Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ilmastopropaganda

Aloittaja flhx, 10 lokakuu 18, 16:56:17

« edellinen - seuraava »

flhx

En tieda oletteko muut pistaneet merkille samaa, mutta tuossa parin paivan ajan (ainakin) nakojaan Iltasanomat pommitti aivan helvetillisen maaran ilmastopropagandaa suorastaan kasittamattomilla argumenteilla? Nettisivuilla useempi artikkeli samaan aikaan ja samalla aiheella, Suomen tehtava jotain tai maailma tuhoutuu jne. Jostain syysta kilpailija IL ei lahtenyt ihan samalle linjalle, siella jopa julkaistiin tuota propagandaa kritisoivan suomalaisproffan mietteet. IS ei tuota ole julkaissut ja tuntuu sensuroivan kaikki siihen viittaavat kommentit (kokeilin piruuttani pari kertaa). IS, tuo Suomen Pravda. Vain yksi oikea totuus...

Vaikka taalta kaukaa Floridasta asiaa tarkasteleekin niin alkaa menna aika mahdottomaksi tuo touhu siella Suomessa. Tuo prof. Esa Vakkilaisen ihmettely tuosta propagandasta oli mielestani aika perusteltua, miksi Suomen pitaisi tappaa taloutensa ja ajaa ihmiset ahdinkoon kun Suomi on kuitenkin jo jopa onnistunut vahentamaan paastoja, yhtena harvoista maista. Samalla latoi lukuja tiskiin, raskas liikenne aiheuttaa enemman paastoja kuin yksityisautoilu...Suomen osuus CO2-paastoista maailmassa n.promillen luokkaa...

En ole ilmastonsuojelua vastaan missaan nimessa, mutta se sonta jota suolletaan ihmisille alkaa jo melkoisesti kyllastyttaa. Tosin nakojaan ainakin osassa noista IS artikkeleissa alkaa olla jo suurin osa kommenteista lukijoilta kriittisia tuota propagandaa kohtaan. Lieneeko jo tuo humpuukin toitottaminen mennyt niin yli etta alkaa kansalla mielipiteet muuttua?

Itse aina vaan jaksan ihmetella etta jos ei osata edes ensi viikon saata ennustaa luotettavasti niin miten ihmeessa kaikkiin maalailtuihin kauhuskenaarioihin tulevaisuuden ilmastosta pitaisi uskoa? Rahastustahan kaikki tuo on, en vaan vielakaan ole ymmartanyt miten se Suomen verojen kiristaminen mitenkaan vaikuttaa ilmastoon. Se naapurin Pertti joutuu silti ajamaan toihin ja kaymaan kaupassa, riippumatta siita kuinka paljon bensa maksaa tai kayttomaksut nousevat. Samaan aikaan Aasiassa kivihiili palaa, teollisuus ja saasteet lisaantyvat eika sita Suomen verotus hillitse.

(Linkki tuohon proffan haastatteluun: https://www.iltalehti.fi/politiikka/fa049a6e-927f-42a4-b127-7a5433e74160_pi.shtml )
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Tuomo

Lainaus käyttäjältä: flhx - 10 lokakuu 18, 16:56:17
Itse aina vaan jaksan ihmetella etta jos ei osata edes ensi viikon saata ennustaa luotettavasti niin miten ihmeessa kaikkiin maalailtuihin kauhuskenaarioihin tulevaisuuden ilmastosta

Jos on pitänyt tilastoa esim. aamuisen työmatkan kestosta vaikkapa viiden vuoden ajalta, niin osannee melko hyvin sanoa onko se lyhenemässä, pysymässä samana vai pitenemässä. Mutta siltikään ei pysty ennustamaan  huomisaamun työmatkan kestoa 10 s tarkkuudella. 

