Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Japsi

Aloittaja Kokkonen, 26 maaliskuu 10, 09:51:28

« edellinen - seuraava »

Rezi


selectedgrub


Hemuli

Oliskos tästä viikon japsiksi? Pöllitty Rogues Mc:n blogista.

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

ma^ko

Taas kerran voi todeta et svitun rumat pakoputket... ihan nätti riisipopperi muuten, prossat vois härmälandias olla vähä heikoilla.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Northern_lights


ma^ko

Melko häjy sinko. Tuolla vaan ku ajelee, pitää olla panosvyöllinen tulppia mukana et voi vaihtaa keskiptyn tulpan kolme-neljä kertaa illassa jos nurkis pyörii vähänkää. Keskipytty kun on bensiinijäähdytteinen.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Aika osuvasti nimetty laitos ;D. Noissa kakstahtivehkeissä on jotain alkukantaista - olen niin nuori että en ole koskaan edes kuullut tuollaisen widowmakerin käyvän, jollain perverssillä tavalla ne viehättää.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jannu

Välykset lienee ihan omaa luokkaansa siinä keskipytyssä, siitä helinä käyntiäänessä ?!

Mutta tuon "leskentekijä"-nimensä tuo aikalaistensa kertomana ansaitsi siitä, että laitteessa oli ihan liikaa tehoa verrattuna rungon jäykkyyteen, eli kun kaasun avasi rivakasti, niin runko meni luokille ja oietessaan se toimi kuin jousipyssy, lingoten kuskin tangentin suuntaan.

En tiedä pitääkö paikkansa, mutta hyvä tarina ainakin...

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: jannu - 10 helmikuu 14, 09:50:20...En tiedä pitääkö paikkansa, mutta hyvä tarina ainakin...

Mä olen taas kuullut tuon nimen juontavan juurensa aikansa suureen tehomäärään ja aivan olemattomiin jarruihin.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Northern_lights

#339
Kun kerran viikko vaihtui, niin laitetaan toinen perään:









http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?t=24146

ma^ko

Lainaus käyttäjältä: jannu - 10 helmikuu 14, 09:50:20
Välykset lienee ihan omaa luokkaansa siinä keskipytyssä, siitä helinä käyntiäänessä ?!

Seokset myöskin ja se muute söi niit tulppia homona. Mä mälläsin mun singon '82 tai '83 mut kynttilöi ne söi muidenki singot. Aikanaan noi kaikki kolmipyttysarjan Kwakat oli ihan yleisiä, mut ei niit ole paljoa talteen jäänyt. Bensajäähdytteiset prätkät, vei ihan dorkana gasoa ja tulppia.

Lainaus käyttäjältä: jannu - 10 helmikuu 14, 09:50:20
En tiedä pitääkö paikkansa, mutta hyvä tarina ainakin...

Vauhdis ei ollu oikkee jarrui ja se keuli kaasulla about nopeudest ku nopeudest ja lähellä huippunopeuksia keulan kuorma tiehen oli joitain grammoja mikä tekee ajamisest haasteellista. Johonki vuosimalliin ominaisuutta parannettii vaihtmalla stonga umpijöötiks ja jotain muuta eteen painoa tuovaa.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Northern_lights

Sen verran tuosta H2:sta (?) muistan lukeneeni, että takapainoinen oli, joka aiheutti ongelmia kovemmissa vauhdeissa. Takahaarukkaan lisättiin pituutta jossain välissä, mutta ei tainnut ongelmia kokonaan poistaa.

Luettuja juttuja, enkä oikein välttämättä muista...

ma^ko

Ekana tuli viissatku "Mach 3" H1, sit jossain järjestykses "Mach 1" 250cc S1, "Mach 2" 350cc S2 ja "Mach 4" 750cc H2. Kakspätkää en muista livenä edes nähneeni koskaan, punanen kolmipätkä mul oli ennenkuin oli edes isolle fillarille tsettiä ja kwaka-vihreä sinko kotvan ennenku siit tuli lyhennetty. Toi kolmipätkä oli varsin hyvä prätkä aikalaisekseen, tosin varsin janonen. Sinko taas oli hyvä laite opetella ajaan takapyörällä, ku ei tarvinnut opetella miten sen saa takapyörälle.

Northern_lightsin postaamat kuvat ei ainakaan mulle näy.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

jannu

Se kakspuolikas tais olla valkoinen...

Northern_lights

En kyllä keksi syytä, miksi nuo kuvat ei muille näy, tuon linkin alla on juttua tuon näkymättömän pyörän rakentamisesta.

Ja tosiaan, vuosimalliin -73 tuli ohjausiskari ja vuosimalliin -74 pidempi takahaarukka. Painojakauma taisi olla ongelmana jossain muussa pyörässä, eli muistin väärin.