Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Nostajapesä vuotaa

Aloittaja Spöke, 13 toukokuu 11, 13:47:59

« edellinen - seuraava »

Spöke

Viime talvena remontoidun Panshovelin etummaisen nostajapesän etupuolelle olevaan kuoppaan, siihen jakajan taakse tulee öljylammikko. Ja valuu siitä sitten pitkin jakopään poskea putkelle jne. Moneen kertaan pesin ja totesin seuraavaa; tönäreiden putket eivät vuoda, pyttyjen alapäät eivät vuoda, jakajan juuresta ei vuoda. Siis varmaankin nostajapesän ja lohkon välistä tihkuu. Manne soitteli talvella kesken rempan, ja kysyi onkos toi kovilla vai hydraulinostajilla. Kovillahan se. Aattelin, että liittyy nostajien öljykanavien tukkimiseen.
Ei ilmeisesti tukittu. ???  Voiskohan tuon korjata idioottivarmasti vuotamattomaksi, ennen se ei vuotanut, mutta paineetkin olivat varmaan sitä sun tätä. Nyt painetta taitaa riittää työntämään öljy tiivisteen ohi...
Eihän noilla pikku vuodoilla muuten mitään väliä ole, mutta vittumainen käry aina pysähtyessä. Oletan siis, että uusi tiiviste ei korjaa tilannetta. Takimmaisen pesän ympäristö on kuiva. Hmmm, pesän ympäristö kuiva ;D.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

shoveltimppa

Eipä tuo vuoto varmaan Mannen kysymykseen ja mitä sen seurauksena tapahtui tai ei tapahtunut, liity mitenkään. Jos se vuoto on nostajapesän ja lohkon välissä, niin tiiviste ei vaan pidä. Oot varmaan tarkistanut, että nostajapesän kiinnitysruuvit eivät ole päässeet löystymään? Jos ruuivt on kireellä ja silti vuotaa, niin mä vaihtaisin tiivisteen ja laittaisin pinnoille hyvin ohkasen kerroksen silikonia.

Spöke

Siis ei ollut tarkoitus moittia HB:n palveluja, päinvastoin. Aattelin vaan, että olisiko mun pitänyt (olisi) mainita, että kun on kovilla nostajilla, plommaa ne nostajapesille tulevat öljykanavat. Kovilla nostajilla öljyllä kun on seinä vastassa ja tekee paineen tonne tiivisteelle. Luulen ma. Pittää naputella uusi tiiviste ja testata.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

shoveltimppa

No joo, voit olla ihan oikeassakin. Ei tullut alkuun mietittyä/muisteltua ihan loppuun asti miten se öljy siellä kiertelee... Nyt en edes muista, että onko omassa vehkessä kanavat tukittu, kun siinäkin on kovat nostajat. Mut kyllähän siinä kanavassa jonkinlainen paine täytyy olla hydraulisillakin nostajilla eli muttuuko tilannen oleellisesti kovilla nostajilla?

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 13 toukokuu 11, 19:58:34
No joo, voit olla ihan oikeassakin. Ei tullut alkuun mietittyä/muisteltua ihan loppuun asti miten se öljy siellä kiertelee... Nyt en edes muista, että onko omassa vehkessä kanavat tukittu, kun siinäkin on kovat nostajat. Mut kyllähän siinä kanavassa jonkinlainen paine täytyy olla hydraulisillakin nostajilla eli muttuuko tilannen oleellisesti kovilla nostajilla?

Mulla tekee pannussa saman joka kevät. Vuotaa pesän ja suojaputken välistä. Kyllä se vuoto siitä loppuu, kun ajelee vaan menemään ja pyörittelee putkea välillä jotta tiiviste hakee paikkansa..

Hessu

Mulla samanlaisen snadin vuodon syy oli yhden nostajanpesän kiinnitysruuvin kanta.
Jostain kumman syystä. Kun laitoin vähän tiivisteliimaa kannan alle, vuoto loppu.

Jack

Nyt kun muistelen, niin ton Hessun jutskan jouduin tekemään omassani myös aikoinaan.
Flatheads!!!