Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Iisakin kirkko

Aloittaja issakka, 24 tammikuu 11, 21:19:34

« edellinen - seuraava »

issakka

moro.

Osaltaan tämän sivuston erittäin hienosta annista, sain inspiraation aloittaan "Iisakin kirkko" -projektin.

Ostin pari vuotta sitten kaverilta Sarolea -merkkisen moottoripyörän. vm. 1929. koneena 500cc lättäpää. Avattuani koneen huomasin että joku oli kasvattanut koneen kokoa stroukkaamalla sitä. Projektin mukana tuli 2 runkoa ja 2 konetta. Helsinkiläisestä swäpistä löysin sitten vielä 3:nnen koneen sattumalla 100e hintaan.

Jyväskylän rompepäiviltä löysin taakse Royalin takarenkaan ja nyt sitten innostuin mallaamaan osia paikoilleen. Tuo rautapään tankki ei tule jäämään tankiksi, vaan olen tehnyt jo pahvista mallin uudesta tankista.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Hemuli

Tästähän voi tulla jotain hienoa :)... Ainakin tämänhetkinen stuukki näyttää erittäin kevyeltä ja kilvanajohenkiseltä - älä vaan mene pilaamaan sitä liian massiivisilla osilla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Itseasiassa tuo rautapään tankkikin sointuu tuohon vallan mainiosti(ainakin mun silmän mukaan).
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

issakka

Näillä belgian ihmeillä on ajettu myös sellaisia kilpailuja kuin Päijänne -ajoja. Pyttyjä minulla ei ole kun kaksi ja pikaisen mallailun tuloksena Shovelin sylinteri kävi pulttijaoltaan koneen alakertaan. Mutta se tulee laitetuksi sitten siihen toiseen runkoon.

Tämän pyörän olen päättänyt tehdä nimensä mukaisesti hitaasti ja tarkasti. Minulla on tällä hetkellä noita ajopyöriä ihan tarpeeksi.

Ja kyllä Hemuli...ollaan samaa mieltä, tästä tulee sellainen kevyt, race -stuukilla oleva laite.

Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

Spöke

Tykkää!! Eikä sitten missään tapauksessa mitään sportsterin tankkia, toihan huutaa käsintehtyä alumiinitankkia. Ja keula sopii tuohon kilvanajohenkeen kuin nenä perseeseen.
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

JuhaP

Hienolta näyttää tähän asti. Ei puutu muuta kuin 350 takarengas ja tribaaliliekit, sitten näyttelyvoittoja keräämään ;D.
FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

tyg

Satulan mallista päätellen tästä tulee naisten pyörä,,,

Eikun sitten asiaan. Älyttömän hieno kombinaatio jo nyt toi kone+runko+keula.

Tälläiset pelit on niitä joiden viereen tapahtumissa/näyttelyissä jää pidemmäksikin
aikaa ihmettelemään. Heti löi tämän kuvan fiilikset päälle

eeko

Hemmetin hieno, ei tuohon kauheana tarvi osia lisäillä.
Minimalismi on kaunista.
-eeko

issakka

Kiitos kommenteista.
Tankki tulee alumiinista,
takaloksuksi lyhyt alumiiniloksu.
Avoin ketju enskavetoon.
Satulaksi tulee kevyt alumiininen satula, ilman päällystystä, jousilla.
21" Eturengas on 70-luvun krossista. Rumpujarrullinen tietty.

Löysin kaverin joka välittää osia kromaukseen Viroon. Kasaan tuon nyt ensin heppiin. Valmistumassa on samalla m-49 ic, johon kromautan kanssa osia.

Olen jotenkin ihastunut nyt jotenkin tuohon keltaiseen väriin, joka on joku happopohjamaali. Pitää vain katsoa miten keltainen, musta  ja alumiini sopivat toisiinsa.

Ostin tämän pyörän kaverilta, kaverin toivomus oli, etten silpoisi tätä runkoa.  Yksi kone oli pelastettu sirkkelistä. Samasta paikasta oli löytynyt myös rälläköity runko, jota käytän sitten SaroHead -projektiin.