Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Guttaberkamopo

Aloittaja Blower1, 16 syyskuu 10, 21:56:13

« edellinen - seuraava »

Blower1

Tiedä onko tää nyt projektiosioon sopiva, kun pikkuhiljaa mopoa muokkaan mieleisekseni enkä runno koko häksätintä yhden talven aikana kokonaan uusiksi, enkä myöskään tee chopperia, bopperia tai customia.

Tuli ostettua viime vuonna -08 Buell 1125R (R = ruma).
Laite tuntui mukavalta ajettavalta, mutta "muutama" seikka kaipasi modausta.

Ensimmäinen kohta oli pakoputken päät, jotka puhalsivat suoraan kohti jarrulevyä noeten samalla takavanteen. Korjauksena uusi pakohormin pää:


Cliparit olivat liian alhaalla ja väärässä kulmassa sopiakseen mulle. Ostin uuden ylä t-kappaleen josta rälläköin cliparien kiinnikkeet pois ja jyrsin alumiinista uudet kiinnike-/korokepalat LSL:n tangoille:



Seuraavana oli vuorossa imutorvet. Vakiona sellaisia ei ollut, joten päätin testailla muutamaa eri pituutta. Sopiva pituus löytyi joilla sai sekä vääntöä, että huipputehoa lisää.
Sorvasin lopulliset versiot alumiinista:


Alkuperäinen pakoputki muistuttaa muodoltaan sukellusveneen ja kuolleen turskan yhdistelmää,
mutta on ääniltään sopivan hillitty, siispä se piti peittää edes osittain. Siksi tein bellypanin sitä peittämään. Se muotoutui alumiinipellistä:


Seiihen pintaan VHT:n ryppymaalia ja kiiltävän mustaa spraymaalia:

Hemuli

Olen aina tykännyt modauksista jotka näyttää ihan tehtaan tekeleiltä, todella hienoa työtä!
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Webmaster

Tämä kuuluu ehdottomasti tänne projekti osioon. Laita vaan kuvia ja tarinaa tulemaan sitä mukaa kun kertyy.
Taitaa olla nuo Hollannin Twin Motorcyclesin kaverit sinulle tuttuja, noista imutorvista päätellen :)

Hienoa työtä todellakin ! 

Blower1

Lainaus käyttäjältä: Jarppi - 17 syyskuu 10, 01:42:18
Tämä kuuluu ehdottomasti tänne projekti osioon. Laita vaan kuvia ja tarinaa tulemaan sitä mukaa kun kertyy.
Taitaa olla nuo Hollannin Twin Motorcyclesin kaverit sinulle tuttuja, noista imutorvista päätellen :)

Hienoa työtä todellakin ! 

Kiitos positiivisesta palautteesta!
Twin Motorcyclesin kanssa tehdään yhteistyötä. Heidän myymänsä imutorvet on Suomessa tehty.
Odottelen tässä mielenkiinnolla Dris:in tekemää ruisku-/sytkäpäivitystä, jolla saadaan lopullinen hyöty irti imutorvista.

Janne R.

"...sukellusveneen ja kuolleen turskan yhdistelmää..."  *reps* ;D

Hienoo nähdä Buelleja täällä. Mäkin katoin heti noita imutorvia että on jotenkin etäisesti tutun näköiset. On muuten hienot cliparikiinnikkeet! Et tekis mullekin samanlaisia...? ;)

Päivitystä vaan tänne sitä mukaa kun homma etenee.


Josko tuota itekin malttais talven aikana ottaa kuvia...

mirka

samoilla linjoilla , kuin hemuli eli näyttää ihan tehtaan tekeleiltä ja tää hullu tykkää.
Hienoa työtä, jatkoa odotellen

Smokie

Nää sun projektit on siitä masentavia että tulee vähän itkua kun menee katteleen omaan talliin omia tekeleitä ;D Sano nyt vielä että jyrsit kaikki osat manuaalikoneilla? Aika häkellyttävää jälkeä enivei.

Blower1

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 19 syyskuu 10, 10:02:33
Nää sun projektit on siitä masentavia että tulee vähän itkua kun menee katteleen omaan talliin omia tekeleitä ;D Sano nyt vielä että jyrsit kaikki osat manuaalikoneilla? Aika häkellyttävää jälkeä enivei.

