Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mikuni HSR 42 & Shovel

Aloittaja rodchop, 01 maaliskuu 10, 17:11:32

« edellinen - seuraava »

rodchop

Oisko käyttö kokemuksia kyseisestä kombinaatiosta. Stroker 4.3/4 iskulla varustettu 91cui shovel.
Eli millä suutin neula kombinaatiolla ois hyvä lähtee testaa. Kiinnostaa myös miten olette kyseisen kaasarin shoveliin tukeneet/kiinnittäneet.

Edit. Yleensäkin shovel/hsr42 millä suuttimilla hyvä lähtee ruuvaa???
HOG Forever Forever HOG

akrapu

Kokemusta ei ole, mutta Mikunin nettisivuilta löytyi seuraavaa: "The standard main jet fitted to the HSR42 is a number 160. This size is correct for stock mufflers. Typically, an HSR42 combined with aftermarket exhaust system needs a 165 main jet. The general rule is that HSR42s fitted to engines with loud exhausts usually run best with a 165 main jet."

Olisko sitten 165 hyvä lähtökohta pääsuuttimelle... ???
- akr

Kiiski

Se pääsuutin alkaa pelittää vasta kun kaasu lähes pohjassa, et sen säätö ei ihan ekana ole tarpeen. Säädä ekaks tyhjäkäynti seos ilma ruuvista, seuraavaksi välialue suutin joutuu ottaa kohokammion käteen. Sit nostamalla tai laskemalla neulaa saat joko rikkaampaa tai laihempaa seosta. Laskeminen= laihentaa.Nostaminen rikastaa.Käytännössä säädät sitä hetkeä milloin pääsuutin alkaa toimia ,kun leikit sen neulan kanssa.Pääsuuttimen koko tulee peliin vasta kun olet kääntänyt tupen niin selälleen et neula ei ole enään suutinta tukkimassa. Niitä neuloja saa eri profiileilla ja eri paksuisina ja yhdistettynä eri pääsuuttimiin saa monenlaisia kombinaatioita. Onnea!

Kun kone yskii kaasariin valoissa tai lähes tyhjäkäynnillä, niin silloin ei pääsuuttimen vaihto auta paskaakaan, pätee kaikkiin kaasareihin mitä tiedän.

Tohon alkuperäseen kysymykseen tuskin kukaan osaa antaa oikeeta vastausta Mikunin manuaali ei ainakaan. Riippuu niin paljon kaikesta putket, nokka,kannet,puristukset,jne. Aloita rikkaalla seoksella 2-3 pykälää isompi välialue ja pääsuutin ja neula keskelle. Siis jos kaasari "säädetty 80 cidille" niinku tehtaalla.

Hemuli

Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 08 huhtikuu 10, 17:56:25...Niitä neuloja saa eri profiileilla ja eri paksuisina ja yhdistettynä eri pääsuuttimiin saa monenlaisia kombinaatioita...

Saako? Ainakin Mikuni listaa noihin HSR-malleihin ainoastaan neljä erilaista neulaa joiden ainoa ero on suoran osan paksuus joka vaikuttaa tyhjäkäynniltä varttikaasulle.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 08 huhtikuu 10, 22:15:28
Lainaus käyttäjältä: Kiiski - 08 huhtikuu 10, 17:56:25...Niitä neuloja saa eri profiileilla ja eri paksuisina ja yhdistettynä eri pääsuuttimiin saa monenlaisia kombinaatioita...

Saako? Ainakin Mikuni listaa noihin HSR-malleihin ainoastaan neljä erilaista neulaa joiden ainoa ero on suoran osan paksuus joka vaikuttaa tyhjäkäynniltä varttikaasulle.
Nyt pistit pahan! Mulla niitä neuloja on tuolla laatikossa mutta en muista eroja ja miksi niitä vaihtelin? Varmaan joku tosi hyvä syy tai prötä jossain kohtaan? Pete ainakin sorvas omaan mikuniinsa oman profiilin kun ei ollut tyytyväinen kaupan tuotteisiin tiedä sitten tuliko siitä mitään? Mun mielestä niissä se kapeneva osuus oli erimallinen tai pituinen mutta voi olla että muistan väärin. Outo homma miksi niitä sitten olis erillaisia kun saman homman voi tehdä suuttimilla ja nostamalla / laskemalla neulaa? No eijoo ainoo asia mitä mä en tajuu. Täytyy tarkistaa.