Make

Tästä on puhuttu sosiaalisenkin median puolella. Esimerkkinä ekoteko, osta bootsit ja prätkärotsi, niin Rahid-pojan siellä Intiassa hiilivoimalla pyörivässä tehtaassa ei tarvitse  parsia sulle uusia tennareita ja tuulitakkia joka vuosi, eikä rahtilaivan tuoda niitä toiselle puolelle maapalloa.
Näin olet omalta osaltasi tehnyt paljon ja ekologisen maksimijalanjälkesi täyttämiseksi voit vielä päästellä hiilivetyjä ilmakehään.
Ennen kaikkea olet alati tyylikäs kaikkien typerien trendien ollessa alapuolellasi.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: flhx - 10 lokakuu 18, 16:56:17
Tuo prof. Esa Vakkilaisen ihmettely tuosta propagandasta oli mielestani aika perusteltua, miksi Suomen pitaisi tappaa taloutensa ja ajaa ihmiset ahdinkoon kun Suomi on kuitenkin jo jopa onnistunut vahentamaan paastoja, yhtena harvoista maista. Samalla latoi lukuja tiskiin, raskas liikenne aiheuttaa enemman paastoja kuin yksityisautoilu...Suomen osuus CO2-paastoista maailmassa n.promillen luokkaa...

Tämä. Ilmastovouhotukseen liittyviä kommentteja lukiessa tuntuu siltä, että viimeinenkin järjen valo on kadonnut.

Oli itse asiasta mitä mieltä tahansa, on aika ilmeistä, että erilaisten päästöjen vähentäminen on kannatettava tavoite sinänsä. Mutta miten sitä kannattaa tehdä? Teknologian kehittyminen on paras vastaus aiheeseen, mutta sitä ei voida pakottaa millään lainsäädännöllä. Jäljelle jää oikeastaan vain yksi keino: verotus.

Verojen perusominaisuuksiin kuuluu se, että kaikki verot aiheuttavat hyvinvointitappioita. Mitä pistemäisempiä veroja ja mitä korkeammat veroasteet, sitä suuremmat tappiot.

Jos hiilidioksidipäästöjä halutaan verottaa, veroasteen pitäisi hyvän verotuksen teorian näkökulmasta olla sama riippumatta siitä, mikä on päästön lähde. Matala verokanta ja laaja veropohja, se on way to go.

Miten tämä sitten toteutuu? No, otetaanpa esimerkiksi päästökauppa. Päästökaupan piiriin kuuluvissa kohteissa CO2-tonnin hinta on suuruusluokkaa 5 euroa.

Henkilöautokannan keskikulutus puolestaan on nykyään öpaut 6 l/100 km. Tuottaakseen yhden tonnin CO2:ta tämmöisellä autolla pitää ajaa noin 7000 km. Bensalitrassa polttoaineveroa on noin 70 senttiä. Tästä saadaan laskutoimituksen tuloksena, että autoilija maksaa yhdestä CO2-tonnista hiukan vajaa 300 euroa. Vaatimattomasti noin 60-kertainen hinta päästökaupan piiriin kuuluvaan CO2-tonniin nähden. Eikä tässä ole jyvitetty vielä CO2-perusteisen autoveron eikä ajoneuvoveron osuutta.

Ja sitten puhutaan, että henkilöautoliikenteen hintaa pitää entisestään nostaa. Liikenne tuottaa Suomen CO2-päästöistä hiukan yli 20 %, josta tieliikenteen osuus on vähän yli puolet ja henkilöautoliikenteen osuus siitä noin puolet. Jos henkilöautoliikenteen CO2-päästö puolittuisi, se pudottaisi Suomen kokonaispäästöjä vain 2-3 prosentilla.

Edes teoriassa saavutettavissa oleva päästövähennys on siten erittäin pieni. Sen eteen ollaan kuitenkin sokeasti valmiita hyväksymään aivan karmean kokoinen kansantaloudellinen tappio, jonka liikenteen verotus aikaansaa (jo nyt).

Että mitä niin vittua? :o

Nimimerkillä epätietoinen Tuusulasta.
Long John Stroker

Jasu

^Ja sitten kun täällä ajaa bensaveekasilla, niin hiilidioksiditonnista maksaakin sen tuhannen eurorahaa...

Tästä kun on sitten kysellyt, milloin missäkin, niin ensin sitä ollaan pahimpia saastuttajia, mutta kun esittää asian että modaamalla saisi päästöjä vähennettyä, niin sitten ollaankin jotenkin kummasti siirrytty marginaaliryhmäksi. Yritin tästä keskustella velipojan kanssa, joka kuvittelee olevansa joku maailmanpelastajien ylijumala, kun on kehittelevinään kaikenlaista kaikkeen liittyvää Etiopiassa, ja sitä kautta tietävänsä kaikesta kaiken. On kyllä jo viisvuotiaana esittäny tosissaan tietävänsä kaikki...