Valitettavasti täytyy kertoa, että stongan kiinnikkeet on jyrsitty työpaikan Arboga A 3508 M pylväs
porakoneella risti- ja kiertosyöttöpöytää hyväksi käyttäen.
Rautaa ko. laitteella on turha koittaa jyrsiä. 
Imutötteröt jotka on kuvassa on taas puolestaan sorvattu työpaikan manuaalisorvilla "Provomajska Rasa Rasa". Ne imutötteröt mitä Twin Motorcycles myy on tehty ihan oikeilla CNC-koneilla.
Älä Smokie masennu, mä puolestani kadehdin sun työtiloja, työkoneita, luovuutta, yms.


ps. ootteko muuten huomanneet, että kun kirjoittaa pylväs porakone yhteen , niin sivusto muuttaa sen muotoon pylväsporakone. ::)

Smokie

Onhan mun vehkeet suoraan kuumimmalta 50-luvulta, paitsi jyrsin joka on 30-luvulta. I'm teddy and I'm ready for the rock 'n roll. On mulla myös Arboga, ehkä on vielä toivoa ;D Onhan tuota luovuutta siunaantunut yhdelle sun toisellekkin, kaikki ei vaan saa sitä toteutettua, meinaa olla mullekkin vähän vaikeaa aina välillä. Pylväsporsterimoottori.... hmmm.... ::)

Noi työtilat sensijaan on kyllä mitä parhaat. Mittasin huonekorkeuden, oli tasan 2 metriä. Siellä kun illan röpeltää, hitsaa puikolla, ajaa jarrupenkissä niin täysiä että pakokaasuimurin letkut irtoo, tupakoi, onanoi yms, niin aamulla tuntuu että silmät putoo päästä ja keuhkot pitää yskiä ulos kehosta. Pitkän iän salaisuus tuli juuri lueteltua... Ai niin, kerran otin levyjä seinästä ja totesin että edellinen muovihullu omistaja oli vähän muovitellut ja kiviseinissä oli hieno rihmasto. Laitoin levyn takaisin ja päätin etten nähnyt mitään.

timppak

yyber hienosti muokattu 8) 8) ;D

Blower1

Hieman näkymätöntä rakentelua välillä. Viime yönä sain Fuelsolution:in ECM päivityksen mopoon.
Päivityksen on tehnyt Twin Motorcycles:in Dris ja Asennukset suorittaa netin välityksellä Ohio Sport Bike:n Dave. Kansainvälistä meininkiä...
Itse asennus meni lopulta helposti, kun ensin oli saanut miekkailla nettiyhteyden (mobiili sellainen) ja virustorjunnan kanssa.
Nyt mopo toimii huomattavasti pirteämmin.

Webmaster

Lainaus käyttäjältä: Blower1 - 25 syyskuu 10, 12:45:42
Päivityksen on tehnyt Twin Motorcycles:in Dris
Dris on aika kova poika ajamaan dynossa noita karttoja Buell ja XR1200 varten. Viime viikolla sain häneltä pari hyvää ECM karttaa XR1200. Odottelen vaan heidän kehittämäänsä XR:n Torque Hammer pakoputkea ja TTS MasterTune softaa Japanin tullista ulos.
Toivottavasti Dris Hollantilaisena ei ole laittanut pakettiin mitään ylläri "hollannin tuliaisia"  ???
Eipä saata siinä vaiheessa enää edes Japaninkieliset selitykset auttaa.

Blower1

Tuskinpa Dris sulle ylläreitä on laittanut pakettiin.
Kävin päivällä ajamassa saman sadan kilsan lenkin, jonka ajoin pari viikkoa sitten orkkis säädöillä.
Molemmilla kerroilla nollasin kulutusmittarin ennen lähtöä. Vaikka voimaa ja vääntöä on vakiota enemmän, niin keskikulutus oli lähes sama kuin vakiolla (n. 5.7 l/100km).
Ero kulutuksessa on huima OSB:n Performance Flash:iin verrattuna (6.9 l/100km).
Tosin noilla kulutuksilla ei hirveästi ole väliä, pääasia on että mopo toimii  ;D