolla. Oon kokeillu myös koritinan pohjustusainetta (jossa on jotain happoa aika paljon). Kun ei ikinä tiedä mitä vaijeria on käytetty. Mut kun hommaa alan liikkeistä oikeaa tinaukseen tarkotettua vaijeria, homma pelaa hyvin.

Spöke

Etkös sä Hessu tilaillut briteistä vaijeritarvikkeita? Carrotcyclesillä näkyi olevan teflonlinereilla kuoria ja vaijereita kolmessa eri koossa. Mä en tajunnut niistä mitään, kun ei ollut halkaisijoita ilmoitettu. Ja siellä oli myös nippelitinaa. Onko käryä noista kokomerkinnöistä?
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Kapteeni sika

Kiitokset infosta Hessu.

Kattelin juutuupasta pätkiä ja siä poijjaat upotti vaijerinpään nippoineen juotosnesteeseen(? mulla on sellasta motonetin litkua) ja sit se upotettiin sulaan tinaan ja annettiin olla siellä ~mintsa. Aattelin kokeilla.

On kyllä ruuvattavia nippojakin muutama varalla ettei tarvi lavettia tilata ajokaudella sen takia ja eiköhän se tehdastekonen vaijerikin tule ostettua. ;)

Mutta toi osista koottava vaijeri kiinnostas jos osia saa.

Hessu

Mä oon ostanu noita Venhilliltä http://www.venhill.co.uk/ Siellä homma pelaa vaijerin halkaisijan mukaan. Kieltämättä toi porkkanapyörän luettelo on vähän outo.
Myös moposport myy vaijereita ja nippoja, mutta ei teflonsisuksisia. Eli halpispaskaa.

Kapteeni sika

Tänks linkistä.

Siellä oli videopätkä kuinka "trumpettinippa" asennetaan oikeaoppisesti. Vähän tota tyyliä aattelin kokkeilla jos saan vanhan vaijerin siivottua rasvoista, tollasta työkalua ei kyllä ole. Stormillakin on kyseisiä nippoja.

https://www.youtube.com/watch?v=g_273vfLLa8

Kapteeni sika

...jos ymmärsin oikein niin sinkittyä vaijeria suositellaan diy asennuksiin, mahtaako pilikan 3mm:n vaijeri olla kelvollista? 10:n metrin pätkä ei maksas paskaakaan.

Kapteeni sika

Testivedos. Motonetin 3mm vaijeria ja molemmissa päissä sorvattu messinkinippa.

Dippaus ensin "juotosnesteeseen" ja sen jälken sulaan tinaan. Näyttäs pysyvän kun tauti. Kuvan nippa vielä siivoomatta törröttävistä, taivutetuista vaijerin säikeistä, niiden tarkoitus on tehdä solmua joka sitten lukitaan tinalla.

Kuvassa myös dippiastia, alumiininen tulppa jossa renkaan tasapainotustinaa.

Takuulla pysyy niin kauan kun irti lähtee.

Aparaatti

Jossakin noista videoista tekee nipan suoraan tinasta. Varmasti tulee yhtä pysyvä mutta eikös sen tinan kuvittelis kuluvan hankauksessa aikas nopsaan?

Kapteeni sika

Noi kuoret on Barnetin vaijerista ja siinä oli kytkimen pään nippa sellanen että vaijeria oli ensin mytyssä (joku vastaava kun linkin Bird Caging työkalulla tehty) ja siinä oli vaan tinalunssi päällä. Eli kyl se varmaan vähän jarrua vaatii että lunssi pysyy kohillaan, luulen.

Noissa omavalmistenipoissa on vielä ulommat päät avarrettu tötterölle, eli siinä on sellanen knööli päässä ettei se vaijeri ehjänä läpi tule. Sama kartio on trumpettinipoissa.

Saas nähä kuinka toi kestää käyttöä.

PK-67

Siis renkaan tasapainotustinaa? tasapainoissa ei käytetä tinaa vaan vanhemmissa on lyijyä(pemeä) ja nykyisin käytetään sinkkiä (kovaa).

Kapteeni sika

Sellasia tarrapainoja mitä käytetään esim aluvanteissa, tai ainakin on käytetty. SN leimalla. Narskuu kun katkoo sivuleikkurilla. On mulla vanhanliiton renkkuakin vissiin sata kiloo, otin talteen ennen kun ne kiellettiin ja sinkki tuli tilalle.

hazzinen

mulla on semmosia wanhan liiton lyijysiä rengaspainoja, yhen nykäsin vaijerin päähän ihaa pihdeillä litistäen ja siinä se on möllöttäny ny usiamman vuoden. paitti että mulla se on vain estämässä sitä vaijerin purkautumista.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

Eepo

fxstc -89

nostokurki

Tuollaiset vaimentimet askartelin sportsteriin vapaapäivän kunniaksi, alkuperäistä muotokieltä mukaillen... Ja iltapuhteina vielä kotitallissa sorvailin noihin huilut sisälle. Melko maukkaat jytinät :)

Niin, ja tervehdys kaikille, onhan tämä ensimmäinen postaukseni tälle foorumille.
-99 fat boy evo, -08 xl883