Finnbikers

  • 27 Toukokuu 2020, 15:44:41
  • Tervetuloa Vieras
Tarkempi haku  

Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Kirjoittaja Aihe: Compensaattori juttua.  (Luettu 870 kertaa)

Tela79

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 38
Compensaattori juttua.
« : 26 Helmikuu 2020, 18:50:37 »

Moro!
Onko porukoilla täällä ollu tc96 koneessa tai muissa tc koneissa compensaattori onkelmia?
Eli itellä tekee vittumaisen takapotkun lämpimällä koneella. Eli potkasee takasin ja ääntää pahasti startatessa.
Kylmänä pelaa hyvin.
Jos olette uusineet tai korjanneet niitä niin miten ja millä setillä?
SE compensaattori vissiin ois paras mutta myös hintavin.
Onko olemassa muita compensaattoreita ku SE?
Kirjattu

flhx

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1095
  • Florida - the gunshine state
Vs: Compensaattori juttua.
« Vastaus #1 : 26 Helmikuu 2020, 19:22:27 »

Noita vaihdellaan taalla diilerilla suht usein. SE on kaks eri pakettia, toisessa(osanro 42200064a) joka sopii noin suurin piirtein 12-17(mallista riippuen) roottori ei ole mukana, toisessa (osanro 40100061) joka sopii alkupaan TC96 n.suurinpiirtein 11 asti se on mukana. Ilman roottoria meilla n. 325 taalaa+sales tax 7%, roottorilla n.$435 taalaa+ sales tax 7%.

Baker ainakin tekee tuota myos.

(on myos SE kitti 42200095a joka sopii 08-12 Rocker , 09 SE springer ja 13-17 Street Bob mutta noita ei meilla ole vahdeltu kai yhtakaan)
« Viimeksi muokattu: 26 Helmikuu 2020, 20:07:32 kirjoittanut flhx »
Kirjattu
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Compensaattori juttua.
« Vastaus #2 : 26 Helmikuu 2020, 21:29:42 »

Lainataan härskisti tätä aihetta kun itsellä vähän samoja oireita - mulla vaan on se uusin SE-päiviytyspaketti mutta silti epäilen kompensaattoriongelmaa. Mullahan on tossa FXR:ssä "kootut teokset" tekniikkapaketti joka koostuu 2008 110 cid motista, about 2010 laatikosta ja 2014 enskasta. Sen lisäksi koneessa on timken-konversio. Noiden edellä kuvattujen ominaisuuksien lisäksi mulla tulee vittumainen värinä jossain 3000 rpm nurkilla - kutosella mennään silloin noin 140 kmh.

Olen miettinyt jos toi kompensaattori olis jostain syystä liian löysä - jeesaiskohan jos sinne lisäis yhden jousilevyn shimmaamaan pakettia tiukemmaksi?
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1095
  • Florida - the gunshine state
Vs: Compensaattori juttua.
« Vastaus #3 : 26 Helmikuu 2020, 22:27:15 »

Mika enskankiristaja, ei kai SE automaatti? Niiden kanssa ollu rutkasti ongelmia, heita roskiin heti jos sellanen on kiinni.

Ei auta tohon 3000 rpm varinaan mutta mulla TC88 Dynassa korjaantu enskan rasahtely startatessa uudella HD orgis akulla....Oli jo uus startti ennen tuota muista syista. Vanha akkukin orgis HD, sellasen n.3v vanha mutta taalla kuumuudessa noista menee hiukan tiuhempaan kuin siella pohjolassa. Pyoritti hyvin mutta n.joka kymmenes startti rasaytti oikein kunnolla. Uus akku vaikka testereissa vanha pitkan latauksen jalkeen naytti olevan ok mutta en viittiny riskeerata kun ei uus kovin paljon maksanu aleilla.

Uudella akulla takana jo muutama sata starttia, ei yhtaan ainoaa kertaa rasahtelya.

En ole kuullut taalla kertaakaan etta ois ton uusimman kompensaattorin kanssa ollu probleemia. Toki, ei se pois laskettua ole..

Niita Timkeni satseja ei muuten taalla oo asennettu yhtakaan, se ei ees tuu tehtaan 110 ja 117 kiteissa. Ei oo koettu tarpeelliseksi, eika noita satseja oo sen takia kajahtanu. Enemman nostajat aiheuttaa ongelmia +110cid TC kiukaissa.
Kirjattu
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Compensaattori juttua.
« Vastaus #4 : 26 Helmikuu 2020, 23:03:15 »

Mulla on Hayden M6 - tosin senkin kanssa sellainen omituisuus että tallan ja rungon välinen rako oli ohjearvoa pienempi ilman ensimmäistäkään shimmilevyä. Eli ei ainakaan liian löysällä pitäis olla. Toinen mitä funtsin värinän lähteeksi on Chopperhaussin etummainen koneenkiinnike. Pitää katsoa saisko siihen vielä orkkiksen tilalle jos kokeilis.

