Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Taloyhtiön uudet pysäköintisäännöt

Aloittaja Motomatti, 05 lokakuu 18, 21:29:49

« edellinen - seuraava »

F.T.F.S

Greasemonkey jake

herran jestas... kävin tänään käyttämässä kummitätiäni(88v) kaupassa ja aikani kuluksi lueskelin ilmoitustaululla olleita ilmoituksia... ne liittyivät televisiokanaviin...  ei ollut edes "heippalappuja"... tosin en tiedä, että onko heidän taloyhtiössä tolppapaikkoja...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

JKKo

Mitäs ne kielsivät ja mitäs ne sallivat?
883/1200/turbo

Merimies-Toni

Ihmiset on idiootteja. Tästä syystä asun keskellä metsää 2 metrin aidan ympäröimänä >:(
Pikkuvikoja, heleppo korjata

KariFS

Ai helkkari. Jos lämpötolpan käyttö menee noin monimutkaiseksi niin sitten kyllä hankin webaston :o

Semmoinen käsin väännettävä munakellon näköinen systeemi on aika toimiva, eikä se mekaaninen kello niillä puolen tunnin painettavilla klipsuilla ole huono sekään. Maailmassa on jotain vikaa jos lämpötolpan käyttöön tarvitaan neljän sivun ohjeet >:(

Vai oliko tässä kyse sittenkin pysäköintipaikan varaamisesta? Omassa (taloyhtiön) pihassa?

”Ekaks mä olin et ei helv... mut sit mä olin et ei saat***”

Ohjeiden laatiminen on vaativa laji, vallankin selkeiden kirjallisten sellaisten.

:D

1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Kiwi

On toi vaikeeta. Meillä on jotkut fiksut tolpat joista tulee sähköä pulsseina aina välillä pakkasen mukaan. Tarkoittaa sitä että auto on tolpan nokassa kokoajan eikä koskaan lämmin, dieselillä mukavaa kun saa hehkuttaa pitkään. Se Webasto olis kova sana.

JKKo

Eihän tuossa ollutkaan mitään muuta kuin ehkä pikkuisen harrastelijamainen tiedotus => isännöinti ei vissiin ole ihan ajan tasalla tässä suhteessa.
883/1200/turbo

flhx

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 07 lokakuu 18, 10:13:27
On toi vaikeeta. Meillä on jotkut fiksut tolpat joista tulee sähköä pulsseina aina välillä pakkasen mukaan. Tarkoittaa sitä että auto on tolpan nokassa kokoajan eikä koskaan lämmin, dieselillä mukavaa kun saa hehkuttaa pitkään. Se Webasto olis kova sana.

Muistan joskus 10-luvun alussa kun viela olin Suomistoliitossa niin tyopaikalla oli tollaset tolpat. Ja juu sama juttu, tuntu ettei koskaan ollut auto lammin. Ja auta armias jos joku piti sisatilalampparia niin eikohan heti joku nasisti vasikoinut siita. Jarjen koyhyytta tehda tolpista virrankestoltaan niin heikot ettei sisatilalamppareita saanut kayttaa.

Viimesimpaan siella olleeseen autooni otin sitten Eberin (suosittelen ennemmin kuin webastoa, eberiin saa jopa varaosia, webastoon joutuu ostamaan isoja komponentteja), hyva peli, varsinkin kauko-ohjaimella.

Menee muuten aina huvittuneen narkastyneeksi kun lukee Suomen uutisia kun kaikenmaailman "viisaat" ilmastonatsit sekoilee ja yrittaa syyllistaa suomalaisia autoilijoita, vaatien ankarampaa verotusta jne. Kaikki tollanen tietty uppoo sellaseen kansanosaan joka ei oo paassy sita kirkonkylan osuuskauppaa pidemmalle ikina. Joku 5v sitten kun olin talvella Kanadassa toissa oli hupasaa aamulla kattoo hotellin ikkunasta kun pihalla parikymmenta bensapikuppia ronksotti tyhjakaynnilla. Kayntiin oli pistetty yleensa kaukokaynnistimella, lohkolamppareita ei ollu juuri kellaan. Itekin luonnollisesti kaytin samaa kikkaa, en kai ny perkele 30 asteen pakkasessa mee kylmaan autoon. Kaukokaynnistimesta auto kaymaan, sai pari kolme kertaa kaynnistettya puoleks tunniks. Siina sita olis Suomen vihervasureille ihmettelemista jos sinne eksyisivat.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

