Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kennedy rocker box

Aloittaja rodchop, 14 huhtikuu 10, 17:54:24

« edellinen - seuraava »

rodchop

Henot shoveliin. Saakohan noita vielä jostain?
HOG Forever Forever HOG

arvo

rodchop

OK. Ei tuolta suoraan löytyny hintaa tai kuvaa, mutta luulis tosiaan että valmistavat.
Nuo näyttäis sellasilta että pystyy avaamaan nuo kannet vaikka kone rungossa kiinni.
HOG Forever Forever HOG

arvo

jäi vaivaamaan,muistelin että jossain olin nähny samansorttiset,ja löytyhän ne.www.bareknucklechoppers.com,sieltä löytyy,ainakin omasta mielestä tosi hienot

Hemuli

S&S:llähän on myös kaksiosaiset shovelin kopat, ei ihan ilmaiset nekään :o...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Lainaus käyttäjältä: arvo - 14 huhtikuu 10, 21:05:54
jäi vaivaamaan,muistelin että jossain olin nähny samansorttiset,ja löytyhän ne.www.bareknucklechoppers.com,sieltä löytyy,ainakin omasta mielestä tosi hienot
Hienothan ne noikin vaikkei rivotuksia, mitkä just mulle se juttu, tosin hinta on mikä on,liikaa mulle.

OT:Tuossa puljussa asia biittejä esim. Hienot kapeat t-palat, tosin ei asteita, mutta noihin kyllä pystys suht iisisti niitä tekee. Tuo askin pohjalevy säädöllä aika kohtuu hintanen 58e ;D
HOG Forever Forever HOG

Antti S.

Aika hintavia kyllä nuo kopat.Ihme ettei kukaan ole saanut päähänsä valaa niitä itse.
Ei siinä tarvisi kuin tehdä muotit,jotka sitten kiikuttaa johonkin putkaan jossa valetaan alumiinia ja ei varmasti tule samanlaisia vastaan.

arvo

OT:Tuli ebaysta ostettua uus Hardcore Chopper lehti Japanista,niin siinä oli tämmösistä kapeista ja super kapeista t-kappaleista.Semmonen kuin Vida motorcycle tekee niitä,googlella löyty ja projekteissa oli kuvaa,jaappanin taito ei itsellä ole häävi,mutta sieltä löytyy.Tämmönen kuin Hogkillers niitä edustaa kaliforniassa.

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Antti S. - 14 huhtikuu 10, 22:29:32
Aika hintavia kyllä nuo kopat.Ihme ettei kukaan ole saanut päähänsä valaa niitä itse.
Ei siinä tarvisi kuin tehdä muotit,jotka sitten kiikuttaa johonkin putkaan jossa valetaan alumiinia ja ei varmasti tule samanlaisia vastaan.

Niillä valetuilla biiteillä ei tee vielä mitään. Ne täytyy koneistaa sen jälkeen ja se se suurempi homma on.

Onks joku joskus nähnyt missään mittoja esim. shovelin rockerboxiin työntötankojen reikien asemasta ja varsinkin suojaputken tiivistepinnan kulmasta?

Antti S.

Lainaus käyttäjältä: Hessu - 15 huhtikuu 10, 07:57:53
Lainaus käyttäjältä: Antti S. - 14 huhtikuu 10, 22:29:32

Niillä valetuilla biiteillä ei tee vielä mitään. Ne täytyy koneistaa sen jälkeen ja se se suurempi homma on.

Onks joku joskus nähnyt missään mittoja esim. shovelin rockerboxiin työntötankojen reikien asemasta ja varsinkin suojaputken tiivistepinnan kulmasta?

Juuei teekään,ja en sitä sanokaan että tuollaisten biittien koneistaminen olisi mitään karkinsyöntiä.Päinvastoin,röökiä palaa varmasti jokunen aski noita pähkiessä.
Mittojakaan ei varmasti saa mistään selville,parhaiten varmaan pilkkomalla parin alkuperäisiä rockerboxeja...
Mutta on tässä maassa kyetty ihmeellisempiinkin suorituksiin,joten ei se nyt kai täysi mahdottomuus ole.

Sami

Eiköhan ne kulmat aikansa kalikoita pyöritellen löytyis. Vippasakselien paikat kyllä löytyis 3-D mittakellolla helposti, saattaa olla että tönärin tiivistepintoihin joutuis kiinnittelemään jotain apuvarsia/tasoja jota pitkin sit ajelis kellolla. Tietysti rockerit pitäis olla jollain tavalla suorassa (ylösalaisin) kiinni 5-akselisessa jyrsinkoneessa.