Pitää testata uutta akkua, mulla on nyt hoodeen orkkis joka vaihdettu toisesta pyörästä pois kun omistaja oli sitä mieltä että se on heikkotehoinen.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

flhx

  • Hero Member
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1095
  • Florida - the gunshine state
Vs: Compensaattori juttua.
« Vastaus #5 : 26 Helmikuu 2020, 23:09:45 »

Voihan se toki varinaa aiheuttaa sekin jos ketju liian kirealla.. Haydenit kai yleisesti ollu hyvia, mutta kai niitakin joku palstoilla kiroillu...Vahemman kuitenkin kuullu kiroilua siita kun SE versiosta.

EDIT: Tyhma kysymys mutta eihan siella mikaan rungon komponentti ota voimansiirtopakettiin kiinni? Kun taalla diilerilla nakee kaikenlaista...Yks taatusti useamman kymmenen tuhatta mailia ajanut kaveri kysas huollon yhteydessa etta minkahan takia Road Glide tarisee normaalia enemman. Mekatsultakin meni hetki ennenku hoksas etta takajalkatappien kiinnike oli kaantyny just sen verran etta otti enskakoppaan kiinni...Tokihan se alkaa tarista kun tehdaan kumiripusteisesta voimansiirrosta osittain kiintean...Sopivasti osuessaan ei edes tarise koko ajan vaan jollain maaratylla alueella.

Mm yks enskan sisakoppa menny saman tyylisen jutun takia vaihtoon yhessa toisessa touringissa. Joku oli vaihtanu akun jossain vaiheessa, toinen akunkengan ruuvi pudonnu rungon ja enskan sisakopan valiin. Tuli oljyvuodon ja varinan takia korjaukseen, no sisakoppa oli jo hinkkaantunut puhki, siks roiski oljya...
« Viimeksi muokattu: 26 Helmikuu 2020, 23:22:57 kirjoittanut flhx »
Kirjattu
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

jty

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 130
Vs: Compensaattori juttua.
« Vastaus #6 : 27 Helmikuu 2020, 17:51:56 »

Lainataan härskisti tätä aihetta kun itsellä vähän samoja oireita - mulla vaan on se uusin SE-päiviytyspaketti mutta silti epäilen kompensaattoriongelmaa. Mullahan on tossa FXR:ssä "kootut teokset" tekniikkapaketti joka koostuu 2008 110 cid motista, about 2010 laatikosta ja 2014 enskasta. Sen lisäksi koneessa on timken-konversio. Noiden edellä kuvattujen ominaisuuksien lisäksi mulla tulee vittumainen värinä jossain 3000 rpm nurkilla - kutosella mennään silloin noin 140 kmh.

Olen miettinyt jos toi kompensaattori olis jostain syystä liian löysä - jeesaiskohan jos sinne lisäis yhden jousilevyn shimmaamaan pakettia tiukemmaksi?
Mulla oli reilu 30tkm 2012 SE kompensaattori ja siinä jouset oli ok mutta rattaan kolmeen pinnaan rampit syöneet syvät kolot, rampit oli ok. En kyl oikein usko että toi sun vika on kompensaattorissa
Kirjattu

Hemuli

  • Administrator
  • ******
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7348
  • C.T.F.S.
    • Aliens Mc
Vs: Compensaattori juttua.
« Vastaus #7 : 27 Helmikuu 2020, 23:26:15 »

Se värinä voi tulla muualta voimansiirrosta mutta kuumakäynnistyksen takaisinpotku ja alhaisilla tyhjäkäyntikierroksilla kuuluva kolina ei muualta voi johtua. Ja kaikki osat on tosiaan uusia, jotenkin tulee mieleen että timken-konversio on jotenkin yhteydessä kompensaattori löysyyteen.
Kirjattu
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

jty

  • Jr. Member
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 130
Vs: Compensaattori juttua.
« Vastaus #8 : 28 Helmikuu 2020, 11:11:33 »

Se värinä voi tulla muualta voimansiirrosta mutta kuumakäynnistyksen takaisinpotku ja alhaisilla tyhjäkäyntikierroksilla kuuluva kolina ei muualta voi johtua. Ja kaikki osat on tosiaan uusia, jotenkin tulee mieleen että timken-konversio on jotenkin yhteydessä kompensaattori löysyyteen.
Kun pistin ton uuden kompensaattorin, niin käsivaralle oli kyllä tosi jämäkkä, ei yhtään löysää, noin vertailun vuoksi
Kirjattu

Tela79

  • Newbie
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 38
Vs: Compensaattori juttua.
« Vastaus #9 : 18 Huhtikuu 2020, 13:32:12 »

Noniin! Nyt on juntattu bdl konpensaattori mopetiin paikalleen ja koeajo tehty.
Ei ole enää takasin potkua lämpimällä koneella ja jos en ole aivan hulluksi tullut
Ja kuvittele asioita niin näyttää että rauhottu muutenkin vapinat tyhjäkäynnillä
Ja jopa ajaessa.
Enska ketju on sillä automaatti kiristimellä ja minun mielestä oli liian tiukalla
Joten otin kiristintäkin pari napsua löysemmälle.
Kirjattu