Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Chaos Mönger 2.1

Aloittaja TEKE, 13 heinäkuu 11, 12:50:21

« edellinen - seuraava »

TEKE

Moro.
Sitä zodiain blackboxia(741399) oon aikomas asentaa, mut sähköt viel hieman aiheuttaa harmaita hiuksia(veitsellä leikattuun kaljuun,hahaha).

Kukaanhan ei oikeasti tajua sähköstä muuta kuin sen että ' soon sinistä ja sattuu`, ainakaan noista tallikavereista. Toki merkkaa leikkaa liitä -kytkennät onnistuu ja niitä itsekkin olen harrastanut. Muttakun komponenteista aletaan itse veteleen piuhoja niin....joten frendin neuvosta piirsin kaavan ja nyt saattekin nauraa partaanne (ja toivottavasti jos joku on päin prinkkalaa, niin neuvoisitte,) arvon finnbikerssien sähkögurut



Kyseessä siis 95 sportster ja pannaan alle viel kuva .Projektiakin saa toki arvostella, mut noi sähköt enempi kiinnostaa(täs vaihees kautta,hahahah)



Edit:liitän tän tänne projekti jupinoihin kun ton mopotuksen kuvankin lisäsin.

Hemuli

Hyvältähän tuo näyttää. Yksi asia vaan mitä en ymmärrä - miksi pyörän kaikki sähköt pitää kierrättää startin kautta? Tehdashan tekee sen samalla tavalla, eihän siinä mitään muuta vikaa mutta kun näissä tuppaa aina ajoittain noi akulta startille menevät kaapelit happanemaan poikki niin samalla menee sitten pyörän kaikki muutkin sähköt. Itse vetäisin akulta suoraan pääsulakkeelle johdon kulkematta startin kautta. 
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

JPP

Tämän sähkökaavion mukaan oon tehnyt kolmet sähköt. Yksinkertainen ja hyvä: http://www.mmaf.fi/forum/index.php?action=dlattach;topic=293.0;attach=95;image

Hemuli

#3
Katos, toi on päätynyt ihan julkiseen jakeluun... On meinaan yksi ensimmäisiä mitä aikoinaan tein joskus kymmenisen vuotta sitten 8). Oliko tää siinä artikkelissa joka julkaistiin aikoinaan Kopterissa? Siinähän oli toinenkin mun tekemä just näitä brainboxeja varten.

Edit: Löytyi koko tarina joka kannattaa lukea kokonaisuudessaan, siinä on aika selkeästi kerrottu sähkönkulun perusteista.

http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=293.0

Linkin takaa löytyy myös toinen piirtämäni kaavio josta edellä jo mainitsin:

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

TEKE

Kiitokset vastauksista ja linkeistä.
Homma siirtyy viikendiin koska tänään täyttyy melkein 30 vuoden odotus kun näen vihdoinkin GBH:n livenä.

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 13 heinäkuu 11, 13:10:07
Hyvältähän tuo näyttää. Yksi asia vaan mitä en ymmärrä - miksi pyörän kaikki sähköt pitää kierrättää startin kautta? Tehdashan tekee sen samalla tavalla, eihän siinä mitään muuta vikaa mutta kun näissä tuppaa aina ajoittain noi akulta startille menevät kaapelit happanemaan poikki niin samalla menee sitten pyörän kaikki muutkin sähköt. Itse vetäisin akulta suoraan pääsulakkeelle johdon kulkematta startin kautta. 

Mun kohdalla homma meni niin et istahdin tallin terassille clymerin, zodiacin ohjeen  ja tupakkiaskin kera ja aloin piirteleen. Joten ei yllätys et alkupiuhat meni samanlailla kuin tehtaan versioissa. :D

TEKE



  Koeajolenkki heitetty ja muutamat pikkuviat paikallistettu.

TEKE


Jarrutesti läpi. jesh!!