Keskustelu ei oikein edennyt hedelmällisesti, ihan mitä tahansa esitti niin aina oli sama lopputulema: "kansantalous ei kestä jos ei osteta uusia tuotteita", ja kun tässä vaiheessa kysyi että miten tähän enää päästöihin liittyi, niin tämän voi kuitata toteamuksella "sä et nyt ymmärrä kokonaisuutta, talous ei kestä tuollasia vanhojen harrastajia"... Kuitenkin vielä päivää aiemmin olivat kovin kiitollisia kun pakkasessa erehdyin heidän porukan noutamaan bensarosvolla, jossa piisasi kyllä lämpöä. Sitä en tiedä millä sitten loput liikkumiset suorittivat, loppui kiinnostus nähdä tätä "maailmanpelastajaa"...

Jarkko

#5
[quote author=Tuusulan T-Bone

Että mitä niin vittua? :o

Nimimerkillä epätietoinen Tuusulasta.


Tähän maailman pelastamiseen on helppo ratkaisu...Kielletään kaikki muut autot paitsi saksalaiset premium merkit ja alle 220 akselivälillä olevat moottoripyörät ;) Tähän voisi lisätä vielä autot jotka on valmistettu ennen vuotta 1960...

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: Jasu - 11 lokakuu 18, 13:02:27
^Ja sitten kun täällä ajaa bensaveekasilla, niin hiilidioksiditonnista maksaakin sen tuhannen eurorahaa...

Mahtaa olla äksy bensakasi. Mun bensakaseilla selviää edullisesti, ainoastaan 600-800 euroa per hiilidioksiditonni. Tarttee varmaan virittää niitä jotenki. ;D
Long John Stroker

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 11 lokakuu 18, 17:49:36
Lainaus käyttäjältä: Jasu - 11 lokakuu 18, 13:02:27
^Ja sitten kun täällä ajaa bensaveekasilla, niin hiilidioksiditonnista maksaakin sen tuhannen eurorahaa...

Mahtaa olla äksy bensakasi. Mun bensakaseilla selviää edullisesti, ainoastaan 600-800 euroa per hiilidioksiditonni. Tarttee varmaan virittää niitä jotenki. ;D
Pari Rangea, -76 manuaali kaasareilla, -95 ruiskulla automaattina... Isoimmat mitatut, vanhempi kiskaisi 25 litraa 15 metrillä, uudempi 85 litraa satasella. Nyt eheytettyinä ei juuri alta viidentoista edes matkassa...

No, muutama tonni vuoteen mittariin, ei isosti ahdista...

Soikkeli

Autoja on helppo verottaa ja syyllistää omistajia. Hetki sitten mainostettiin dieseliä kansalaisille päästöillä ja nyt dieselit on suurin saastuttaja.
Kelläänhän ei tullut saasteissa mieleen maapallon asukasluvun kasvu kokoajan. Länsimaissa paikallisten ihmisten määrä on laskussa, mikä on oikea suunta.
Onneksi tällä pallolla on maita joiden ainoa vientituote on ihmiset muihin maihin ;D
Sitten kun täällä on liikaa ihmisiä josta luonto ei selviä niin luontoäiti kyllä harventaa kantaa riittävästi, siinä vaiheessa onkin jo meidän peli sitten pelattu.
C.O.G. 
Lifemember

flhx

Nonnii, taalla bensan hinta on laskussa, mites siella Suomessa? Kay joka syksy kun kysynta laskee(kesan matkailut ohi) niin hinnat laskee, samoin tarjontaa on yli tarpeen. Talla paikkakunnalla n. kuukaudessa tippunut yli 25snt/gallona ja nakyy tippuvan lisaa.

Kun kerran tassa ketjussa jo kommentoin IltaSuolta niin menkoon samaan...Voi hyvanen aika mita soopaa taas Trumpista ja vaaleista...Tosin jos lahteena on CNN (Clinton News Network) ja New York Times eli demokraattien ja vasemmiston paa-aanenkannattajat niin...Ja kas kummaa, kommentointi ei sallittu...Kuten sanoin jo aikaisemmin, Suomen Pravda...
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Jack

#10
Sama se mikä suoli, mut Trumputin on saatanasta ja uhkaa maailmanjärjestystä.
Varmaan sopiva kouluttamattoman väestön puolesta, mut yksikään aivot ja koulutuksen omaava ihminen ei voi pitää narsistista megalomaanikkoa, joka on lisäksi  patologinen valehtelija, soveltuvana yhden maailman isoimmista talouksista johtajaksi.
(ne muut osaa vaan varmaan peittää tilansa...kun kumminkin alkaa tulla entäs se ja se kommenttia)

ja ylläpito poistaa jos kokee asiattomaksi tällä tavalla arvostella toisen maan päämiestä.
Flatheads!!!

