Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Hyvälaatuiset käsityökalutt hakusessa

Aloittaja MacAllu, 24 elokuu 11, 01:30:00

« edellinen - seuraava »

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 tammikuu 12, 12:21:20
Voishan sen sorvissakin kyhätä, ei vaan tuu kestämään kun noin oikeet työkalut on vähän eri materiaaleista tehty ja vielä karkaistu päälle.

Ei se vaseliini sieltä mihinkään häviä jos ei ole vesiliukoista. Tai sitten on pesty joka kerta painepesurilla oikein tunteella. Muistele nyt niitä sun softailinkin laakereita - olihan niissäkin vielä rasvat vaikka niitä ei oltu tarkistettu viimeiseen 20 vuoteen.
Voihan ne tehdä oikeasta materiaalista ja karkaisuttaa.
Eikä se oo mitään salaseuratoimintaa. Kysymällä selviää...

Kyllä mullakin tuppaa emäakselin laakereista rasvat kadota. Sen takia rystyssä onkin niille rasvanippa.

Hemuli

Voi toki mutta pointti olikin että kun sellaisia on saatavana suoraan kaupan hyllyltä eikä ne edes maksa satasia niin kannattaako nähdä vaivaa? Tietty itse tekeminen on aina kivaa ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

masa

LainaaParas työkalusarja-hankintani on ollut n. 20v sitten ostettu Stanley'n 1/4" hylsysarja - kaikki osat vielä tallessa vaikka onkin ollut ahkerassa käytössä. Eikä vielä merkkiäkään hylsyjen tai vääntimien väsymisestä.
Stanley kestää jos hajoaa ei toimi muutkaan laatu kalu on kokeiltu,samaa settiä Facomin kaa mikä on ainoo hyvä viinin kaa mikä ranskanpullan maasta tulee.

Naattori

Kaikki pihdit oon lopulta vaihtanu knipexiin. Eron kyllä huomannut selkeästi verrattuna halpoihin motonet/bilteman maahantuomiin pihteihin. Etenkin lukkorengas-, sekä siirtoleukapihdeissä ero ollu huomattava.

kkuula

Kyllä noissa laatutyökaluissa vaan on ihan oma tuntuma. Hieman jäin miettimään mihin tästä keskustelusta unohtui Hazet?
Perus kiintoavaimista ainakin omaan käteeni istuu stahllwille openbox 13 ja hazet 600N.
Hazetin 880N-1 pieni 3/8 hylsysarja on yksi eniten käyttämäni työkalusarja niin mopon kuin autonrassuussa. Pitäisi vaan hommata tuumainen hylsysetti tuon avuksi.

Jos joku meinaa että siirtoleukapihdeillä ei tee paljoa mitään niin silloin ei ole vielä knipexiä kokeillut.. Tekee muuten ehdottomasti parhaat siirtoleukapihdit joita ilman olisi moni remontti käynyt vaikeaksi.

Joskus ostin clasulta setin ( http://www.clasohlson.com/fi/Hylsyavainsarja,-19-osaa-1-2%22/30-8610 ) jossa oli hylsyt ja räikkä ja hylsyjen tuntuma kyllä yllätti, enkä toistaiseksi ole parempia hylsyjä kaivannut ja kestäneetkin ovat vaikka perus vääntövarsi autoremonteissa on semmoset 40-60cm  :) räikkä tuossa setissä oli jotenkin aika onneton..
Tuon ameriikan pyörän kun ostin niin heti puuttui tuumaset avaimet ja käteen jäin klasulta setti kiintoavaimia http://www.clasohlson.com/fi/Kiintoavainsarja-Cocraft/40-8984 ja ovat varmaan jonkin laatumerkin/mallin kopioita kun ovat mukavasti käteensopivia, tosin kestävyydestä ei vielä tiedä.

Kuusiokolo ja torx avaimissa on halpiksista senverran huonoja kokemuksia ettei niitä tule tähän taloon pinpong versiona enää. Kunnollisella kuusiokoloavaimella ei ole vaaraa itse avaimen nylppääntymisesä tai katkeamisesta.
Sportster vm.87 Vantaa

Motomatti

Ohlsonin Clasun Cocraft-merkistä ei sitten olekaan kuin huonoa kerrottavaa joten en kerro että ei syyllistettäisi bisneksen teon haittaamisesta. Saman firman jenkatapit/pakat toimivat pehmeille metalleille oikein hyvin....

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: kkuula - 25 elokuu 14, 20:34:36
Tekee muuten ehdottomasti parhaat siirtoleukapihdit joita ilman olisi moni remontti käynyt vaikeaksi.