Hessu

Pete hioi paperilla neulan suoraa osuutta ohuemmaksi, kun tarvitsi ohuemman neulan. Tais pyörittää sitä porakoneessa. Ja sellaisen toimitusaika oli sillon liian pitkä.
Vaihtoi tilatun, kun se tuli. Koska tossa hionnassa tuli sellainen ongelma, että se alsasta tehty neula on eloksoitu. Kun se eloksointi lähtee pinnasta veks, neula kuluu pirun nopeasti. Kysymys oli muutamasta sadasosamillistä.
Ei koskenut siihen kartio-osuuteen.

rodchop

Joo mä oon saanu ton Mikunin toimii ainakin kylmä käynnistettävyyden kannalta erinomaisesti. muutaman viikon ajan aina ko menny tallille ni lähteny ekalla ;D
Muuten vaikee sanoo ennen ens kuun alkuu milloin otan ajoon. (sitte ruvetaan säätää tosissaan)
Eli nyt suuttimet 22,5 / 165 neula pykälän rikkaampi mut stanu säädössä siin puolesvälis
Puristustahti kohdalleen 2-ruikkausta K-pumpulla, ryyppy & kaasu n. Puoleen väliin, virrat päälle ja potkis ja se on siin 8)
HOG Forever Forever HOG

rodchop

Perkeleen nykyiset paska bensat, tai mikä sit lieneekään. Tänään tallille bensahana auki, niin eiköhän se paska ruvennu taas valuu hukkaputkesta. (teki aikaisemmin samaa) Mulla myös sportyssa samanlainen kaasari joka teki samaa talven jälkeen jossain vaiheessa. Saako tuo paska bensa aikaan tuon kohon neulan jumiutumisen vai mikä? Onko muilla samoja ongelmia kyseisen kaasarin kanssa? Vaadin lyijyllisen 99 back
Muutama vuosi sitten Ahvenanmaalta sai Shelleiltä lyijyllistä 99 vaikka suomessa kielletty.
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

Jep mulla ainakin mikunit tulvii aika ajoin, voihan siitä bensaakin syyttää.

rodchop

Ootko löytäny jotain syytä/ korjausta. Vituttaa tuo bensan kanssa pulaaminen >:(
HOG Forever Forever HOG

Kiiski

No en ole hauheesti jaksanu syventyä enää tohon vaivaan, vituttaa toi bensan kanssa pelleily. Vienoa naputusta ruuvarin kumipäällä kohokammion kylkeen on tehonnu tähän asti. On mulla vaihto neulaventtiilit jos ei tokene mut toistaseksi on aina ollu satunnaista, ettei ole jäänyt niin sanotusti vika päälle.  Ja ihan uudesta asti.

Hemuli

Toi vuoto on Mikunissa enemmänkin ominaisuus kuin vika. Sen jälkeen kun ottaa pyörän ajoon ja selviää siitä ensimmäisestä päivästä polttamatta koko pyörää niin harvemmin ne vuotaa ennen seuraavaa kevättä.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

rodchop

Joo kävin tallilta hakee mun vanhan super B,n! Menee hermo ton Mikunin kaa, välil toimii välil ei.
Samaten vaihdan vanhan hienon pritti hanan takas, tuon nykyisen hanan tiivisteestä ilmeisesti irtoo jotain kumi töhnää joka jumittaa neulaa & tukkii suuttimia,(joo kusee taas alleen) ton lisäks Perjantaina mulla loppu keitto vaikka ois pitäny riittää viel ainaki 50km, toi hana ei ilmeisesti ime pohjalta asti jolloin jää bensaa käyttämättä. Tuntuu myös että tuo mikuni vie soppaa paljon enemmän. En oo tuota kulutusta ehtiny mittaa kun pitäs tuo mittari kalibroida uusiks 19" nakille ja ohje hävinny.
Joku aika sitte toimi hyvin nyt miten sattuu, ehkä jotain tukossa tai jotain! Luisti myös ruvennu pitämään aika kilinää. En tiiä irti ja tarkempaan tutkintaan, pitää tehä molempiin oma kaasuvaijeri niin on helpompi vekslaa ees taas  kokeillaan välissä B,tä ompahan vähemmän säätöjä & tuoretta vertailu kohtaa.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Älä Mikunia syytä jos hana syöttää sinne kumimurusia... Se luistin kilkatus on Mikunin ominaisuus, ei vika. Itsekin yhdestä sportista purin puoli konetta vikaa hakien kunnes keksin tökätä sormella luistia koneen käydessä. Ja kyllähän mikä tahansa kaasari on perso bensalle jos sitä ei ole säädetty kunnolla.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Kiiski

Rodchop mä tunnen sun tuskas. Hemuli osittain jäljillä, mutta Mikuni, kiksi ja magneetto vähän eri juttu kun startti ja joku hipo sytkä. Siinä saattaa tulla pikkasen hiki kun polkee vehkeitä käyntiin pari päivää  et vois alkaa säätelee. Sitten kun vihdoin hörähtää ja luulee et nyt futaa ja sammuttaa ja taas seuraa pitkä hiljaisuus, niin alkaahan se vituttaa. Mikunissa ainakin mun mielestä säädöt heittelee aika herkästi just noiden joraavien sliidien takia sen huomaa tosi hyvin kun kiksi käynnistys. B varma vaihtoehto E ehkä jopa parempi.

S&S ei tulvi, se vaan nauraa tollasille kumi biiteille!