Hemuli

No mikä ettei menis, testasithan itse ennen testiin menoa että tehoa riittää ;D...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

TEKE

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 10 elokuu 11, 23:17:05
No mikä ettei menis, testasithan itse ennen testiin menoa että tehoa riittää ;D...

Hahahahaha. joo ja ennen omia testejä myös varmistin että katsojia on tarpeeksi paikalla ja että asfaltista löytynee irtohiekkaa..... ;D

TEKE

#9
 Asfalttiin tutustumiset jatkuu...Tänään sovittu duunin jälkeen muutoskatsastus joten prätkällä töihin.
Pientä sadetta ja eikös vaan liikenneympyrässä tule linja-auto kolmion takaa eteen "isomman oikeudella" joten turvat. Oikea poski, siis se missä on jarrunestesäiliö ja jarrupedaali kii murtui...
onneks tallikaveril on jossain sama osa joten tänään shit kuitenkin "livistäminen" töistä aikaisemmin.
Kyllä vituttaa ja dösäkuski ei edes pysähtynyt ... ???

edit:eipä osaa löytynyt...

TEKE

aye
Käytin eilen mopoa muutoskatsastuksessa paikallisessa (toki puhelinsoitolla kilpailutin ;halvin 43 euroa). Paikan päällä konttoristi sanoi et katsastaja haluaa puhua mun kaa. Joten katsastajan luo joka sanoi et tutkii koko pyörän, noh sehän mulle sopi ihan hyvin. Ilmoitin etukäteen katsastajalle et olin aamulla liikenneonnettomuudessa kun dösä tuli kolmion takaa eteen,  joten jarrupedaalin ja jalkatapin kiinnitys on murtunut ja takavalo ei toimi.  Kysyi onko pakokaasutestiä tehty ,johon sanoi ettei ole eikä tehdä koska kyseessä orkkisputket.
Takaisin kassalle jossa konttoristi sanoi  97 euroa,johon minä et en maksa kuin 43 euroa joka puhelimessa sanottiin tai konttori vaihtuu. Kävi neuvottelemassa jonkun kaa ja maksoin 43 euroa.
Jarrutestin tulokset oli lähetetty testmill/pentanovan toimesta etukäteen konttorille(Kiitos Ari  W ja MMAF) joten lähettiin tutkimaan mopoa. Ensimmäinen kommentti oli et etulokasuoja puuttuu ja siitä sitten pieni riita päälle koska en tätä hyväksynyt. Kerroin kaivavani factat esiin, ni nälväili MMAFista…
hylkysuoritukset siis oli:
-Roiskesuoja puuttuu edessä
-Rekisterikilven sijoitus virheellinen(ei mitannut mitenkään)
-Rekisterikilven valo ei hyväksyttyä tyyppiä(ei ensin huomannut edes koko valoa,semmonen ”pultti-ledi”)
-Takaheijastin (jeps, olin semmoisenkin laittanut ihan katsastajan mieliksi ) ei hyväksyttyä tyyppiä
-Takavalo ei hyväksyttyä tyyppiä
-Suuntavalo ,sijoitus virheellinen edessä vas. ja oikealla.( fack, olin laittanut HD:n orkkis etuvilkut, ne saatananmoiset moukarit, joten tää tuli aikas yllätyksenä. On meinaan semmoset stobovalot et kun sen lyö päälle ni koko talli vilkkuu..)
jeps, suurin osahan näistä täysin omia mokia kun en niitä E merkintöjä tarkkaillut osia laittaessani enkä mittanauhan ja astemitan  kera asentanut .
Ainoot mitkä harmitti oli etulokari , etuvilkut ja se et merkkas alkukäyrät vaihdetuksi (kun kerroin et oon rälläköinyt sen välikappaleen irti) sekä ettei mun vitsinä laitettu takaheijastin saanut hymyä huuliin.hahaha
Katsastajaa ei siis kiinnostanut lainkaan runkomuutos(jonka kerroin olevan omaa tekoa) eikä vilkkujen/valojen toimivuus. Pelkästään E merkinnöillä mennään…lisäksi katsastaja jätti merkkaamatta muutamat aivan selvät muutokset.
Älkää nyt pyörtykö;  mut todellakin sanoin et eiköhän merkata prossat oikein,  koska mun säkällä tuolla liikenteessä mut pysäyttää semmoinen mies, joka oikeasti ymmärtää näistä ja näkee nyt merkkaamattomat muutokset samointen. Aika hyvä ilme katsastajalla. Hahahahaha
Mielestäni katsastaja oli oikein asiallinen(poislukien nuo mielipide-erot lain tulkinnoista) ja sanoikin et ”pilkunviilaaminen”  johtuu Trafista (huoli omasta työpaikasta???).
Helpostihan mä saan noi muutokset tehtyä (kuukausi aikaa) mut laitoin tän jutun tänne et seuraava kuka menee niin ei samoja mokia tee.  Näin jälkiviisaana olisi pitänyt lueskella tarkemmin MMAFin  sivuja…hahahaha. Niinhän se Dönnerikin sanoo et lukeminen kannattaa aina (ja varsinkin luetun ymmärtäminen)
Rakkaudella teke
ps. etulokarista olen jo tulostanut laki/ynnä muuta tekstiä , joten sen voi unohtaa