KariFS

Georgiassa ei juuri koskaan ollut pakkasta mutta joskus tuli alijäähtynyttä vettä niin että oli autojen lasit jäässä. Eikä kellään jääraappoja saati aavistusta että sitä jäätä voisi raapata. No minähän olin just muuttanut St. Louisista jossa oli jopa oikein luntakin jokusena päivänä vuodesta (toki silloin koulut kiinni ja muutenkin kaikki sekaisin), ja mulla oli jääraappa... No toisilla oli autot käynnissä tunnin verran että sai lasit pyyhkimillä puhtaiksi, minä pistin auton käyntiin, raappasin lasit ja lähdin. No eipä konttorillakaan ollut muita kun me pari suomalaista   ;D

Totta tuo ilmastonatseilu, ärsyttää kun täällä syyllistetään että pitäisi aikuisen miehen ajaa työmatkaa isolla tiellä jollain micralla tai muulla kinnerillä, kartanovaunun 8-9 litraa satasella on muka ympäristön tuhoamista. Ameriikassa oli jo silloin v.98-01 fullsize pick-upit ja niiden pohjalle värkätyt 8-paikkaiset nahkasohvankuljettimet muotia, niitä oli aina koulujen edessä neljännesmailin jono, jokaisessa 3 tonnin monsterissa kotirouva ja max 2 mukulaa. Ja homma senkun jatkuu.

Toinen sitten ne kakkosnelosista ja vinyylistä tehdyt talot ilman kunnon eristeitä, ilmastoinnit huutaa 9kk että pysyy kämppä viileänä ja 2kk lämppärit täysillä että tarkenee. Parin makkarin rivarikämpässä meni enempi lämmitykseen ja viilennykseen kuin nyt 200 neliön talossa.

Mutta juu, näitä suomipoikain puuhia voi ituhipit sitten paheksua kun lentävät Balille reppuretkeilemään ja rääkätyllä norsulla ratsastelemaan. Ei se ituhippi tajua että kaakkoisaasialainen hymyilee sille siksi että sen on pakko, ei siksi että se tykkäisi viedä pösilöitä norsuajelulle >:(

Sitten voi kuvata instaan muoviroskan peittämiä rantoja ja ottaa esiin ”vastuun”, uiddu ite sotkevat paikkansa ja osittain turistitkin, varmasti ei mene mun vissypullo Tyyntä Merta sotkemaan. Siinon 40 sentin pantti, varmana vien sen takaisin kauppaan.

Huh. Helpotti. Kiitos&anteex ;D

1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

flhx

Niin, suomalaisiin uppoo hyvin kaikki ilmastopropaganda jne tuuba kun ei oo useemmalla hajua ulkomaailmasta..Jos kay kerran vuodessa Kanarialla ja syo joka ilta lihapullia perunamuusilla suomalaisessa ravintolassa niin silla nyt ei hirveesti irtoa tietoa siita kuinka muualla eletaan.

En ny itekaan oo kovin paljon viela reissannu, tais olla vasta joku 38 maata, mutta sen verran nahny erilaista elamaa etta ei voi kuin ihmetella kuinka ihmiset uskovat niihin kusetuksiin mita Suomessa media ja poliitikot suoltavat. Huvitti (eli lahinna vitutti) esim jossain vaiheessa jossain hesarissa olleet Helsingin ilmanlaadun mittarit jotka oli lahinna keskinkertainen, huono, huonompi, huonoin. Menisivat tollasen mittarin laatineet tomppelit vaikka Indonesiaan missa roskat poltetaan tienvarsilla. En ole elaissani ollut Helsingissa sellaisessa saatanan karyssa missa olin Indonesiassa kolmen kuukauden aikana joka helvetin paiva, silti Helsingissa oli monena paivana siella ollessani "huono" ilmanlaatu. Taysin kirkas keli ja hieno, raikas ilmanlaatu. Noh, mielipiteiden muokkausta toki...Jotkut varmaan jopa uskoo noihin.

Taalla Floridassa omassa talossani on jopa eristeet...Helpottaa varmaan hiukan energiankulutukseen mutta ei ne eristeet mitaan kovin mystisia ole, vajaa tuuman verran. Jossain vaiheessa taytyy kohentaa.

