Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viikon Japsi

Aloittaja Kokkonen, 26 maaliskuu 10, 09:51:28

« edellinen - seuraava »

Miikka


ma^ko

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 05 helmikuu 12, 12:38:07
Mutta on se hyvä että meillä on absoluuttisten totuuksien kuningas taululla niin tiedetään mitä näille moottoripyörille ei saa tehdä.

Jos muhun viittaat ni milloin olen ollut jotakuta kieltämässä tekemästäomalleen mitä huvittaa? Joitakin ratkaisuja saatan ihmetellä ja se tuntuu jostain syystä suo svituttavan rankasti. Termistä absoluuttinen diggaat kovin, maailmas vaan seepran ohella hyvin harva asia on absoluuttisesti mustavalkea.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Kiwi

Nyt on aivan pakko tökätä, kai niillä seeproillaki on ruskee reikä? ei oo tullu katottua, mutta järkevästi ajatellen... ;D

filtteri

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 05 helmikuu 12, 12:38:07
Lainaus käyttäjältä: filtteri - 05 helmikuu 12, 11:40:06
no nyt on faktaa ja painoakin on todistettavasti kun keula makaa "tapissa" ;)

Ei muuten makaa, siinä on oikeasti about noin vähän joustovaraa :).

Mutta on se hyvä että meillä on absoluuttisten totuuksien kuningas taululla niin tiedetään mitä näille moottoripyörille ei saa tehdä.
joo tiedän toki että firestartterin kärsää on laskettu raskaasti.mutta en tiedä tarkotetaanko tuolla absoluuttisten totuuksien kuninkaalla minua vai ma^koa..jos meikäläistä on minun valitettavasti kerrottava etten tiedä absoluuttisista totuuksista mitään mut kuninkaan titteli kelpaa kyllä :)

JaZZo

Eihän tuo firestarterin ajoasento nyt poikkee sporttisemman pyörän ajoasennosta yhtään. Ehkei kovin mahakkaiden ja runsaampien miesten ajoasento, mutta heitä varten markkinoilla on niitä leposohviakin. Omassa bonnevillessä on lähes samanlainen etunoja mut tappeja täytys saada enempi taakseppäin jotta voi roikuttaa polvea ja kantata syvempään. Keskitapeillakin onnistuu mut on se rearsetti parempi clip-onien kanssa..

Toi firestarter puolestaan näyttää erittäinkin lujaa ajettavalta. Kuinka tuo matala keula pelaa ajossa, jos aatellaan vähän mutkaisempaa maaseutupätkää? 
Shovelpiä

jyrggä

UUU MAMA! saatana siinä teille saatana tsopperia.
Mutta ei tuolla vissiin pystyis ees ajaa, ku siinä ei oo pinnavannetakaan takana, ja jalkatappien asettelukin vissiin on väärä?
Nothing beats cubic inches...  except turbo!

ma^ko

Tuutin kone kyllä istuu tsopperiin nätisti.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: JaZZo - 05 helmikuu 12, 15:20:18...Toi firestarter puolestaan näyttää erittäinkin lujaa ajettavalta. Kuinka tuo matala keula pelaa ajossa, jos aatellaan vähän mutkaisempaa maaseutupätkää? 

Lujaa hyvinkin, ei tosin kauhean ketterästi - on sen verran jättöä että toi kulkee kuin juna. Tosin vertailukohtana oli edellisellä ajokerralla S1 Buell mutta tuolla Someron mutkapätkillä tota sai oikein viedä mutkiin. Ei se huono ollut. Keula on tehty progressiivisilla jousilla varsin jäykäksi eikä pohjaa kovinkaan helposti.

Filtteri, en hetkeäkään syyttäisi sinua absolutiksi - eiku... ;D
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Jude

En muista onko jo ollu ?

Menee aika paketiksi keskitapeilla, selkee lanesplitteri eikä tehtykkään pidempään matka-ajoon, luulisin.

Don Quijote

Hieno Honda, erityisesti pidän noista väreistä. Malli ei ihan sevinnyt mulle mutta Honda se on, sen tiedän.

