Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Hayden M6-XL5 automaattinen enskankiristin?

Aloittaja Jake, 22 elokuu 11, 13:56:26

« edellinen - seuraava »

Jake

Laitoin keväällä omaani automaattisen kiristimen, kun en jaksanut kuunnella enskaketjun helinää. Kilikali loppuikin, mutta alkoi uudestaan pahempana pari viikkoa sitten. Tarkistin ketjun kireyden ja löysällähän se on  >:(

Automaattikiristin lienee antautunut. En voinut vielä pyörää atomoida, kun pitää kotia päästä..

Kaveri mulle tuota kampetta suositteli ja itsellään ilmeisesti toiminut hyvin, kun ei ole valittanut.

Onko muilla kokemuksia? Onko mahdollista, että kiristin olisi vain pois paikoiltaan ja paikoilleen laitettavissa? Kyselen etukäteen, että tiedän kaupasta kysellä kiristintä enskan tiivisteen lisäksi..

Jake

Itse itselleni vastaten:

Jousi poikki. Laitan uuden ja katotaan kauanko kestää..

Hemuli

Mä en ole oikein ymmärtänyt noiden automaattikiristimien hyötyä. Ehkä mulla vaan tulee niin vähän kilometrejä vuodessa että tarvetta säätämiseen ei ole ollut normi talvihuollon lisäksi.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

maraboy

mikähän mahtaa olla tuon enskaketjun normaali käyttöikä kilsoissa?
leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä

Hemuli

Kilsoista en tiedä, aika kestävää kamaahan noi on kun jatkuvassa öljykylvyssä ovat. Kerran olen nähnyt vaihtokelpoisen vitjan kun kaveri purki 90-luvun puolenvälin sportin enskan, ketju antoi niin paljon sivusuunnassa niin paljon periksi että kytkinrummun sai pois laatikon akselilta eturatasta irrottamatta. Normaalistihan se ei senttiä enempää liiku ilman että eturatasta vetää samalla ulos.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jake

Mä tuon automaattisen kiristimen laitoin, että sais enskan kilinät eliminoitua. Alkuperäisen kiristimen kanssa meteliä oli aina, vaikka kuinka olisi kiristykset manuaalin mukaan. Tuon tomaatin kanssa ketju ei äännä yhtään.

Kai se on HD:n kanssa pahasta olla liian neuroottinen kilinöistä ja naputuksista.. :-\