Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

48 rungosta, öljytankin kiinnitys

Aloittaja JJA, 04 lokakuu 10, 19:59:46

« edellinen - seuraava »

JJA

Mulla on tommonen wishbonen rungon entisöinti työn alla. En vaan ole löytänyt kuvaa (restorate-manuaalista) öljytankin takapään kiinnityksestä alkuperäisenä. Onko tossa rungon yläputkien yhdysputkessa jotain kiinnikkeitä alunperin ? Mielestäni oon nähnyt kuvan jossa se on täysin sileä, ilman mitään kiinnikkeitä. Eli öljytankki tulisi kiinni alalevystä lokariin sillä L-raudalla. Mulla on hitsattu tuohon poikittaiseen yhdysputkeen keskelle joku kiinnitysknööli.

Kiiski

Öljytankin pohjalevyyn tulee kiinni sellainen kiinnitysrauta joka kiinnittyy lokkariin(L-rauta). Toisissa hevosenkenkä öljytankeissa on lisäksi korvakkeet akkutilan yläreunassa jotka kiinnittyy johonkin(lokasuojan klemmareihin jotka on siinä poikkisalossa?) Siinä poikkisalossa ei ole mitään hitsattuja korvakkeita alunperin (tietääkseni?) en ole ainakaan koskaan nähnyt. Paitsi swingi-rungoissa maakaapelinpaikka.

JJA

Joo, näin itsekkin tuumittelin. Rälläköin ylimääräisen pidikkeen pois, niin tankki lepää sitten takalokariin omalla alkuperäisellä kiinnikkeellään. Ohjauslukko onkin sitten ainoa puute enään. Sen reikä on heftattu umpeen. Voi olla ettei sitä saa kuntoon. Siinä on joku perinteisestä poikkeava rakenne, koska lukkopesä menee valusaa putkeen joka sitten osuu emäputkeen. Saas katsoa.