Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Noskoolfab

Aloittaja Spöke, 04 joulukuu 10, 22:19:12

« edellinen - seuraava »

Spöke

Rokkerpoksit saivat kyytiä tänään. Muokkasin niitä hieman omaan makuun sopiviksi. Ei sillä, etteikö sovelin kone sellaisenaan olisi kaunis, mutta...
Pytyt maalasin vanhalla kunnon hammeritellä, siitä on vain hyviä kokemuksia mid-hot temperature- maalina.
Purin kannet ja läppäsin venat. Se vuotava pakovena oli vain lasittunut, aivan kuin olisi kantanut. Oisko hydraulien säätö peffallaan, kuka tietää, minä en. Seetit olivat loistavat, kuten myös ohjurit. Venan seetipinnassa ei ollut minkäänlaista rappusta, ohjurit suorastaan tiukat. Mistä tulikin mieleen, että diilerin paketti kulkee itellalla jossain päin eteläistä suomea mukanaan viton ohjurinkumit. Onko kokemuksia pronssiohjureista, tykkääkö ne runsaasta voitelusta = ei ohjurinkumeja vai ootanko maanantaihin ja laitan tilaamani tiivisteet? 
Tunnusmerkit koneen hiljattain tapahtuneesta läpikäynnistä ovat vhvat, mikä osaltaan nostattaa fiiliksiä. Kohta onkin aika läjätä toi kasa ja ihmetellä aikaansaannoksia

Modified rockerox

Rakenteluiloa,
-Spöke-
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Taavi

Kyllä kiiltää...

Taavi

Niin ja vastausta ohjureihin.. joissakin kisa koneissa on noita näkynyt ilman kumeja, mutta niissä nyt ei niin merkitystä ole vaikka tuprauttaa sinistä..

jiihuima

Ajattelit sitte, että pitää nopofestivaaleilla pystyä parta ajaan lapion kyljestä peilaillen?
Öölari 1966

Smokie

Myö en tiijä sovelin ohjureista mutta rautis ainakin hylki pronssiohjureita. Nyt on valurautaiset mutten oo ehtinyt 2 vuoteen ajelemaan kun on ollut täs niin paljon kaikkee muuta mielessä. Kokkosella vissiin olis käytännön kokemuksia? Hitto kun vielä muistais että onkohan mulla nykyään kumit vai ei, no enpä taida vaivata päätäni sillä. Välimäki teki kannet, se tietää niistä enempi kuin minä ;D

Onko muuten kellekkään tullut mieleen sellaista vaihtoehtoa että tälläisessä kuumakallemoottorissa varren väliin liruva öljy palaa sinne ja alkaa jumittamaan vaikka juntti luulis että se voitelee? Minä on kun tälläinen paranormaali sekopää pyromaani joka ei tiedä oikein mistään mitään niin tulee kaikenmoista mieleen. Niin notta olisko paree yrittää voidella vai pärjätä sellaisilla materiaaleilla jotka liikkuu ilmankin?

Spöke

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 12 maaliskuu 11, 08:23:14
Onko muuten kellekkään tullut mieleen sellaista vaihtoehtoa että tälläisessä kuumakallemoottorissa varren väliin liruva öljy palaa sinne ja alkaa jumittamaan vaikka juntti luulis että se voitelee? Minä on kun tälläinen paranormaali sekopää pyromaani joka ei tiedä oikein mistään mitään niin tulee kaikenmoista mieleen. Niin notta olisko paree yrittää voidella vai pärjätä sellaisilla materiaaleilla jotka liikkuu ilmankin?

Parahin Smokie, olet juurikin asian ytimessä. Ajattelin justiinsa noin, pronssin ikä laakerina ilman voitelua on hyvin rajattu. Mutta niin on valuraudankin. Ja vauhtiahan venttiilinvarrressa piisaa.
Eihän sovelissa mitään ohjurinkumeja ollut ennen saastemääräyksiä, tehdas tuskin niitä asensi muusta syystä?
Hmmmm, to ohjurinkumi or not to ohjurinkumi, that´s the question. ???
-Spöke-

Kiiski

Mä luulen että öljyn palaminen ohjuriin on täysin mahdollista. Samoin kuin pakokaasun ja muun karstan pääsy ohjuriin pakokanavan kautta. Et ehkä kaikista paras olis kun ohjurissa olis kumit kummassakin päässä? Ite ihan pääsääntösesti olen vetänyt ilman, niin rauta kuin alsakansilla. Jotkut jumalattoman hyvät synteettiset öljyt (lue Red Line) mitkä kestää lämpöä hyvin eikä pala karstaksi voi mennä pikimäiseksi jankiksi venttiilinvarteen ja aiheuttaa jumeja, mutta siihenkin ilmeisesti auttaa öljymerkin vaihto? Hessu vois kertoo enemmän tosta ohjurin irtoilusta ja Red Linestä.

Raimo-Raato

Tee kompromissi ja nappase niistä vitoneista stefan jousi pois.