JKKo

Lainaus käyttäjältä: flhx - 08 marraskuu 18, 01:48:48


Kun kerran tassa ketjussa jo kommentoin (uutisvälineen nimi) niin menkoon samaan...Voi hyvanen aika mita soopaa taas NNN:stä ja vaaleista...Tosin jos lahteena on (toinen uutislähteen nimi) ja (kolmas uutislähteen nimi) eli (vastapuoli kuin itse olen) ja (joku muu ryhmä johon en mielestäni kuulu) paa-aanenkannattajat niin...Ja kas kummaa, kommentointi ei sallittu...Kuten sanoin jo aikaisemmin, (leikkimielinen uutislähteen nimi)...

Ihan samanlaista jokapuolelle menevää osoittelua ja vastapuolten syyllistämistä tapaa täälläkin. Silloin politiikkaa tehdään politiikan vuoksi, eikä sen vuoksi, että oikeasti hoidettaisiin yhteisiä asioita kuntoon.

Kiusallisen hyvin osaavat täkäläiseen telkkariin valita haastatellut. Toisen puolen porukoista on kuin tahallaan valittu fixuja esimerkeiksi. Siis sellaisia ihmisiä joilla on jotakin sanottavaa. Sen sijaan toiselta puolelta löytävät kamerain eteen ähinnä henkilöpalvontaan osallistuvia jotka ovat onneksi tuhansien kilometrien päässä täältä - sen verran ylikierroksilla käyvät. Iskulauseen huutajia kyltteineen.

Kunhan ette rupea kaduilla tappelemaan nyrkeillä siitä kumpi on oikeassa. Sekään ei tuntuisi enää kovin ihmeelliseltä jos niin kuitenkin jonakin päivänä käy.

883/1200/turbo

KariFS

Hankalia noi kaksipuoluejärjestelmät. Hommat kärjistyvät, kansakunta jakautuu ääripäihin. Vähän niinkuin Suomessa olisi ehdokkaina vain vihreät ja persut...

Jos Trumpin ominaisuuksiin kuuluisi Jackin listaamien piirteiden lisäksi edes jonkinlainen tahdikkuus ja politiikan alkeiden osaaminen, ja jos vielä osaisi ajatella asioita muutenkin kuin oman napansa ympärillä ja enemmän kuin seuraavat 15 sekuntia eteenpäin, niin tilannehan ei olisi ollenkaan niin paha   ::)

Mutta osaan kyllä kuvitella että floridalaisessa harrikkakaupassa on töissä ja asiakkaina vain kunnon rebublikaaneja, tai ainakin mahdolliset demokraattien kannattajat osaavat pitää suunsa kiinni politiikasta tontilla oleskellessaan ;D
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Make

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 08 marraskuu 18, 17:57:06
Hankalia noi kaksipuoluejärjestelmät. Hommat kärjistyvät, kansakunta jakautuu ääripäihin.

Noh. Yksipuoluejärjestelmän ainoa hyvä puoli on se, että kaikki ovat samaa mieltä siitä, että hallitus toimii aina mitä parhaimmalla tavalla. :D
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

JKKo

Noiden 2 puoluejärjestelmässä on ilmiselvä vallanvaihdon vaimennin. Vallassaolevat kikkailevat minkä ehtivät ettei vastapuolen äänestäjät pääsisi uurnille. Sinällään ymmärrettävää sekin. Jos joka vaalissa vaihtuu valta ja uusi vallanpitäjä käyttää aikansa just saatujen juttujen purkamiseen niin mitään uutta ei synny.

Kunhan nyt eivät ihan hirveää kauppasotaa aiheuttaisi joka veisi pikkuriikkisen maamme uuteen lamaan, niin sekotelkoot pakkojaan siellä muuten ihan oman maun mukaan.
883/1200/turbo