Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-39 lättäpään maajohto

Aloittaja Kiwi, 13 tammikuu 19, 17:36:18

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Hommasin uuden johtosarjan ja kun aloin sitä niputtelemaan paikoilleen hoksasin vanhan maajohdon olevan noin 3 kertaa lyhyempi kuin uusi, joten se on selvästi väärässä paikassa kiinni rungossa. Hetken kattelin tuota alkuperäistä paikkaa mutta en nähnyt mihin tuo tulis laittaa, olisko jollain ihan jopa kuvaa tuosta? Tuo lyhyt johto on isolla rengas abikolla ollut lokarin kiinnityspultissa mutta eihän tuo oikein sovi kun pyörä on olevinaan alkuperäinen.  8)

etelahelsinki

Hoi

Tarkoitatko akun maajohtoa vai keulan?

Ile

Kiwi

Akun maajohtoa tarkoitin, ei keulassa ollut maajohtoja  ;)

Kiwi

Kiitos Ile viestistä, liitän kuvan tänne:



Kuvassa siis -46 knuckle. Kuva ei ongelmaa ratkaissut, mutta selventää sitä hieman. Knuckle rungot 37-64 on maadoitusta varten korvake tuossa öljytankin läheisyydessä. Löysin puhelimen muistista kuvan tuosta -39 rungosta:



Rungossa ei ole merkkejä tuon korvakkeen poistosta ja johtosarjan ohjeet sanoo että lättäpäät on pidemmällä maajohdolla kuin kansiventtiiliset, muttei kerro minne tuo tulisi laittaa.

Onko isolättä/knuckle rungoissa muita eroja?

Entisessä kytkennässä akku on ollut takaperin miinusnapa vasemmalla, hyvä että edes se selvisi, helpottaa kummasti oikean paikan etsintää.

etelahelsinki

Noh
Katselin pikaisesti Palmerin raamattua ja löysin kolmesta kuvasta samasta
kohtaa maajohdon kiinnityksen, sama kuin kansiventtiilissä.
Sivu 555 kolkytluvun alukantinen ULH?
Sivu 689 Eteläafrikan -44 U ja
sivun 883 navyn -44 U.

Ile

tyg

Eikös se maajohto ollut vanhemmissa kiinni öljytankin yläreunaan tulevassa sisemmässä metalliputkessa.
sellasella putken ympäri kierretyllä pellinliuskalla, johon ruuvilla ja mutterilla johto kiinni.

Kiwi

Pitääpäs tutkailla, tuo pellilipare ei kuulosta lainkaan hyvälle kun on kyseessä maadoitus ja rungossa on hyvä maali. Toki joku sen tapainen rosteri-klipsu toimii tarvittaessa terminaalina josta johto jatketaan johonkin sopivaan paikkaan.

tyg

tarkoitin koneeseen menevän öljyputken ympärillä kiristettyä klipsua.
maadottuu siitä moottoriin yms.

Kiwi

Aa, melko erikoinen paikka mutta selvitellään. Vähän ihmettelen jos joku on väistämättä halunnut tuon rungosta poistaa, ihan vahingossa ei luulis irtoavan.

Kiwi

Kiitos tyg, nyt löytyi tuo oikea osa jolla homma saadaan luistamaan!



Tollanen pitää tilata jostain ja pultata öljyn paluuputkeen, Boonilla oli olevinaan vielä saldoa. Mitähän muuta sitä keksii tilata samalla...

Olis jäänyt tuo löytymättä jos ei olisi ymmärtänyt kysyä, tuo löytyy luettelosta öljylinjojen kohdalta eikä sähkö-osiossa sanallakaan mainita asiasta.

etelahelsinki

#10
Oho
Mulla toi asian tuntemus on näköjään vaillinaista.
Ilmeisesti pyörä on early -41 ja on tällä pikku clipsillä koska -40 rakennettu,
vois olettaa?    Edit: 39 kun otsikossa niin lukee.....

Edellisessä postauksessa 555 sivu tuli kai väärin kun ei enää löydy.
Alukantinen U oli kuvassa, kysymys: oliko 1200cc alukansilla?

Tässä kuva clipsistä, Booni on kyllä halpa kauppa.....
http://www.vtwinmfg.com/webapp/wcs/stores/servlet/VTwinProd1_10101_10102_3304028_-1

Ile

Kiwi

Melkein jo vois hankkia tuon Palmerin raamatun, sivulla 740 kuulemma selvä kuva mutta en sitä itse (vielä) voi nähdä.

etelahelsinki

Jeh
Palmerin v.2014 kaksiosanen teos on näköjään sold out, mutta:
It may be six to eight months before the book is available again. 
As soon as more information is available, it will be posted here.
http://www.howtorestoreyourharleydavidson.com

Tämä kirja on v.1994 painos ei enää ole pyydetyn rahan arvoinen.
https://www.amazon.com/Restore-Your-Harley-Davidson-Motorbooks-Workshop/dp/0879389346

Kaverilla v.1994 kirjoja pari myynnissä 75,- ja 100,- euroo, Ja myynnissä
kenelle tahansa, nyt... Yv tavoittaa.

Ile