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

ma^ko

Olisko toi CB360twini, ei oikein tuu muuta Hondaa mieleen mikä osuis edes liki.

Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Don Quijote

Lainaus käyttäjältä: ma^ko - 06 helmikuu 12, 23:45:24
Olisko toi CB360twini, ei oikein tuu muuta Hondaa mieleen mikä osuis edes liki.

Koneesta päätellen lienet oikeassa. Ainakin toi lohko on ihan samanmallinen molemmissa.
"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

B 50

Lainaus käyttäjältä: streamliner - 04 helmikuu 12, 14:17:37
Lainaus käyttäjältä: arho - 04 helmikuu 12, 01:13:37
Aito laite jenkeistä! Löydettäessä kuulemma kasvoi  "ruohoo" tankoon asti;) Nykyään leimattu suomeen!

Tuossa on jo historiaa ja kaunista ajan tuomaa patinaa. Toivottavasti omistaja ei tee mitään kosmeettisia muutoksia, sillä mikäs sen hienompaa kuin arvuutella pyörän tarinaa, entistä omistajaa jne.
Kuva ja jotain tarinaa oli sivulla 5 tässä topikissa. Tarkasta rakennusvuodesta ei tietoa ole mutta joskus 70-luvun alussa Etelä-Kaliforniassa. Pyörän historian jäljet katkeevat jo löytövuoteensa `09, eikä ilmeisesti jo jonkin aikaa sitten hylätyn pyörän historiaa siirtynyt eteenpäin edes perimätietona. Ehkä jonakin päivänä piirit vielä ovat riittävän pienet.. Eilen kuulin uskottavan huhun 62-vuotiaan autoni ensimmäisestä omistajasta 18 omistusvuoteni jälkeen. 8)
Kuten T-Bone jo mainitsi, Trafin kanssa sai hetken neuvotella ja kilvitys venyi loppujen lopuksi reilun 7kk:n projektiksi. Ongelma sinänsä ei ollut pyörässä, vaan papereissa. ..tai papereiden tulkinnassa. Täsmällisen tiedon puutteessa DMV-CA oli merkannut vuosimalliksi 0000 ja vaikka DMV:stä ilmoitettiin mulle ettei tietoa ole, ja vaikka olisikin ei sitä ulkomaille luovutettaisiin, haluttiin vuosimalliksi tulkita 2010 issue date. "Jos ne vois siellä amerikassa siitää numerosta päätellä.." Byrokratiattomassa Suomessa toi ajoneuvon omistajan, katsastajan ja Trafin välinen kolmiodraama on tehty aivan sietämättömän hankalaksi. Systeemiksi jossa katsastusmies työpaikkansa säilyttämisen puolesta varmuudeksi kieltää kaiken ja Trafi koittaa järkähtämättömän päättäväisesti olla tekemättä etukäteen mitään. Ja aina löytyy vielä yksi todistus toimitettavaksi paperilla johonkin..
Juu, tarkoitus olis nykyistä kuosia vaalia. Tekis mieli toisenlaista stongaa, pehmustettua hoijakkaa, jne, mutta, mutta... ei oikein voi, meissä jokaisessa asuu sisällä pieni pussihousu. Oikeestaan ainoa alkuperäisenä säilyttämisen uhka on, ei taaskaan pyörä, vaan sen paperit. Joku aamu onkin pykälät muuttuneet ja vanhat pitkällä akselivälillä ja riittävillä kilowateilla olevat vanhat omavalmistepaperit ovatkin käyneet halutuiksi. Vähintään siihen asti on kiva spekuloida pyörän vaiheita leveiden lahkeiden ajoilta. Mutta penkin verhoilen, vaikka valmiiksi kuluneella matskulla, se vaahtomuovi imee minuutissa enemmän vettä kuin ehtii viikossa kuivaa. Piis pratör.

ma^ko

Tässä positiivista oikeastaan vain tuutin kone, tuotos mikä lie sopperiskuutteri tai jotain...
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Hemuli

Tuommoinen löytyi...

Sportsters rule - blowing away big twins since 1957