Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Shovelhead vm 71

Aloittaja Miihkali, 09 joulukuu 10, 18:41:57

« edellinen - seuraava »

Miihkali

Heippa,

Olen tässä lueskellut suurella innolla muiden hienoja projekti kirjoituksia. Itsekin olen aikonut laittaa jotakin juttua omasta moposta, mutta jotenkin se vaan on niin vaikeata. Nyt sain kuintenkin itseäni rohkastua sen verran, että tässä muutama kuva moposta.

Kuvissa  (kuva 1) on mopo siinä kuosissa kun sen Haminasta ostin. Siitä sitten purkamaan ja runkoa pilkkomaan ( kuva 2) ja välillä koe  kasamaan, että kaikki menis kohdilleen. (kuva 3 ja 4) Kuvassa 5 runko on nyky kuosissa ja nyt ollaankin keskitytty koneen remppaamiseen, joka on kylläkin jo kasassa. Pitäis alkaa nostaa runkoon.

Spöke

Toimii! Erityisesti diggaan noista mustista vanteista! Rohkeasti vaan lissää tarinaa.
-M-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

tase

Asiallinen Jigi. Onko kierrätys vai teitkö tätä varten.

Miihkali

Jigi tuli rakennettua ihan tätä projektia silmällä pitäen, sattui ilmaantumaan tuollaista sopivaa palkkia, niin sai sepitettyä.  Olisi voinut olla pikkusen pitempikin, mutta hyvin toimi tässä hommassa.

Tuossa on kuvat ennen ja jälkeen, kun käytin lohkot sooda puhalluksessa.

Rezi

Hyvän näköistä jälkeä. Tykkään etenki takalokarista, keulasta ja mustista vanteista. Apeen vois vähän tönäistä etunojaa.

Runkojigi on kyllä pätevän näköinen ja vieläpä pyörät alla!

Hemuli

Kapea keula on pop samoin kuin maalatut vanteet, apeen ehdottomasti etunojaa - itse työntäisin sen samaan kulmaan kuin rungon pystyputket.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jarkko

Moikka

Teitkö takapään itse vai oliko valmisperä?

Jarkko

Miihkali

Tuo ape tulee varmaan liikkumaan eteenpäin, kun mallataan kunnolla ajoasento.  Tuossa se on mallattu keulaputkien mukaisesti linjaa.

Perä on valmisperä, olisko ollut Santee.

Tuo etuvanne tulee vaihtumaan uudempaan, mutta väritys säilyy tai oikeestaan napakin tulee mustaksi. Niin tuo keula on 03 Dynan.   

jesse

soodapuhallus on kyllä pätevä...
olisi omaakin projektia helpottanut/noeputtanut jos olis lähistöllä joku...
ehkä omaan talliin sellaista jossainvaiheessa  :o
lukihäiriöni saattaa kirjoittamiini teksteihin iskeä.... ja välillä luetun ymmärtämiseen...

Miihkali

Nyt ollaan sitten saatu kone rempattua ja vaihdelootaan uudet kiksi rattaat.

Pitäs alkaa kokoamaan palikoita runkoon, ku sais uuden etuvanteen kotia, toimitus vaan kestää...Toisaalta tankkiin ja takalokariin pitäs saaha maali pintaan, tai siis suunnitella koko maalaus.

Alla muutama kuva. Noissa kesä kuvissa tankin ja satulan kiinnytys ratkaisu minun pään mukaan. 

Koneessa on nyt paikoillaan ne vulcanin nostatajat ja sylinterit maalasin Tikkurilan Termal mustalla silikoni maalilla, saa nähdä pysyykö.

Spöke

Kyllä sovelin moottori on sitten kaunis 8)
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Miihkali

No nii, vanne tuli vihdoin ja viimein.

Sain rungon renkaille kunnolla ja moottorin paikoilleen, alkaa näyttämäänkin jo joltakin.

No nuo pakkaset pääsi syömään tuota  ispiraatiotakin, kun ei talli meinaa pysyä lämpösenä.

Maalauskin tuli ensin mietittyä ja sitten vielä tuossa tammi-helmikuun vaihteessa valmiiksi, mutta maalatut osat ovat vielä peittojen alla. Laittelen tässä niistäkin kuvia, kun saan osat paikoilleen

Nyt seuraavaksi oikeistaan sähköjen kimppuun.

Tuossa alla pari kuvaa missä nyt mennään.

Miihkali

Ei oikein nappaa, jostakin syystä tuo sähköjen rakentelu.  No muutama johto on jo vedetty, lähinnä stongaan tulevat. Eihän tuohon kyllä kovin montaa johtoa muutenkaan tule.

Tuli kuitenkin tehtyä kärkikoppaan kansi. Kaveri sorvasi täys jöötistä raaka laipan, sitten   kiillotusta, välillä dremelillä kuvio ja taas kiillotusta.

Tuo sama kuvio on muuallakin mopossa, siis maalatuissa osissa.   

Rezi

Vaikka en ite pääkalloista tykkää, niin hauska on tuo lapiopää-logo ;)

Minä jättäisin vielä töötin ja kiksin jousen suojakopan pois.

Hyvän näköistä jälkeä oot kaiken kaikkiaan tehny. Heino kone. Mukava nähdä kuvia pyörästä valmiina!

vikinger

Hyvän näköistä työtä! Kyllä sitä on taas jaksettu värkkää! pitänee joku päivä pyörähtää katsastamassa projektia.