Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1964 rautikseen uudempi öljypumppu

Aloittaja hdkaide, 01 toukokuu 09, 15:04:24

« edellinen - seuraava »

hdkaide

onko kenelläkään kokemusta 52-66 öljypumpun vaihdosta, 67-76pumppuun. varaosakirjan mukaan tarvitsee pieniä muutoksia??? olen vertaillut pumppuja, rattaiden koossa on eroja sekä joissakin kanavien koossa.huohotus venttiilissä on isommat reijät, ajoitusmerkit ovat samassa kohdassa  netistä kyllä löytyy kaikenlaista tietoa, mutta kun tuo längvitsi ei ole oikein hallussa.

Kokkonen

Ei ole kokemusta, mutta tiiviste pumpun ja koneen välissä on sama, joten senpuoleen näyttää hyvältä. Tarvikeluettelossa sanotaan että VOI vaatia pieniä modofikaatoita. Jollain ameriikanfoorumilla eräs heppu mainitsi, että käy suoraan, mutta ei se mikään sellaisen vakuuttava kommentti ollut. Kokeilemaan.  :-\
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

börje

Yhdeksänkymmentäluvun puolessa välissä, kun noita vanhoja öljypumppuja ei uustuontantona saanut, laittoi Artmotorin Jarmo evon pumpun Sarin '62:een. Meikä toi englannista pumpun, joka maksoi silloin siellä vain n.900 mk ja suomessa tuhansia!! (Se oli ennenkuin eurooppaan tuli tää tasahintasysteemi) Runkoon piti tehdä vekki ja pyörimissuunta vaihtaa jne. Hyvin toimi. En tiedä missäpäin pyörä nykyään on, mutta toivottavasti toimii vieläkin.

hdkaide

uskaltauduin sitten vaihtamaan uudemman öljypumpun -64 rautikseen. olen ajanut n.3000km ja olen tyytyväinen. öljynpaine mittari on kannessa ja hyvät paineet näyttää kylmänä ja haaleana. ilmeisesti huohotuksen ajoituskin on kohdillaan, vaikka uudemassa pumpussa on isompi se huohotusreikä.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: börje - 08 kesäkuu 09, 16:29:56
Yhdeksänkymmentäluvun puolessa välissä, kun noita vanhoja öljypumppuja ei uustuontantona saanut, laittoi Artmotorin Jarmo evon pumpun Sarin '62:een...

Mä tätä ihmettelin aikoinaan kun ensimmäistä kertaa luin enkä ymmärtänyt miten moinen konversio voi ylipäätään olla mahdollinen. Nyt sitten tajusin että Börje ilmeisesti tarkoittaakin evoBIGTWININ pumppua? Nimittäin samaa vaihtoehtoa pähkäilly tässä omassa pienessä päässäni.

Hyvä että Kaidellakin homma pelittää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mopopoika -65

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 syyskuu 10, 08:34:45
Lainaus käyttäjältä: börje - 08 kesäkuu 09, 16:29:56
Yhdeksänkymmentäluvun puolessa välissä, kun noita vanhoja öljypumppuja ei uustuontantona saanut, laittoi Artmotorin Jarmo evon pumpun Sarin '62:een...

Mä tätä ihmettelin aikoinaan kun ensimmäistä kertaa luin enkä ymmärtänyt miten moinen konversio voi ylipäätään olla mahdollinen. Nyt sitten tajusin että Börje ilmeisesti tarkoittaakin evoBIGTWININ pumppua?

Eikös se evo ole aina evoBIGTWIN ja uudemmasta sportsterista puhutaan evosportsterina - itse kirjoitan sen vielä yhteen.

Mä en ainakaan vielä yhdeksän vuoden kokemuksella osaa puhua evosportista evona.  ;)
Aake
XLH -84

Hemuli

Kyllä mun mielestä sportsteritopikissa olisi hyvä muistaa mainita jos puhutaan vääräuskoisten laitteista. Jos puhutaan sportin öljypumpusta ja samaan hengenvetoon mainitaan evo niin kyllä mä ainakin ajattelen evoSPORTSTERIA. Mutta jätetään ne hiukset halkomatta, pääasia että kaikki tajus.

Raimo-Raato

Pakko todeta että Rautapää on rautis. Evolution sportster on Spåra! ja evo BT on joko PeeTee tai EvoPeetee. Ja mä olen oikeessa koska olen savolainen  ;D

Kukas kelju tänne on koodannut ominaisuuden joka muuttaa spåra (oikein kirjoitettuna kotimaisella oolla) sanan sportsteriksi automaagisesti???  :-[ Milläs teitä herkkiksiä nyt ärsyttää ja provosoi?  ::)
A.K.A. Rambe

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 07 syyskuu 10, 15:12:16...Kukas kelju tänne on koodannut ominaisuuden joka muuttaa spåra (oikein kirjoitettuna kotimaisella oolla) sanan sportsteriksi automaagisesti??? ...

;D ;D ;D

börje

Sorry, että saitte väärän käsityksen, mutta evoSportsterin öljypumpusta on kyse.

Lapioukko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 syyskuu 10, 15:19:10
Lainaus käyttäjältä: Raimo-Raato - 07 syyskuu 10, 15:12:16...Kukas kelju tänne on koodannut ominaisuuden joka muuttaa spåra (oikein kirjoitettuna kotimaisella oolla) sanan sportsteriksi automaagisesti??? ...

;D ;D ;D

Tässä on esittelyssä SPÃ...RA.

Lapinlahden Linnut: Ohje landelle (1990)

8) 8) 8)

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: börje - 07 syyskuu 10, 15:30:32
Sorry, että saitte väärän käsityksen, mutta evoSportsterin öljypumpusta on kyse.

No NYT mä sitten vasta olenkin ihmeissäni -nimittäin bigtwinin pumpun asentamisen olisin vielä ymmärtänyt mutta evosportin... Huhhuh, täytyypä oikein sovitella kumpaakin siihen lohkonpuolikkaaseen. Jotenkin vaan tuntuu että evosportin pumppu olisi huomattavasti hankalampi sovellus.

börje

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 syyskuu 10, 16:07:18
Lainaus käyttäjältä: börje - 07 syyskuu 10, 15:30:32

No NYT mä sitten vasta olenkin ihmeissäni -nimittäin bigtwinin pumpun asentamisen olisin vielä ymmärtänyt mutta evosportin... Huhhuh, täytyypä oikein sovitella kumpaakin siihen lohkonpuolikkaaseen. Jotenkin vaan tuntuu että evosportin pumppu olisi huomattavasti hankalampi sovellus.

Joo, se oli sillon kun rautiaisen pumppu oli obsolete...

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 07 syyskuu 10, 15:19:10

;D ;D ;D

Ei saatana Hemuli...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

No niin, molemmat pumput kädessä ja täytyy kyllä sanoa että melkoinen mestari se joka evosportsterin pumpun vanhaan rautiaiseen sovittaa.

Pulttijaon teko ei liene ongelma, samoin paluun ja syötön järjestäminen onnistuu ja lohkossa olevan reiän saa aina jyrsittyä sopivan kokoiseksi. Mutta mistäs keksitään tarpeeksi pitkä akseli jolla käyttöratas saadaan tarpeeksi korkealle? Ja mistä sopiva ratas joka pyörii toiseen suuntaan?