Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

CV Keihin ilmaruuvi rikki ja suutinpohdintaa..

Aloittaja NL, 05 kesäkuu 11, 14:10:10

« edellinen - seuraava »

Kokkonen

Jos kone ei käy ilma rikastinta tyhjäkäyntiä, niin voipi olla tuo tyhjäkäyntitie tukossa tai sitten ilmavuoto imusarjassa.

CV:n tyhjäkäyntiseos ja välialue saavat bensansa samaa tietä, mutta tyhjäkäyntiseos menee imusarjaan läpän etupuolelta, kun taas välialue pääsee mukaan vasta kun kaasua avataan ja läppä aukeaa. Sen reiät siis läpän takapuolella

Ei tuo nyt aivan tavatontakaan ole, ettei kone sammu vaikka tyhjäkäyntiseosruuvi on kokonaan kiinni. Falskaiskohan sitten vähän läpän alta välialueen toimittamaa bensaa imusarjaan, vai eikö läppä menekkään kokonaan kiinni tyhjäkäynnillä?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

NL

Joo, näin arvelin manuskan perusteella. Kiitokset vastauksesta.
Olisi ehkä kannattanut tutkia hieman, ennen kuin kirjoittelee foorumille.. :)
Ehdin vihdoin katsoa tuota tarkemmin ja kävi ilmi, että tyhjäkäynnin seosneula oli lähtenyt omille teilleen (sellainen sormin pyöritettävä). Laitoin vanhan takaisin ja tulppasin alapuolen muovailuvahalla, josko nyt pysyisi paikallaan. Normaali käynti palasi kuin taikaiskusta.
Efekti, tai sen puute, on ihan sama tuolla vanhalla neulalla, ei hyydy vaikka kiertäisi kiinni, mutta neulan pois ottaminen tosiaan sammuttaa koneen. Se on nyt n. 2 kierrosta auki.
Todennäköisesti tosiaan vuotaa läpän välistä, imusarja on tiivis. Testailin sitä aiemmin starttipilotilla.
Sama homma oli tosin vanhassakin sportissa, joten alan pitää CV:n ominaisuutena.


Jack

CV keihinissä ei kyllä mun mielestä ole läppää?????

Flatheads!!!

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Jack - 04 heinäkuu 11, 19:58:03
CV keihinissä ei kyllä mun mielestä ole läppää????

Kyl sieltä sellainen löytyy. Laitoin kaavakuvaa oheen. Tilanne jossa läppä on hieman auki, siis kahvaa on jo käännetty niukasti.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Jack

ja sitten talliin kattelemaan omia kahta kappaletta uudestaan, olenko puusilimä....
Flatheads!!!

Hemuli

Jaa niitä Kawasakissa olevia? Eiköhän niissäkin läpät ole siellä luistin takana - mikä muu siellä säätelee ilman määrää kun käännät kahvasta? Toinen versio on sitten suoravetokaasarit joissa kaasuvaijeri operoi suoraan luistia kuten Mikunissa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

NL

Kävin ajelemassa parinsadan kilsan lenkin ja otin pari kertaa tulpat auki ja vilkaisin väritystä. Ihan nättejä lattekahveja molemmilla kerroilla. Hautaan nyt ajatukset detonoinnista ja päätän, että joku muu osa siellä resonoi. Kone käy normilämmöillä (öljytikusta päätellen) ja muutenkin hyvin joten olkoon. Seuraavaksi keskityn taas ulkoiseen habitukseen ja alan rakentelemaan sitä kahvilakilpuria joka tuosta oli tarkoitus tehdä. Kiitos vielä viestiketjuun osallistuneille.