Manleyn ohjeissa sanotaan että jos vitonit niin ohjurivälys pitäis olla ylärajassa:

TECH TIP #1
Manley recommends silicon aluminum bronze guides for the race track and cast iron guides for street use. Manley chrome plated or nitride finish stems work well with either guide material. For street applications Manley recommends .0015” - .002” intake valve to guide clearance and .002” - .0025” exhaust valve to guide clearance. Manley’s viton oil seals should be installed on all street or race engines. The installation of these seals will positively dry up the combustion chamber and reduce deposits on the back side of the intake valve. Because of their effective oil control, when installing Manley oil seals valve guides should be sized to the high limit.
A.K.A. Rambe

Tuukka

S&S:n uusissa shovel kansissa on valurauta ohjurit ja ohjurinkumit paikallaan. En ajatellut ottaa poiskaan. Tuskin ne niitä on sinne turhaan laittanut?
C.O.G.

Spöke

Summa summarum, laitetaan stefat venanvarsien ympärille, mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa. Kesä tulee ja tallissa vain kaks mopoo ja moottoria palasina ;D
Kasasin takapään pikaisesti, ei menny pyörän asennukseen kuin kolme tuntia. Aina oli joku holkki liian pitkä- tai lyhyt. Katkaisin vielä yhden taka-akselinkin; Lyhennettäessä alkuperäistä akselia, ei hitsattua mutteria kannata jäähdyttää hankeen, siinä on hiiltä ;D Meni kiristettäessä poikki kuin leikattuna. Tyhmä jätkä saatana!
Fotot on kivoja, tossa yks:

-Spöke-

Kokkonen

Ohjureista ja niiden tiivisteistä vielä; mulla on -80, 1340 Shovelissa pronssi (Ampco45) ohjurit ja Vitonit, mutta on ajettu vasta noin 10 000 km, joten en osaa sanoa mitään muuta kombinaation kestävyydestä tai hyvyydestä kuin että toistaiseksi ainakin pelittää.
-77, 1200 Shovel ja -80 Rautis myös pronssi ohjureilla, ilman tiivisteitä. Rautiksessa ei niitä ole koskaan ollutkaan, eikä ollut tuossa Shovelissakaan ennen remppaa. Kilometrit ovat vielä ajamatta...
Ekat Rautiksen pronssiohjurit verstas jätti liian pienille välyksille ja ne hirtti ajoittain kiinni. Vaihdettiin valurautaisiin, jotka sama verstas nyt koneisti liian väljiksi, jonka seurauksena niiden nopea kuluminen ja konetuho noin 4000 reilun 5000 ajokm  jälkeen. Nyt kokeillaan taas pronssisia.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Spöke

Kiitos Kokkonen! Muistelinkin, että sulla oli noita ohjuriongelmia, itse asiassa tää taisi olla se syy, miksi näistä kyselin. 10tkm kuulostaa jo hyvältä, tuohon kesässä tuskin niitä kilometrejä hirveesti kertyy.
-Spöke-

Spöke

Töistä tultuaan rakas Vaimoni antoi minulle. Neljä tuntia tehokasta talliaikaa  ;D
Kasasin rokkerpoksit ja samalla selvisi vuotavan pakoventtiilin syy. Purettuani keinuvipuakselit laitoin ne  karkkirasioihin "kasaan" keinuvipuineen shimmeineen päivineen, ettei mene osat sekaisin. Kasatessa tsekkasin päittäisvälyksen (juu en mitannut, ihan vaan näppituntumalla) Takapytyn akselilla oli kolme shimmiä, kaksi niistä oli ties mistä, reikä oli pari milliä liian iso akselille. Juuri tämä shimmaus laittoi keinuvivun tiukalle, shimmit poistettuani välys oli passeli. Ehkäpä asentajalle on käynyt shimmatessa moka ja akseli ei ole ollut pohjassa, who knows, I don´t.

Tuli sitten turattua muutakin. Tein rasvanippoja varten keulan osiin reikiä ja kierteitä, katkaisin sitten 6mm kierretapin rosterisen raktiotangon reikään. Kaikkihan tietävät, että sellaisen irroittaminen on hubaa :P Eikä tässä kaikki. Shimmasin keulan rockerit (sorvasin välykset sopiviksi) sekä yritin laittaa pulttimopolla 5/8" UNF kierteeseen 16mm mutterin. Hyvin meni. Nimittäin jenka paskaksi. Kyseessä oli siis rockerin akseli joka oli siis sorvattava uusiksi. Oppia ikävä kaikki. No nyt on keula kasassa, pultit vaihtuvat vielä kiiltäviin, jahka osapaketti paketti saapuu. Ensi viikolla ei paljoa tapahdu, tuli työmatka Tsadiin. Hä? Ni? Nii, ei paljoo kiinnosta.

-Spöke-

j

Lainaus käyttäjältä: Spöke - 13 maaliskuu 11, 19:45:12
Töistä tultuaan rakas Vaimoni antoi minulle. Neljä tuntia tehokasta talliaikaa  ;D

Sullahan o reilu vaimo. Tuo turaamislistan pituus on kääntäen verrannollinen käytettävään aikaan. Meikä saa aina tunnin tai pari verstasaikaa ja ehin tuhota siinä ajassa helposti tuon määrän jenkaa...

j

Make

Ootkos makustellu, että miltä toi kampe näyttää kun ohjastaja on selässä?
Greatest enemy of freedom is satisfied slave