Hemuli

Huoh... taas yksi katsuri joka KUVITTELEE tietävänsä kaiken mutta ei todellisuudessa tiedä mitään.

- Etulokasuojaa ei ole tarvinnut olla enää vuosiin.
- Kilvenvalon ei tarvitse olla hyväksytty, tosin kilven kiinnityspultissa oleva valo on laiton koska kilpeä ei saa peittää - jos pultti on kilven ulkopuolella niin ok.
- Heijastimen ei tarvitse olla hyväksytty.
- Kilpi saa olla sivussa, sen pitää näkyä 30 astetta oikealle ja vasemmalle ja se saa olla enintään 30 astetta kallistettu eteenpäin.
- Vilkkujen pitää näkyä 80 astetta sille puolelle mille ne on asennettu ja 20 astetta toiseen suuntaan.
- Alkukäyriä ei olisi missään tapauksessa saanut merkata vaihdetuksi, niitähän on ainoastaan muokattu mikä on luvallista.

Itse pysyisin kaukana tuollaiselta konttorilta. Tai ainakin saisin sinne porttikiellon ensimmäisen käynnin jälkeen ::)...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Leksa

Mielenkiintoinen tapaus  :( Kiinnostavia nämä muiden katsastuskonttori kokemukset , lähinnä koska itsellä se on vielä edessä ja aikaisempaa kokemusta pyörän katsastuksesta ei löydy .
Tietysti kun pyörä on vm-81, niin liikkumavaraa muutosten suhteen on runsaammin .

Mites pakoputkiin liittyvät säännökset meneekään ? MMAF sivuilta luin , että ennen 1991 rekisteröityjä pyöriä ei koske päästövaatimukset , niinpä niihin voi laillisesti tehdä muutoksia pakoputkiin . Tämä tarkoittanee sitä että putket voi laittaa kokonaan uusiksi ? 

Hemuli

Kyllä niitä muutoksia voi laillisesti tehdä uudempiinkin, niistä vaan sitten mitataan päästöt konttorilla samaan tapaan kuin autoista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

mista

Hemuli kun näistä tietää niin mihin perustuu tuo
"- Kilvenvalon ei tarvitse olla hyväksytty, tosin kilven kiinnityspultissa oleva valo on laiton koska kilpeä ei saa peittää - jos pultti on kilven ulkopuolella niin ok."

Eli mikä osa tuossa valopultista peittää kilpeä olettaen, että samoissa reijissä olisi normaalit pulti, joiden kanta on isompi kuin esim meillä myytävät pulttivalot?

Esim tämä:
http://www.shop.mosquitobiker.com/product_info.php?cPath=3&products_id=299
1975 Rautis, 1974 Rautis,  Volvo 240 Tbo, Ford Model A Pickup Hotrod