Mutta kuitenkin melkoinen määrä työtä. Jigejäkin pitäis tehdä useampi eri vaiheisiin. Meinaan että yhden parin koneistuksessa ei paljon järkeä olis. Nuo kaksiosaiset on tietty vielä orginaaleja liki kaksinverroin työläämmät tehdä (kas, sieltähän se syy hyvään hintaan tulikin...).

Mutta jos joku haluaa oikeasti pistää rahaa kiinni ja alkaa valamaan rockereita isommassa sarjassa, niin voisin koneistamisia tosissani miettiä. Ihan pelkästä innostuksesta ei taida vielä jaksaa alkaa niitä jyrsinkoneeseen virittelemään...

P.S. Tuli viikko sitten ihailtua Jl meccanican (suomalainen kilvanajotiimi) poikien uutta kilpuria. Rautiksen alakerta, missä shovelin yläkerta lyhennetyillä pytyillä (en nyt muista iskua). Mm. tönärin alkuperäiset reiät oli rockereissa ensin hitsattu umpeen, ja sit koneistettu uudet paikat sporsterin kulmilla. Kopissa oli evon vippakset, ja oli siinä kuulemma vähän askaretta muuallekin koneen sisään asetelluissa kalikoissa ollut. Sanoivat ettei kuulosta enää seittemässä tonnissa harrikalta... Aivan tolkuttoman hieno meininki äijillä!

www.jlmeccanica.com

Hessu

Lainaus käyttäjältä: Sami - 19 huhtikuu 10, 17:44:37
Eiköhan ne kulmat aikansa kalikoita pyöritellen löytyis. Vippasakselien paikat kyllä löytyis 3-D mittakellolla helposti, saattaa olla että tönärin tiivistepintoihin joutuis kiinnittelemään jotain apuvarsia/tasoja jota pitkin sit ajelis kellolla. Tietysti rockerit pitäis olla jollain tavalla suorassa (ylösalaisin) kiinni 5-akselisessa jyrsinkoneessa.

Mutta kuitenkin melkoinen määrä työtä. Jigejäkin pitäis tehdä useampi eri vaiheisiin. Meinaan että yhden parin koneistuksessa ei paljon järkeä olis. Nuo kaksiosaiset on tietty vielä orginaaleja liki kaksinverroin työläämmät tehdä (kas, sieltähän se syy hyvään hintaan tulikin...).

Joo löytyy mitat ilman muuta. Sekä tolla perinnemenetelmällä, että mittakoneella. Tarkotinkin tolla heitolla, että jos joku olis mahtanu nähdä netin syövereissä aiheesta kuvia/mittoja, niin kandeis panna muistiin.

nicnac

Eihän nuo nyt niin hifejä biittejä oo, että koordinaatti konetta vielä tarvitaan? Vai onko tässä nyt jotakin mitä minä en ymmärrä? Ei se keinuvipu nyt niin justiin tuhannesosa millilleen pidä olla. Ne nyt on tehtaan jäljiltä jo muutenkin tehty paljon suuremmalla toleranssilla ;D

Hessu

Unohdetaan ne tonnit, ei meistä kukaan oo niitä nähnytkään.
Mutta jokainen vähänkään jyrkempää nokkaa käyttänyt tietää ongelman, että tönärit ei meinaa mahtua suojaputkien sisällä liikkumaan. Puolenmillin virhe asemassa on jo liikaa. Sellanen virhe tulee vaan kovin helpolla jos fiiliksellä kiskasee kahteen suuntaan vinossa olevan upotuksen epämääräiseen valupintaan.
Samoin keinuvipuakselit. Niiden sijainti toisiinsa nähden ei oo ongelma. Eikä pystysuuntanen asema. Mutta entäs asema venoihin nähden. Mistä mitotetaan? Mitään kohdistustappeja ei oo. Ainoastaan vaarnojen reiät.
Enkä kyllä nää mitään valoa nähdä vaivaa tehdä rockerboxeja, mitkä on vähän sinnepäin.
Kun mun mielestä aina pitäis pyrkiä parempaan kuin on ollu. Vaikea käsittää miks tehdä jotain uudestaan, jos ei pyri parempaan kuin jo olemassa oleva.
Ilmeisesti mulle vaan kaikki koneistushommat on vaikeempia.
Tullu kai oltua duunissa liian kauan näissä mestoissa, missä "vähän sinne päin" ei riitä.

Mikä on koordinaattikone? Kaikki työstökoneethan toimii koordinaateilla.

nicnac

No puolen millin virheen saa aikaan rullamitalla jos silläkään ;D

Meillä on aina puhuttu koordinaatti koneesta kun kyseessä on ollut 5-akselinen mittaus aparaatti. Mittaa siis määrätyn määrän koordinaatteja joiden perusteella voidaan määrittää jokin muoto.

Jos ny vähän on mittaajan vikaa niin kyllä sen akselin nuotten kiinnitys reikien kanssa saa kohdilleen.