Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Heippa. Tuossa mietiskellyt että?

Aloittaja Jensen, 06 maaliskuu 10, 21:33:22

« edellinen - seuraava »

Jensen

Mites tuo Ironhead 1957 on luotettava jos sen vakio osilla oiken hyvin duunaa?
          Kyllästynyt ropaamaan ja alkanut miettimään jo uudempaa käyttöpyörää. Ei viittis koko ajan roplata tai kärrätä kärryllä.
            Mulla oli tuo sekasiitos Honda johon törkkäsin tuon rautiaisen myllyn. Se pitäis duunata valmiiksi mutta saako siitä luotettavan kaverin?
           Mites muuten nuo 3 asteiset laakerikupit? Voikos niillä säätää jättöä? Hondsterissä liikaa jättöä kun mennöö yli tuon 17.5 cm. Pyörästä tulleepi 2 metrinen akseliväliltään. Jos 3 astetta kupeilla niin olis laillinen. ???
             Nyt mulla on semmonen luova masennus. Mikäs perhana on kun nälkä kasvaa syödessä. Oma vaatimustaso koko ajan nousseepi. Jonkunlainen synteesi tästä tulee jos valmiiksi teen.
           Shoveli ja Rautapää voi olla jo liikaa.. ;D

Raimo-Raato

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 06 maaliskuu 10, 21:33:22
Mites tuo Ironhead 1957 on luotettava jos sen vakio osilla oiken hyvin duunaa?
Kyllähän siitä saa luotettavan. Toki suhteellista ja riippuu aihion eli lohkojen kunnosta miten helppoa. Tarkalleen kun tietää mitä tekee niin pääsee ongelmitta useemman kesän kunnes taas katsottava että missä kunnossa sisuskalut.

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 06 maaliskuu 10, 21:33:22
Mites muuten nuo 3 asteiset laakerikupit? Voikos niillä säätää jättöä? Hondsterissä liikaa jättöä kun mennöö yli tuon 17.5 cm. Pyörästä tulleepi 2 metrinen akseliväliltään. Jos 3 astetta kupeilla niin olis laillinen. ???

Keulakulman muuttaminen muuttaa aina jättöä. Emäputken kallistaminen loivemmaksi (jota vastaa noi asteelliset laakerikupitkin) kasvattaa jättöä ja isommat asteet T-kappaleissa pienentää jättöä. Tässä tapauksessa noista 3 asteen laakerikupeista olisi hyötyä jos laittasit ne väärinpäin ja pienentäisit niillä emäputken kulmaa
A.K.A. Rambe

Jensen

Kiitti vastauksesta. Nyt on ollut mietinnän alla että mitä tehdä? Purkaako ja osina myydä vain tehdä valmiiksi? Ei tästä halpaa tule kun rahaa on palanut jo vitusti. Nyt on mennyt jo kaiken kaikkiaan kun katsastukset jotka tein talvella ja maalaukset niin törkeä summa 3300e. :'(
             Ei tätä alle 5000 euron saa ajoon ja muutoskatsastettua. Ei mitään järkeä siis kun tuolla summalla saisi jo hyvän Rautapää Harrikan.
             Ainoa mikä tässä on kiva nuin tavalliseen rautikseen on tuo koko. Tämä on erittäin iso. Isompi kuin Shovel.
               Toisaalta tämä on vaikea tapaus ja opettava ja kova haaste. Raimohan tuohon vastasikin kun mietin että saako tämmösella huolettomia kilometrejä?
         Mie olen nyt toistakymmentä pyörää duunannut ja minun liikemiestaidoilla talkoo hommaa aina ollut mutta aina tuumaillut että ainoa tapa saada rahojaan takaisin on kun pääsee kauniina kesäpäivänä heittään kierroksen ja mope toimii.
               

mopopoika -65

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 07 maaliskuu 10, 17:20:09
Ei tätä alle 5000 euron saa ajoon ja muutoskatsastettua. Ei mitään järkeä siis kun tuolla summalla saisi jo hyvän Rautapää Harrikan.             
Täsmentäisin että 5000 eurolla saa rautapään. Niillä kaikilla on pitkä historia takana ja mikään ei takaa sitä että onko se hyvä vai ei....  ::)

ps. itselläni juuri tämmöinen loppusyksyn hankinta odottaa Pirkkalassa mökillä lumien sulamista ja luotettavuuden toteamista....

Lainaus käyttäjältä: Jensen - 07 maaliskuu 10, 17:20:09
ainoa tapa saada rahojaan takaisin on kun pääsee kauniina kesäpäivänä heittään kierroksen ja mope toimii.
Tuossa olet asian ytimessa!  8)
Aake
XLH -84