Hyvät, mut mun mielestä parhaat tapaamani on Bahcon wanhat siirtoleukapihdit, joissa leuan siirto on Bahcon jakoavaimista tutulla rullalla, ei niitä vaan enää mistään saa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Piese

Bahcoja saapi vaikka Kärkkäisen nettikaupasta tai sitten Tooloutletistä.

ma^ko

Ei saa "oikeita" Bahcoja, kiinalaisia Bahcon nimellä myytäviä saa...

Don Quijote

Hommasin hiljattain biltsun setin korvaajaksi Craftsman -merkkisen hylsysetin. Muutaman kuukauden käyttökokemuksella vaikuttaa varsin pätevältä semi-pro sarjalta. Löytyy tuumaiset ja milliset hylsyt, pitkänä ja lyhenä, 6- ja 12-kulmaisina ja kolmella erikokoisella räikällä. Lisänä vielä torxeja, tuumaisia ja millisiä lenkkejä yms. pikkusälää ja kätevä boksi kaikelle. Räiköissä on mukavan tiheä, lähes portaaton hammastus ja kaikki osat tuntuvat olevan varsin mittatarkkoja, ainakin biltsun sarjaan verrattuna. Vaikka kyllä silläkin setillä melkein 10 vuotta tuli touhuttua ja nyt se jatkaa eloaan tallikaverilla  :)

Tämä merkki oli mulle ennen tuntematon, jenkeissä sitä myydään ainakin paikillisessa k-raudassa eli Searsilla. Valikoimaa löytyy joka lähtöön, mm. H-D logoilla varustettu oranssi työkaluvaunu täynnä työkaluja  ;D

--> http://www.craftsman.com/shc/s/dap_10155_12602_DAP_Harley-davidson-tool-storage?adcell=Cm_gNav_Storage

Mulla on tämä sarja --> http://www.craftsman.com/craftsman-258-pc-mechanic-s-tools-set/p-00931783000P

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

ma^ko

Craftsmanit o muutoin ihan ok, mut usein vähän krouveja ja karskeja mitoitukseltaan. Itse työkalut siis, ei avainvälit. Haittaa ahtais mestoissa.

Jauhoparta

Täältä päin kiitokset menee bahcon kaluille, siis näille uudemmille. Työmaalla paukuttanu samalla sarjalla  kohta 7 vuotta, yhtä ruuvikärkeä vaille ehjiä kaikki. Ja on saanu todella kovaa väkivaltaa ja vääryyttä osakseen. Kotio hommasin saman setin ja hintaa jäi 170 euroa. Boxo ei mun mielestä ole mikään hyvä, paitsi niitten vaunut. Ruuvareissa mulle ykkönen on jo kauan ollut Wera. En kyllä löydä Stahlwillestä ja Gedorestakaan mitään vikaa, tuppaa vaan hinta karkaamaan hiukan budjetista. Pappavainaan oppi on toiminu mulla hyvin. Eli köyhällä ei ole halpaan varaa. Joskus sitä silti erehtyy kaupasta romumetalliakin ostamaan  >:(

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Jauhoparta - 03 marraskuu 14, 16:35:32...Boxo ei mun mielestä ole mikään hyvä, paitsi niitten vaunut...

Boxon työkalut on ihan normaalia taiwan-laatua - ei mitään Eurooppalaisiin verrattavaa mutta menee harrastekäytössä todella hyvin. Näkeepä niitä ympäri maata myös ihan korjaamokäytössä. Jekku piileekin siinä että firma joka omistaa tuon tuotemerkin ei valmista mitään muuta kuin kalusteita - eli työkaluvaunuja, pöytiä ja kaappeja - ja työkalut tulee normaaliin taiwanintapaan kerättynä muilta valmistajilta.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jauhoparta

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 04 marraskuu 14, 09:55:09
Boxon työkalut on ihan normaalia taiwan-laatua
No se selvittää miksi ne ei työmaalla kestänyt, varsinkin ruuvikärjet oli aika pehmosta

Unohdin edellisessä viestissä kehua Bilteman "parempia" kaluja. Ovat oivia harrastekäyttöön. Myös Lidlistä 10 vuotta sitten ostettu torx-sarja on palvellu paremmin kuin hyvin. Kärjet kestäny akkupyssyllä paukutuksenkin moitteetta.

013

Tavalliset kärkihylsyn voi korjata lyömällä tuurnalla rikkinäisen bitsin pois hylsystä ja painamalla vaikka ruuvipenkissä laadukkaamman bitsin rikkinäisen tilalle.
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.