Ja ettei mee ihan ohi aiheen niin ei oo taalla ohjeistusta tolppapaikoista...Kaukokaynnistimen aattelin kylla avolava Dodgeeni asentaa jossain vaiheessa, voi sitten tarayttaa tyhjakaynnille tunniksi ennen toista lahtoa kun on kesalla 35 - 40c. Suomalaiset autoilijat kun hoitaa veronmaksuillaan sen maailman pelastumisen niin ite voi hyvilla mielilla pitaa bensa V8:n tyhjakaynnilla tunnin verran joka paiva jotta saan kajuutan viileaksi ilmastoinnilla.

JKKo

Toki uutisissa on painotuksia suuntaan ja toiseen. Täällä ilmastoasiat ovat enemmän tapetilla. Sallittu aihe siis. USA:ssa ei niinkään. Tai riippuu kuka lukee ja mistä lukee. Siksi täkäläinen väki ehkä paremmin mieltä jatkuvat sääennätykset liittyväksi käynnissä olevaan ilmastomuutokseen. USA:n itärannikkoa saa pyyhkiä jos jonkinlaista tornadoa nostellen merivedet metritolkulla rannikolle vieden talot mennessään sekä Kalifornia olla tulessa pitkin vuotta ja silti asialla siellä ei ole mitään tekemistä ihmisten omien tekemisten kanssa. No ehkä nyt vähän, muttei niin paljon kuitenkaan että aiheuttaisi tolkun toimenpiteitä.

Meni etäälle pysäköinnistä. Kaupunkialueella pysäköinti on (täällä) monesti suurin ongelma. Ihmisen järki jotenkin hidastuu tai rajoittuu kun ympärille väännetään peltinen kuori. Sinällään tolkun ukosta (useimmin, akat käy tosin myös välillä toistensa kurkkuun) tulee autonsa kanssa ongelma. Olin vuosikymmenen taloyhtiön hallitushommissa. Linjasaneerauksen läpivienti on peruskauraa, mut kun sattuu ykskin ääliö taloon autonsa kanssa, niin sitä pysäköinnistä alkanutta riesaa riittää jopa niin että asukkaat myy osakkeensa, käydään oikeudessa ja roskiskatos palaa. Huoh.
883/1200/turbo

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: flhx - 07 lokakuu 18, 16:13:46
Joku 5v sitten kun olin talvella Kanadassa toissa oli hupasaa aamulla kattoo hotellin ikkunasta kun pihalla parikymmenta bensapikuppia ronksotti tyhjakaynnilla. Kayntiin oli pistetty yleensa kaukokaynnistimella, lohkolamppareita ei ollu juuri kellaan. Itekin luonnollisesti kaytin samaa kikkaa, en kai ny perkele 30 asteen pakkasessa mee kylmaan autoon. Kaukokaynnistimesta auto kaymaan, sai pari kolme kertaa kaynnistettya puoleks tunniks. Siina sita olis Suomen vihervasureille ihmettelemista jos sinne eksyisivat.

Mä kyllä kaukokäynnistelen auton täällä Suomessakin. Tarttee varmaan mennä kaukokäynnistelemään johonki viherpiipertäjien hoodeille, niin oppivat... ;D
Long John Stroker

Veijo Esso

Muistan taas selkeästi miksi ulkoistin itseni taloyhtiöstä omakotitaloon.

flhx

Lainaus käyttäjältä: JKKo - 08 lokakuu 18, 08:49:41
Toki uutisissa on painotuksia suuntaan ja toiseen. Täällä ilmastoasiat ovat enemmän tapetilla. Sallittu aihe siis. USA:ssa ei niinkään. Tai riippuu kuka lukee ja mistä lukee. Siksi täkäläinen väki ehkä paremmin mieltä jatkuvat sääennätykset liittyväksi käynnissä olevaan ilmastomuutokseen. USA:n itärannikkoa saa pyyhkiä jos jonkinlaista tornadoa nostellen merivedet metritolkulla rannikolle vieden talot mennessään sekä Kalifornia olla tulessa pitkin vuotta ja silti asialla siellä ei ole mitään tekemistä ihmisten omien tekemisten kanssa. No ehkä nyt vähän, muttei niin paljon kuitenkaan että aiheuttaisi tolkun toimenpiteitä.
...

Kylla sita ilmastoasiaa taallakin tulee, just aamu-uutisissa kerrottiin EUn ilmastoraportista/kokouksesta. Taalla tuolla asialla ei vaan syyllisteta yksityisautoilijaa niinkuin tuntuu touhu siellapain olevan. Taalla ei kukaan ole puhunut yhtaan mitaan autoilun maksujen korottamisesta.