Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1962 Competition Hot

Aloittaja brocka, 28 syyskuu 21, 11:38:15

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Pitäs ottaa asiaksi poiketa tuossa samassa osoitteessa samoilla puuhilla, kun nyt joskus kerkiäisi. Hyvän näköiset kyllä tulee lasikuulilla, pitänee hakea taas sinolia että saa kylvetettyä palikoita.

brocka

Minulla on pitkään ollut visio valkoisesta satulasta, jossa on hapsuja. Ilkka toteutti tämän idean. Ainakin kuvissa satula näyttää juuri niin törkeältä (hyvällä tavalla) kuin halusinkin.  ;D

Lyhentelen sitten takarenkaan kohdalta hapsuja siten, että koko takarengas näkyy.

brocka

Sain rungon takaisin puhalluksesta. Ilmeisesti oli teräsrakeella puhallettu. Melkoisen karheaksi jäi pinta, mutta kyllä se siitä silottui kun tarjosin 400 hiomapaperia. Yritin suojata laakerikuppien kromeja, mutta ne eivät selvinneet puhalluksesta naarmuitta.  ;D Olisi pitänyt jaksaa ottaa irti. Pitänee antaa rungon kanssa maalautua.

brocka

http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=34.0

Kannet pitäisi laitattaa. Luin tuon langan erilaisista venttiiliohjureista ja niiden välyksistä.

Olo on epävarmempi kuin lähtötilanteessa.  ;D

brocka

Progressiiviset takaiskarit näytti liian muovisilta ja moderneilta melkein 60 vuotta vanhaan pyörään, joten halusin iskareiden päälle kromisuojat.

Vuotavat shovelin iskarit saivat toimia luovuttajina. Laitoin iskarin alapään kiinni ruuvipenkkiin ja vanhalla jarrulevyllä painatin iskaria kasaan. Kierretankoa vaan levystä läpi ja latan pätkät ruuvipenkin alle. Hyvin toimi patentti. Progressiiviset iskarit oli helppo purkaa, mutta shovelin iskarit piti yläpäästä rälläköidä auki.

Kromiputket oli vaan liian lyhyet kyseisiin iskareihin.  ;D Noh... ehkä ne on nyt vähemmän muovisen näköiset.

brocka

Rakenteluun käytetty aika on mennyt kaiken pienen näpertelyn merkeissä.


Sheivasin iskareiden alaputket sorvissa. Taidan lasikuulapuhaltaa vielä, jotta tulisi mattapinta.


Takavaloksi valikoitui Motone Eldorado. Tuntuisi olevan melko jämäkkä tuote. Ledivalo ei ole varmaan huono ratkaisu rautikseen kun lataus on mitä on. Eikä tule sitä akkuakaan.


Rallikannet kävi Alavuksella laitossa. Nyt on kaikki liikkuvat osat uutta. Siellä on nyt valurautaohjurit ja Manleyn rst-venttiilit sekä jouset.


Forssan swapista minulle kulkeutui jonkun kyläsepän askartelemat peltilaukut, joissa on "patinaa" varsin riittävästi. Meinasin pyörän b-puolelle laittaa laukun pidempiä reissuja varten. Teen sellaiset kiinnikkeet, että saa tarvittaessa pois jos on sporttisempaa ajoa.  ;D Toisen laukun voisin laittaa shoveliin.

brocka

Keulan kasaaminen teettää tuskaa. Jostain syystä ohjausakseli ei osu ylä t-palan keskelle. Liekköhän keula on joskus kokenut kovia tai sitten t-palat eivät ole käypäiset keskenään. Onkohan noissa rautiksen t-paloissa vuosimallikohtaisia eroja?

Lainasin kaverilta t-paloja ja testasin miltä stanssi näyttää +4" putkilla.

nuppi

Kaikki hd:n 35mm keulan t palat pitäis olla käypäsiä keskenään, ala t paloissa on eroa BT vs sporsteri että BTssä eri akseli sekä t palaan hitsattu toppari rauta. Ite tein sporsterin ala t-palasta BTseen sopivan tekemällä uuden akselin ja kolari t palasta evakuoin tuon toppari raudan.


brocka

Kalastelin tallista 35 mm ylä t-paloja ja vertailin keskenään. Ainakin näitä kahta vertailemalla erot olivat huomattavia.  ;D

Ehkä etsin itselleni vielä yhden keulan, josta saa toisiinsa sopivat palat.

nuppi

Aina oppii uutta! Mistähän tuo musta t pala on sitten peräisin, kun tuossa ei oo tuota akselimutterin kiristystäkään.

brocka

Olen noita Parts Manualeja tutkinut ja tuollaista t-palaa en löytänyt rautapään tai shovelin manuaalista. Liekköhän joku tarvike?

Kiwi

Se saattaa olla mikä tahansa, aika monessa pyörässä on ollut 35 mm keulaputket ja 1" ohjausakseli tuohon aikaan. Tuo sheivattu on mun shovelista mutta muuta en siitä osaa sanoa kuin että hävettää kun en sitä rälläkkää kummoisemmalla koneella siistinyt ja kiilloittanut kun nyt ihan internetissä on kuvattuna ;D

Tonilla saattaa olla yhet t-palat mutten tiedä myykö se niitä...

brocka

#27
Osat olisi värissä. Väriksi valikoitui Daphne Blue. Se on Cadillacin orkkis väri ja käytetty mm. Fenderin kitaroissa. Seuraavana pitäisi löytää joku pinstraippaaja.

Moottorikin on nyt läpikäyty. Jäi siihen vanhaa lohkot ja kampuran limput.

Eiku vaan kasaamaan!

jty

Lainaus käyttäjältä: brocka - 30 tammikuu 22, 12:28:46
Osat olisi värissä. Väriksi valikoitui Daphne Blue. Se on Cadillacin orkkis väri ja käytetty mm. Fenderin kitaroissa. Seuraavana pitäisi löytää joku pinstraippaaja.

Moottorikin on nyt läpikäyty. Jäi siihen vanhaa lohkot ja kampuran limput.

Eiku vaan kasaamaan!
Erittäin hieno värivalinta. Me like.

013

Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.